۱۳۹۷ آبان ۵, شنبه

هاشم خواستار، معلم بازنشسته و فعال صنفی حقوق معلمان در مشهد، از اول آبان ماه در بیمارستان اعصاب و روان بستری است و خانواده‌اش موفق شدند که روز پنجشنبه سوم آبان‌ماه با او ملاقات کنند.

شیوه جدید برخورد با فعالان صنفی؛ بازداشت با آمبولانس و انتقال به بیمارستان اعصاب

۰۳/آبان/۱۳۹۷


هاشم خواستار، معلم بازنشسته و فعال صنفی حقوق معلمان در مشهد، از اول آبان ماه در بیمارستان اعصاب و روان بستری است و خانواده‌اش موفق شدند که روز پنجشنبه سوم آبان‌ماه با او ملاقات کنند.
آن طور که صدیقه مالکی همسر او می‌گوید این معلم بازنشسته هم‌اکنون به اتهامی نامشخص در بازداشت وزارت اطلاعات است و به دلیلی نامعلوم در بیمارستان نگهداری می‌شود در حالی که همسرش می‌گوید هاشم خواستار هیچ‌گونه ناراحتی جسمی یا روحی ندارد.
در گفت‌وگویی با صدیقه مالکی، همسر هاشم خواستار، از او درباره جزئیات و علت بازداشت همسرش پرسیده‌ایم.
خانم مالکی از جمله به رادیو فردا می‌گوید که از شماره‌ای ناشناس با خانواده آقای خواستار تماس گرفته شده و گفته شده که او را به علت «اختلالات روانی» به بیمارستان منتقل کرده‌اند. با اینها ملاقات خانواده خواستار منوط به اجازه دادستان انقلاب شده است.
همسر هاشم خواستار اشاره می‌کند که در دادستانی به آنها گفته شده که بازداشت او به درخواست این مرجع قضایی صورت نگرفته است.
او اضافه می‌کند هیچ نهادی بازداشت همسرش را به عهده نگرفته و در نهایت هم ملاقات خانواده آقای خواستار با او مشروط به حضور نماینده دادستان شده و ظاهراً دستور بازداشت او توسط دادستان صادر شده است.
خانم مالکی می‌گوید که همسرش در شرایط خوبی به سر می‌برد و دارویی مصرف نمی‌کند، اما تنها هنگام انتقال به بیمارستان اعصاب و روان، با حمله یکی از بیماران مواجه شده است.
خانم مالکی در مورد بازداشت هاشم خواستار و به نقل از او می‌گوید که وقتی از خانه به سمت باغ رفته و جلوی باغ از خودرو پیاده شده، افرادی که با آمبولانس به دنبال او رفته بودند خواسته‌اند که آنها را همراهی کند و با آمبولانس مستقیماً به بیمارستان اعصاب و روان منتقل شده است.
او می‌گوید که این بازداشت به دستور دادستان صورت گرفته و در نهایت آقای خواستار بعداز ظهر روز پنجشنبه به اداره اطلاعات تحویل داده شده است.

هیچ نظری موجود نیست: