۱۳۹۷ شهریور ۲۷, سه‌شنبه

افزایش دوباره قیمت ارز و سکه؛ قیمت دلار به ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان رسید

افزایش دوباره قیمت ارز و سکه؛ قیمت دلار به ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان رسید


گزارش‌های دریافتی حاکی است که قیمت دلار و سکه در بازار ایران بار دیگر افزایش یافته است. قیمت دلار در روز دوشنبه به ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان رسید و قیمت سکه طرح قدیم به چهار میلیون و ۵۵۱ هزار تومان افزایش یافت.
به گزارش رادیو فردا سایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما خبر داد که صرافی‌ها از فروش ارز امتناع می‌کنند.
در حالی که خبرگزاری ایسنا نرخ دلار در روز دوشنبه ۲۶ شهریور را ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده، برخی کانال‌های تلگرامی نرخ دلار را ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرده‌اند.
به گزارش این خبرگزاری، هر یورو نیز تا ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود.
دوشنبه هفته پیش نرخ دلار با ۱۴۰۰ تومان افزایش به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود.
در همین حال خبرگزاری ایسنا خبر داد که افزایش قیمت ارز بار دیگر از روز شنبه آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت دلار در روز یکشنبه ابتدا به حدود ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت و در نهایت به ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.
به گفته این خبرگزاری، فعالان بازار ارز انتشار برخی اخبار سیاسی از شنبه شب و همچنین تعطیلات پیش رو را از عوامل افزایش قیمت ارز می‌دانند که موجب رشد تقاضا در بازار شده است.
خبرگزاری ایلنا انتشار گزارش رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی، یکی از چهار لایحه مرتبط با اجرای مقررات گروه ویژه اقدام مالی یا اف‌ای‌تی‌اف (FATF)، در مجمع تشخیص مصلحت نظام را دلیل افزایش قیمت دلار در هفته گذشته دانسته بود.
در روزهای اخیر مقامات تهران اقدامات اتحادیه اروپا برای حفظ برجام را ناکافی دانسته‌اند و وزیر خارجه ایران نیز اتحادیه اروپا را تهدید کرده که اگر بین دستاوردها و داده‌های ایران از توافق اتمی وین تعادل برقرار نباشد، جمهوری اسلامی در عین باقی ماندن در برجام درصد غنی‌سازی اورانیوم را افزایش خواهد داد.
افزایش شدید قیمت ارز در بازار آزاد ایران از فروردین‌ماه و پس از انتشار گزارش‌ها درباره احتمال خروج آمریکا از برجام آغاز شد.
در همین حال به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس، از زمان خروج آمریکا از برجام در روز ۱۸ اردیبهشت امسال، ارزش پول ملی ایران بیش از ۱۴۰ درصد کاهش یافته است.
بازگشت تحریم‌های آمریکا از روز ۱۵ مرداد آغاز شد و این کشور اعلام کرده است در مرحله بعدی تحریم‌ها که روز ۱۳ آبان آغاز می‌شود، تلاش می‌کند فروش نفت ایران را به صفر برساند.
از دیدگاه برخی تحلیل‌گران تحریم فروش نفت و تحریم‌های بانکی مهم‌ترین تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود، موضوعی که برخی از مقامات جمهوری اسلامی نیز به آن اذعان کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: