۱۳۹۷ مرداد ۱۰, چهارشنبه

شمی صلواتی: حزب دمکرات و عبدالله مهتدی در نگاه عمیق من!



حزب دموکرات یک حزبی قومیست که در کردستان ایران به فعالیت سیاسی زیر زمینی مشغول است از نظر ایدولوگهای جمهوری اسلامی این حزب منحل شده است و ضد انقلاب اسلامی است.

عمل کرد حزب دموکرات عملکرد خوبی نیست از کارنامه خوبی برخوردار نیست

در میان مردم کردستان ایران حزبی خوش نام و نشانی نیست.

حزب دموکرات در طول چهل سال گذاشت بارها اعلام کرد که آماده است با جمهوری اسلامی مذاکره کند و دو تا از رهبرانش در این بند و بسها قربانی شدند . ولی جمهوری اسلامی هیچ وقت تمایلی نشان نداد و اولین جلسه مذاکره با قاسملو مذاکره کننده ضارب بود.

سران حزب دموکرات از داریت سیاسی برخوردار نیستند.

حزب دمکرات کردستان شعارش سرنگونی جمهوری اسلامی نیست و از ابتدای روی کار آمدن جمهوری اسلامی همیشه به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی بود و این جمهوری اسلامی بوده تا بحال تمایل نشان نداد

حزب دموکرات برای راضی ساختن جمهوری اسلامی ابتدا به مقر رفقای سازمان پیکار حمله کرد و چند تن از این رفقا را به به قتل رساند و جنگ طولانی را به کومه له تحمیل کرد در شمال کردستان آنجائی که از قدرت نظامی بیشتری برخوردار بود کمونیستها را می کشت. خوشبختانه این کومه له بود در آن زمان که حزب دموکرات را سر جایش نشاند، البته نه فقط کمونیستها بلکه با هر گونه حرکت پیش رو در جامعه مخالف بود و در برابر آن می ایستاد. حزب دمکرات در مناطق هورامان به بیمارستان کومه له حمله کرد و تمام زخمیها و پزشکان و پرستار را قتل عام کرد

حزب دموکرات یک حزب بورژوازی است و خود را سکولار می دانند اما در عمل و از لحاظ تشکیلاتی بیشتر دارای چهار چوب فکری و عملی فئودالی است نفوذ این حزب بیشتر در میان ملایان کردستان و کدخداهای روستا و در شهر ها میان بازاریان است. حزب دموکرات در ایجاد اتحادیه ملایان سنی کورد فعال بود، در بعضی از مناطق دور افتاد هم بنا به دلیل ناآگاهی مردم نفوذ دارد. حزب دموکرات یک حزب بی پرنسیب و عاشق قدرت به هر قیمتی است.

حزب دمکرات دو شاخه اند، که از لحاظ پراتیک و ساختمان تشکیلاتی و سیاسی تفاوتی با هم ندارد.

٭٭٭٭

عبدالله مهتدی در کومه له قدیم و حزب کمونیست ایران فعال بود تا آنجا که خواستار ادامه جنگ تا نابودی حزب دمکرات شد. و آن را یک جنگ طبقاتی و دفاع از طبقه کارگر می دانست.

اما امروز با سیاست جدید و با رویای رسیدن به قدرت با حزب دمکرات یک رابطه بسیار دوستانه دارد

و ازنظر سیاسی کاملا دنبال رو حزب دمکرات است
عبدالله مهتدی رهبر تعدادی از ناسیونالیستهای افراطی انگشت شماره کورد به نام حزب کومه له است، حزب کومه له جعلی ست چون کومه له قددیم یک تشکیلات کمونیستی و خود را مارکسیست انقلابی معرفی می کرد و هیچ رابطی با قومپرستی نداشت.

حزب مهتدی از نظر مالی وابسته به اتحادیه مهینی است اتحادیه دوست خوب جمهوری اسلامی است.

عبدالله مهتدی تمایل جدی به مذاکره با جمهوری اسلامی دارد با این امید که اتحادیه مهینی بدلیل رابطه دوستانه اش با جمهوری اسلامی شاید این مذاکره را ممکن سازد البته نظری هم بسوی امریکا با این تواهم که شاید با سوار تانکهای امریکا به قدرت رسید همه راه رسیدن به قدرت بدور از هر پرنسیبی برای عبدالله مهتدی باز است او مماشات گر ، اهل زد و بند، شیفته قدرت به هر طریق ممکن ، گذشته اش را بعنوان کمونیست مورد نقد قرار داد است و از آن بعنوان یک اشتباه بزرگ در زندگی خود، فاجعه بار و شرم آور می دانند

عبدالله مهتدی فاقد هر گونه پرنسیب سیاسی و اخلاقی ست،

و امروز در کنار حزب دمکرات بدنبال قدرتی محلی است، متاسفانه تشکیلات حزب آقای مهتدی استوار به نوع فرهنگ عشایر لمپنی ست.

هیچ نظری موجود نیست: