۱۳۹۶ دی ۷, پنجشنبه

احمدی‌نژاد: اگر نظری مخالف رهبری داشتی باید بمیری؟

محمود احمدی‌نژادحق نشر عکسDOLATEBAHAR.COM
Image captionمحمود احمدی‌نژاد: تو نمی‌توانی بگویی چون مخالف تو‌ام تو خفه شو، تو زندگی نکن، تو حقی نداری
یک روز بعد از انتقاد شدید رهبر ایران از "مخالف‌خوان" شدن ‌مسئولان سابق، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین، در پاسخ به سوالی درباره دلیل گوش نکردن به توصیه‌های آیت‌الله خامنه‌ای گفت که خود رهبر ایران هم گفته که به او انتقاد کنند و آشکار کردن "اشتباهات و آسیب‌ها" را کمک به رهبری دانست.
آقای احمدی‌نژاد که به بوشهر سفر کرده امروز پنج‌شنبه ۷ دی در دیدار با ساکنان محلی با این سوال روبرو شد که چرا با وجود منع صریح رهبر ایران در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده و باعث "دودستگی" شده است. او در پاسخ گفت که با وجود عدم حضور او در انتخابات اکنون هم دودستگی وجود دارد و پرسید "آیا رهبری به شما می‌گوید که فکر نکن... فکرت را تعطیل کن؟"
آقای احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد حق با رهبری است یا نه چند بار پرسید "یعنی چه ... کجا؟" و در نهایت گفت: "اگر رهبری یک موقع یک نظری داشت و شما نظر دیگری داشتی باید بمیری؟ باید نظرت را بگویی."
دیروز چهارشنبه ۶ دی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران از کسانی که یک دهه همه کاره کشور بوده‌اند و اکنون تبدیل به "مخالف‌خوان کشور" شده‌اند انتقاد کرد و گفت: "اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا این قوه و آن قوه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم، اینکه هنری نیست. هر بچه‌ای می‌تواند سنگ بردارد و شیشه‌ها را بشکند."
محمود احمدی‌نژاد در هفته‌های اخیر انتقادات صریح و تندی به قوه قضائیه و رئیس آن وارد کرده و از جمله او را فاقد صلاحیت و غاصب خوانده و خواهان کناره‌گیری او شده است.
آقای احمدی نژاد اخیرا در یک سخنرانی گفت: "هر کسی در هر مقام و منصبی که باشد، اگر ملت او را نخواهد، او غاصب است... هر اقدامی انجام دهد، تخلف است. هر تصرفی در بیت‌المال انجام دهد، بعدا باید پاسخگو باشد".
او امروز در بوشهر گفت کمک واقعی به رهبر ایران آن است که هر جا آسیب وارد می‌شود یا تصمیم غلطی گرفته می‌شود درباره آن صحبت شود.
آقای احمدی‌‍نژاد در پاسخ به انتقادها از عملکردش در برابر رهبر ایران گفت که هر کس نظر خودش را دارد و مردم در نظر دادن آزادند و هیچکس نمی‌تواند دیگری را قضاوت کند. او به کسی که از او انتقاد می‌کرد گفت: "تو نمی‌توانی بگویی چون مخالف توام تو خفه شو، تو زندگی نکن، تو حقی نداری."
آقای خامنه‌ا‌ی در سخنرانی دیروز خود گفته بود که نقد با اتهام زدن تفاوت دارد و "تهمت و لجن‌پراکنی" حرام و "تکرار حرف دشمن" است.

هیچ نظری موجود نیست: