۱۳۹۶ دی ۱۵, جمعه

در این نامه آمده است که در برخی دانشگاه‌ها، این تجمعات صنفی با «دخالت نیروهای امنیتی روبه‌رو و به بازداشت تعدادی از فعالان دانشجویی در فضای خارج از اجتماعات، به اتهامات واهی و خلاف واقع ختم شده است».

در این نامه آمده است که در برخی دانشگاه‌ها، این تجمعات صنفی با «دخالت نیروهای امنیتی روبه‌رو و به بازداشت تعدادی از فعالان دانشجویی در فضای خارج از اجتماعات، به اتهامات واهی و خلاف واقع ختم شده است».
در این نامه افزوده شد که فعالان دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی به نام‌های سما درخشانی، فائزه عبدی‌پور، مجید مسافر، محمد خانی، سیاوش امجدی، محسن شاهسون و سینا غفاری بازداشت شده‌اند.
بر اساس این نامه،‌ لیلا حسین‌زاده، سینا ربیعی، محسن حق‌شناس، میکائیل قلی‌راد، پدرام پذیره، محمد محمدیان، علی مظفری، مهدی وهابی ثانی، سهیل موحدان، آرش آوری، دانیال ایمان، امیر حسین علم طلب، مجید اکبری، محسن ترابی، کسری نوری، عارف فتحی، محسن میرمحسنی و محمد جواهری از فعالان دانشجویی بازداشتی در دانشگاه تهران هستند.
در این بیانیه گفته شده بود: «در حالی که صدها دانشجوی دانشگاه تهران هم صدا با مطالبات به حق و مترقی فرودستان و سرکوب‌شدگان سراسر کشور، شعار "نان، کار، آزادی" سر دادند، عده‌ای وابسته به جناح‌های قدرت در بیرون دانشگاه، ... برای شکستن این همبستگی تاریخی، دست به دامان برچسب‌زنی‌های دروغین و فرصت‌طلبانه به نهاد مستقل شورای صنفی شده‌اند».
نویسندگان بیانیه خواستار رسیدگی تا آزادی فوری، بدون وثیقه و بدون تشکیل پرونده قضایی و خروج نیروهای امنیتی و لباس شخصی از فضای دانشگاه و خوابگاه‌ها، پایان دادن به تهدیدها و بازداشت دانشجویان شدند.
در این میان، شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های ایران از بازداشت تعدادی دیگر از دانشجویان خبر داده است.
بر اساس این گزارش، سها مرتضایی، محمدامین اصانلو، یاسمن محبوبی، حسام حسین‌زاده و تارخ ملکی از دانشگاه تهران، امین خسروی از دانشگاه تربیت مدرس و‌ علی اسدی از دانشگاه امیرکبیر از جمله دانشجویانی هستند که در یکی دو روز اخیر بازداشت شده‌اند.
در این میان، به گزارش کمپین حقوق بشر در ایران، سهیل آقازاده، دانشجوی سینما در دانشگاه تهران به دست مأموران امنیتی بازداشت شده است.
در عین حال گزارش شده دو دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه، از جمله لقمان ویسی، و نیز میثم شریفی دانشجوی دانشگاه تبریز در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند.
او گفت که روز دوشنبه ۱۱ دی، « تعدادی از دانشجویان در پی تجمعات بازداشت شده بودند که با دخالت بنده و رئیس دانشگاه تهران این افراد آزاد شدند، اما اگر در سطح خیابان‌ها دانشجویی دستگیر شده باشد هنوز آماری به وزارت علوم نرسیده و در جریان آن نیستیم».

هیچ نظری موجود نیست: