۱۳۹۷ فروردین ۱۶, پنجشنبه

خدمت آقای میرزا آقا عسگری مانی مدیر مسئول محترم رادیو تلویزیون مانی؛ما تعدادی از جداشدگان سازمان مجاهدین خلق،

خدمت آقای میرزا آقا عسگری مانی مدیر مسئول محترم رادیو تلویزیون مانی؛

ما تعدادی از جداشدگان سازمان مجاهدین خلق، متأسفانه  برنامه ای را اخيراً در ساست تلویزیون شما مشاهده نمودیم که طی آن مصاحبه ای توسط يكي از مجریان و همکاران شما بنام خانم مهناز قزللو با يكي از جداشدگان بنام سيامك نادری، تحت عنوان زنان در سازمانهای سياسي ایران برگزار گردید. مطالب مطرح شده در این مصاحبه از طرف آقای نادری در برخی موارد عاری از حقیقت بوده و در قسمتهايي موارد ذکر شده توسط وی بزرگنمايي شده است، بنحوی که از نظر ما که خود چند دهه در این سازمان با مسئوليتهاي مختلف در رده های عمدتاً بالای تشكيلاتي حضور داشته ايم، مطالب ارائه شده بغايت مغرضانه بيان و تفسیر گردیده است، حتی در مواردی، حقیقت وارونه جلو داده شده است. علاوه بر این، اتهامات مورد ادعای آقای نادري بصورتي ناجوانمردانه متوجه زنان انقلابی و مبارز اين سازمان بويژه در زمينه هاي اخلاقي بوده و كاملاً به دور از حداقل پرنسیپ های انسانی و سياسي بازگو شده است. از نظر ما این رویکرد و طرز فکر را میتوان از حكومتهاي خودكامه ای همچون ديكتاتوري جمهوری اسلامي و ارگانهای اطلاعاتی اش انتظار داشت. کما اينكه در گذشته همه ما و اکثر ايرانيان به دفعات شاهد اين گونه ترفندها از طرف حاكميت برای بی اعتبار کردن مقاومت و مخالفین واقعی رژیم بوده ایم.
لذا ما به مثابه ي تعداد قابل توجه اي از اعضای سابق مجاهدین، علیرغم داشتن انتقادهای مشخص و نیز اختلاف نظر در برخی از  شیوه های متداول و اجرايي، و یا نحوه ي پیشبرد خطوط کار در مناسبات داخلی و غیره،  بدینوسیله اتهامات و بدور از حقیقت ایشان را که میتواند عمدتاً ناشی از فشارهای موجود و مشکلات روحی ایشان از يك طرف و فقدان ظرفیت و توان كافي برای مواجهه با سختی ها و فراز و نشیب هاي طاقت فرسای مبارزه بوده باشد، فاقد اعتبار و بدور از اخلاق و ارزشهای انسانی و مبارزاتی دانسته و آنرا رد میکنیم. از طرفی این موضوع بر هیچکس پنهان نیست که وزارت اطلاعات رژیم، به محض جدا شدن فردی از سازمان، بیدرنگ در صدد به خدمت گرفتن وی برای پیشبرد مقاصد شوم خویش بوده و هست و اين امر را با ایجاد تسهیلات و یا از طریق پیشنهاد کمکهای مالی به پیش می برد، ولی اکثریت قریب به اتفاق جداشدگان، علیرغم تحمّل شرایط سخت مالی، خوشبختانه دست رد به سینه ی رژیم زده و ننگ همكاري را نمی پذيرند. اما شوربختانه در میان جداشدگان همواره تعدادی انگشت شمار بوده اند که ناخودآگاه و یا آگاهانه در این دام افتاده و به همسویی با دشمن کشیده میشوند. بديهي است که این موارد اصلاً برای ما خوشایند نیست و براستی باید به حال اين گونه افراد سُست عنصر عميقاً تأسف خورد.
اما تا آنجا که به شما جناب آقای مانی  با سوابق روشن و غیر قابل انکار در صحنه مبارزات دمكراتيك و آزادی‌خواهانه ی تان برميگردد، آنچه که باعث تعجب ما گردید، اين بود که تلویزیون تحت مديريت شما با نهایت تأسف، بدون رعایت بیطرفی و اصول بديهي ژورناليستي، خواسته و یا ناخواسته بعنوان تريبوني برای سیاه نمايي و بي اعتبار کردن یکی از نيروهاي اصلی اپوزیسیون يعني مجاهدین، مورد استفاده قرار گرفته است! و تأسف بارتر آنکه اين خانم مجری که بنابر گواهی مصاحبه ها و فعاليتهاي گذشته ي ایشان در دنياي مجازی، بنظر ميرسد بيش و پیش از آنکه يك مبارز و کنشگر مخالف جمهوری اسلامي باشد، يكي از مخالفین و دشمنان مجاهدین می باشد، و ره آورد فعاليتهاي ایشان بجاي ايجاد وحدت و اتحاد در میان نيروهاي اپوزسیون برانداز ، اشاعه ي جوّ تفرقه، شکاف و بي اعتمادی در صفوف مبارزان و فعالین سياسي است، ایشان در مصاحبه خود با میهمان برنامه خود، بطور آشكاري دست وی را كاملاً باز گذاشت تا بدون هیچگونه محدودیت  زمانی و  در موارد زيادي خارج از تیتر اعلام شده ي مصاحبه، هر آنچه را که برای خراب کردن چهره مجاهدین در اذهان عمومی، که آرزوی ديرينه حاکمان جمهوری جهل و جنایت اسلامي است، بتواند، بگوید. مضحك تر اينكه مجری و ژورنالیستِ بیطرف! از افشاگرهای مغرضانه و كينه توزانه ي آقای نادري که البته خوشایند و باب طبع وزارت اطلاعات مخوف رژیم ضد بشری خامنه اي بود، تشّکر! هم می نمايد.
نکته مهّم ديگري که ضروری است در همینجا به اطلاع شما برسانیم اين است که آقای کوروش شریف زاده، قاطعانه ادعای دروغ و كاملاً بي اساس فرد مصاحبه شونده در مورد شاهد بودن وی در يك داستان ساختگی مورد نظر ایشان را رد کرده و آنرا نفی میکند. گویا آقای شريف زاده،  طی یک نامه ی جداگانه، نظرشان را در اين رابطه به آگاهی تان رسانده است.
آقای مانی عزیز، بي شک شما خود بهتر از هر کس دیگر ميدانيد که کمترین محکومیت چنین جرمی، يعني نشر اتهامات دروغین و هتک حُرمت فردی و یا جمعی از جانب يك رسانه و یا هر مرکز اطلاع رسانی موجود در غرب، از نظر قضایی قابل پیگرد بوده و حتی میتواند در مواردی به تعطیلی رسانه مربوطه نیز بیانجامد، بویژه وقتی که پای اعتبار هزاران انسان، بويژه زنانی مبارز با چند دهه سابقه مبارزاتی آنهم با پرداخت سنگین ترین هزینه ها و تحمّل رنج و شکنج در یکی از سهمگین ترین مراحل تاریخ مبارزات میهن مان، در میان بوده، و اینچنین مورد سیاه نمايي و هتک حرمت قرار گرفته باشد.
بنا بر این ما از شما انتظار داریم که اهمیت و حساسیت موضوع را مَد نظر داشته و خواسته های زیر را مورد توجّه خاص و پذیرش قرار دهید:

-  لطفاً این لینک این مصاحبه را از روی سایت رادیو تلویزیون مانی بر دارید.
- برای بینندگان اگر ضروری میدانید میتوان متنی را در همین رابطه نوشته و در سایت قرار دهید.
- بر اساس قوانین ژورناليستي از موضوع را با سازمان مجاهدین در میان گذاشته و روی حقوق آنها برای پاسخگويي تصریح نمائيد.
با سپاس و تشّکر

امضاء کنندگان (به ترتیب حروف الفباء)
نادر افکاری
ترانه افشاری
مینا بهزادی
اسماعیل جوراب باف
مهدی جلالی
عطا حسینی
رضا حسن زاده
طاهره زارع
یاسین سعیدی
مریم شجاعی
کوروش شریف زاده
مجید شکوه زاده
امیر شکوه زاده
امیر فلاحت پور
بهروز قربانی
فریبا قربانی
محمد کاظمی
منصور کنگره
مهران کروندی
یوسف ماحوزی
اکبر مطلق
پرویز معراج
بهرام معزی
اسماعیل ونک
فریندخت هادیخانلو
+ 32 نفر با امضاء محفوظ (که به دلایل امنیتی از ذکر نامشان معذوریم)  

بیانیه مدعی است که کوروش شریف زاده ادعای سیامک نادری راجع به قتل و شکنجه در اشرف را تکذیب کرده است و آن را ساخته وپرداخته سیامک نادری و دستگاه اطلاعاتی رژیم معرفی می‌کند. در سند زیر می‌توانید فیلم مربوط به ادعاهای قتل و شکنجه و زندان در اشرف را از زبان کوروش شریف زاده ببینید. کوروش شریف زاده و سازمان مجاهدین بایستی توضیح دهند که چگونه توانسته‌اند وی را مجبور به تکذیب گفته‌‌های خودش بکنند. 
 
حقایق زندان، شکنجه و قتل توسط دستگاه رجوی از زبان کوروش شریف زاده و سیامک نادری
 


هیچ نظری موجود نیست: