۱۳۹۷ تیر ۳۰, شنبه

قیمت سکه از مرز سه میلیون تومان گذشت

قیمت سکه از مرز سه میلیون تومان گذشت

۳۰/تیر/۱۳۹۷
قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید روز شنبه ۳۰ تیر سرانجام از مرز سه میلیون تومان فراتر رفت و با جهشی ۱۸۰ هزار تومانی به بیش از سه میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید.
وبسایت خبری تحلیلی الف به نقل از محمد کشتی‌آرای، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، دلیل این جهش قیمت را وارد نشدن سکه‌های پیش‌فروش شده به بازار دانشته است.
دولت ایران با هدف تعدیل قیمت‌ها و مقابله با کمبود سکه در بازار بیش از هفت میلیون سکه پیش‌فروش کرد اما این امر خود بحران‌هایی را به همراه داشت. طبق مقامات ایران، حجم بزرگی از این سکه‌ها را افراد معدودی خریداری کرده‌اند. از جمله رئیس سازمان بازرسی ایران گفته است که ۵۰ نفر ۳۸۰ هزار سکه پیش‌حرید کرده‌اند و این رقمی معادل پنج درصد کل سکه‌هاست.
محمد کشتی‌آرای با اشاره به عبور قیمت سکه از مرز سه میلیون تومان گفت: «از روز چهارشنبه تصور می‌شد سکه‌های پیش فروش‌شده که تحویل شدند، وارد بازار شوند، اما این اتفاق نیفتاد و تقاضای پنهانی که برای ورود این سکه‌ها به بازار ایجاد شده بود، سبب شد قیمت سکه دوباره افزایش پیدا کند.»
وی افزود: «در واقع در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد حباب سکه در پایان هفته جاری کاهش پیدا کند، با افزایش همراه بود.»
آقای کشتی‌آرای حباب ایجاد شده روی قیمت سکه را نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان دانسته و عنوان کرده که بهای سکه باید دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان باشد.
خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از فعالان صنعت طلا و سکه، جهش قیمت سکه را تا حدی متوجه نزدیک شدن به موعد تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران دانسته است.

هیچ نظری موجود نیست: