۱۳۹۸ خرداد ۱۶, پنجشنبه

خودکشی ۹ نفر در شرق کوردستان


بر اساس گزارش‌های رسیده از شهرهای شرق کوردستان، طی یک هفته ۹ نفر با روش‌های مختلف اقدام به خودکشی کرده‌اند و ۸ تن از این افراد جان خود را ازدست‌داده‌اند.
بر اساس گزارش رسیده، در روز ۴ خردادماه ۱۳۹۸ خورشیدی، یک جوان  اهل شهر بوکان بانام «امید ظهرابی فرزند محمد» از طریق حلق‌آویز کردن به زندگی خود پایان داده و تاکنون علت خودکشی این شخص مشخص نشده است.
همچنین در همان روز، یک زن بانام «کبرا اسدی ۲۰ ساله و فرزند جمال» به علت مشکلات خانوادگی از طریق خودسوزی به زندگی خود پایان داده است.
روز یک‌شنبه ۵ خردادماه، در روستای اوج تپه از توابع بوکان یک دختر جوان بانام «هایده عزیز پور ۱۷ ساله فرزند مصطفی» به علت مشکلات خانوادگی با اسلحه به زندگی خود پایان داد.
در گزارشی دیگر، در روز ۸ خرداد، در شهر اورمیه یک زن ۲۱ ساله بانام «کژال محمودی فرزند رضا» از طریق خوردن قرص به زندگی خود خاتمه داده است.
همچنین در ۱۲ خرداد امسال، «سارا اسماعیلی ۱۷ ساله فرزند سلیمان» اهل روستای میرآباد از توابع سردشت درحالی‌که خانواده وی نامبرده را به‌اجبار به عقد یکی از نزدیکان خود درآورده بودند اقدام به خودکشی نموده و جانش را ازدست‌داده است.
قابل‌ذکر است بر اساس گزارشی که به جمعیت حقوق بشر کوردستان رسیده است، طی یک هفته گذشته ۳ جوان دیگر از طریق خودکشی جان خود را ازدست‌داده‌اند. همچنین روز یک‌شنبه ۱۲ خرداد، یک پسر جوان سقزی خود را آتش زده و به بیمارستان منتقل‌شده است.

هیچ نظری موجود نیست: