۱۳۹۶ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

معاون شهردار تهران: مدارک ۲ هزار میلیارد تومان هزینه‌های فاقد سند، محرمانه به شورا ارائه شد


 حسن رباطی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: مدارک هزینه‌های فاقد سند به صورت محرمانه به شورا داده شده است، و این شورا است که دیگر باید تصمیم بگیرد، چه سازوکاری در خصوص آن اتخاذ شود. 

 حسن رباطی در رابطه با هزینه‌های فاقد سند در دوران قالیباف که معاونت برنامه‌ریزی میزان آن را 2000 میلیارد تومان اعلام کرده است، افزود: بخشی از این هزینه‌ها مربوط به پیمانکارانی است که بدون قرارداد و هیچ گونه سندی برای شهرداری پروژه انجام داده‌اند. متاسفانه برخی پروژه‌هایی متعلق به سال 90 وجود دارد که هنوز تعهدات آن پرداخت نشده است و پیمانکار با دستور مدیریت کار را آغاز کرده بدون آنکه قراردادی وجود داشته باشد و  همچنین بدون ترک تشریفات پروژه‌ها را واگذار کردند که خلاف قانون است و مسیر طبیعی واگذاری کار طی نشده است در نتیجه شهرداری خود را مکلف می‌داند مورد به مورد برسی کرده و اگر دینی وجود دارد برای پرداخت هزینه به پیمانکار اقدام کند.

او در واکنش به این سوال که این هزینه‌های فاقد سند به غیر از موارد بالا آیا شامل هزینه‌های انتخاباتی می‌شود یا خیر؟ افزود: گزارشی مکتوب به شورای شهر ارائه داده شده و شهرداری تشخیص داد که این گزارش باید محرمانه باشد. در این گزارش هزینه‌های فاقد آورده شده و این شورا است که باید تصمیم بگیرد، چه سازوکاری در خصوص آن اتخاذ شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به تخلف برخی کارکنان شهرداری در نابودی باغات تهران گفت: شهرداری در این زمینه  مصمم است و این مساله را در گزارش 500 صفحه‌ای تحویل و تحول خود نیز نشان داده است. پروسه‌ای که باید در خصوص بعضی از همکاران‌مان در شهرداری که نسبت به این موضوع ذی‌مدخل بودند، طی شود، در حال انجام است و این فارغ از بحث مدیریت کلان است که اصولا از همان ابتدا شهرداری نباید این کار را انجام می‌داد. با این حال اگر در رده مدیریت میانی موردی وجود داشته باشد، توسط دستگاه‌های نظارتی شهرداری، حراست و سازمان بازرسی شهرداری اقدام خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: