۱۳۹۶ بهمن ۳۰, دوشنبه

درگیری پلیس و دراویش در تهران؛ سه مأمور در حمله یک اتوبوس کشته شدند

  • 18 دقیقه پیش
درگیری در محدوده خیابان پاسداران تهرانحق نشر عکسTWITTER
Image captionدرگیری در محدوده خیابان پاسداران تهران
تجمع تعدادی از دراویش گنابادی در شمال تهران در اعتراض به بازداشت یکی از اعضای این گروه، به درگیری با پلیس و خشونت کشیده شد.
سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس ایران تأیید کرده است که در حمله یک اتوبوس به جمع مأموران نیروی انتظامی در محدوده خیابان پاسداران، سه مأمور کشته شده‌اند. او "عوامل فریب‌خورده و مخلان نظم و امنیت" و کسانی را که در "تجمعات اخیر در منطقه خیابان پاسداران تهران" شرکت داشته‌اند را عامل این حادثه معرفی کرده است.
به گفته آقای منتظرالمهدی راننده اتوبوس و هشت نفر دیگر در ارتباط با این حمله دستگیر شده‌اند.
هم‌زمان فیلمی که ظاهرا از همین واقعه گرفته شده نشان می‌دهد که یک اتوبوس سفیدرنگ در یک کوچه به سرعت به سمت تعداد زیادی از مأموران پلیس که به صورت گروهی در حال حرکت هستند می‌راند و تلاش می‌کند با زیگزاگ رفتن آنها را زیر بگیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، "نیروی انتظامی برای جلوگیری از تشدید خشونت‌ها و کاهش احتمال آسیب‌دیدگی شهروندان همه مسیرهای منتهی به محل حادثه را مسدود کرده است."
تجمع اعتراضی دراویش در مقابل کلانتری ۱۰۲ پاسداران در شمال تهران امروز در اعتراض به بازداشت یکی از اعضای این گروه به نام نعمت‌الله ریاحی آغاز شد.
در ویدیوهایی که در ساعات اولیه تجمع منتشر شد، دراویش معترض در مقابل کلانتری تحصن کرده بودند و "الله اکبر" می‌گفتند. در ویدیوهای بعدی تجمع‌کنندگانی که تعدادی از آنها چوب یا چماق به دست دارند، با گاز اشک‌آور و شلیک هوایی مأموران نیروی ویژه پلیس متفرق می‌شوند.

زخمی شدن دراویش

کانال تلگرام مجذوبان نور، وابسته به دراویش نعمت‌اللهی می‌گوید که چند نفر از درویشان مورد اصابت گلوله مأموران قرار گرفته‌اند. بنا بر این گزارش سه نفر از معترضان "به شدت آسیب دیده‌اند".
خبرگزاری ایلنا به نقل از محسن همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران، از تشکیل جلسه شورای تأمین استان تهران درباره تجمع امروز خبر داده است.
آقای همدانی گفته است که هنوز از تیراندازی و دلایل آن جزییاتی در دست نیست.
حدود دو هفته پیش هم دراویش در مقابل خانه نورعلی تابنده، رهبر دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم در پاسداران تجمع کرده بودند که آن درگیری هم به خشونت کشیده شد.
دراویش می‌گفتند که از حضور پرشمار نیروهای امنیتی و لباس شخصی در اطراف خانه آقای تابنده نگران شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: