۱۳۹۶ اسفند ۱۸, جمعه

در همین حال محمود صادقی، نماینده مجلس، در توئیتی نوشته بود: «بنابر گفته مقامات اطلاعاتی، در ناآرامی‌های اخیر تاکنون هیچ عامل بیگانه‌ای مباشرت نداشته‌است».

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین با تأکید براینکه ۸۵ درصد از بازداشت‌شدگان تجمع‌های اعتراضی دی ماه زیر ۳۵ سال سن داشتند، افزود که «در این راستا باید توجه داشت که ۷۰ درصد کشور زیر ۴۰ سال هستند».

آقای ذوالفقاری همچنین گفت که «یکی از مؤلفه‌های این اعتراضات، استفاده حداکثری از فضای مجازی بود و فضاسازی‌های رسانه‌ای موجب شد تا آتش اعتراضات بیشتر شود».

او اضافه کرد: «تا دیر نشده باید با دنیای مجازی مانند دنیای واقعی مواجه شویم و قانون و چارچوب‌هایی برای آن تعیین کنیم».

اصولگرایان خواهان کنترل شدید فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایران هستند و می‌گویند کاربران باید از شبکه‌های اجتماعی بومی استفاده کنند.

نهادهای مدافع آزادی بیان همواره از ممانعت حکومت ایران از دسترسی آزادانه شهروندان به اینترنت انتقاد کرده و دولت آمریکا نیز به تازگی شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی ایران را به دلیل نقش در ایجاد چنین محدودیت‌هایی مشمول تحریم کرد.

به گزارش «خانه آزادی» در دوران روحانی محدودیت‌های آزادی بیان کاهش پیدا نکرده‌است و در طول سال دستگیری و سرکوب مدیران کانال‌های اصلاح‌طلب در نرم‌افزار پیام‌رسان «تلگرام» ادامه داشته است

هیچ نظری موجود نیست: