۱۳۹۷ خرداد ۲۰, یکشنبه

حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که از مشکلات جدی روحی روانی در رنج است، با وجود اینکه چندی پیش در اعتراض به انتقال غیرقانونی خود به بندی دیگر دست به اعتصاب غذا زده بود، علیرغم وعده های مسئولین همچنان برخلاف اصل تفکیک جرایم در بین زندانیان جرایم خشن نگهداری می‌شود. این زندانی در ماههای اخیر امکان دیدار با خانواده خود را نیافته همچنین مسئولان زندان او را از در اختیار داشتن کتابهای ارسالی محروم کرده اند.
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج علیرغم مشکلات جدی روحی-روانی و برخلاف اصل تفکیک جرایم همچنان در بین زندانیان جرایم خشن نگهداری می‌شود.

از سوی دیگر گزارش شده است با کارشکنی مسئولان زندان طی ماه‌های گذشته از ملاقات این زندانی با خانواده‌اش جلوگیری شده است. همچنین وی در این مدت قادر به استفاده از تلفن در بند جهت تماس با خانواده اش نبوده است.

حمزه درویش در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه به دلیل آسیب‌های وارده بر اثر اعتصاب غذای طولانی با پابند و دستند به پزشکی قانونی اعزام شد؛ گزارش شد این زندانی پیش از اعزام به شدت توسط مسئولان زندان مورد بدرفتاری قرار گرفته و در خصوص احتمال بیان اظهاراتی که مسئولان زندان را در مظان اتهام قرار بدهد تهدید شده است.
آقای درویش طی ماه گذشته نیز به دستور غلامرضا ضیایی مدیر زندان، آقای اسماعیلی معاون پشتیبانی و آقای ذولفعلی مسئول حفاظت فیزیکی زندان به شدت و تا حدی که تمام بدنش سیاه و کبود شده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از آن بدون رسیدگی پزشکی و در حالت اعتصاب به مدت سه هفته در قرنطینه نگهداری شد”.
حمزه درویش، زندانی ۲۴ ساله اهل تالش مدعی است در سال ۹۳ نیروهای داعش با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده است و حتی این شانس را داشته که با قید ضمانت آزاد باشد و به شغل پرورش بلدرچین مشغول شود. وی مدتی پیش به صورت غیرمنتظره بازداشت شد. او در دادگاهی پرابهام به ۱۸ سال حبس محکوم شد که میزان ۱۵ سال آن را باید تحمل کند.
این زندانی از مشکلات جدی روحی و روانی در رنج است در اعتراض به روند قضایی در پرونده خود و عدم انتقالش به بند سیاسی دست به اعتصاب غذا زده و نیروهای وزارت اطلاعات با مراجعه به منزل شخصی آقای درویش به خانواده او گفته‌اند که باید از فرزند خود بخواهند تا با این نهاد امنیتی همکاری کند و به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
آقای درویش در مردادماه سال گذشته  نامه‌ای خطاب به افکار عمومی نوشت و در آن به شرح سرگذشت خود پرداخت و از نهادهای مدافع حقوق بشر، طلب استمداد کرد.
او در نامه خود تاکید می‌کند اعتراض او به حکم دادگاه بدوی اساسا در نظر گرفته نشده و اکنون از محکومیت ۱۸ سال حبس تعزیری با احتساب ماده ۱۳۴ مدت ۱۵ سال را لازم است تحمل کند.

هیچ نظری موجود نیست: