۱۳۹۸ دی ۱۸, چهارشنبه

پرزیدنت ترامپ درباره حمله ایران: هیچ آمریکایی کشته نشد؛ آمریکا آماده است تا صلح را در آغوش بگیرد

پرزیدنت ترامپ را در این سخنرانی، معاون رئیس جمهوری، وزرای خارجه و دفاع و همچنین برخی فرماندهان نظامی همراهی می کردند.

رزیدنت ترامپ را در این سخنرانی، معاون رئیس جمهوری، وزرای خارجه و دفاع و همچنین برخی فرماندهان نظامی همراهی می کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده درباره حمله سپاه پاسداران به مواضع آمریکا در عراق گفت هیچ آمریکایی در این حملات کشته نشده است.
پرزیدنت ترامپ ظهر چهارشنبه ۱۸ دیماه در یک سخنرانی که مقامات دولتی و نظامی او را در کاخ سفید همراهی می‌کردند، گفت تا زمانی که من رئیس جمهوری آمریکا هستم ایران قادر به دستیابی به بمب هسته‌ای نخواهد بود.
وی افزود: هیچ آمریکایی در حملات رژیم ایران در شب گذشته آسیب ندیده است. هیچ نیرویی از دست ندادیم و خسارت‌ها جزئی بوده است. به نظر می رسد ایران قصد دارد اقداماتش را کاهش دهد.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: از ۱۹۷۹ ملت‌ها اقدامات ایران را تحمل کرده‌اند. آن روزها دیگر تمام شد. ایران با تروریسم و فعالیت هسته‌ای جهان را به خطر انداخته است. هفته گذشته ما یک تروریست را که جان آمریکایی‌ها را تهدید می‌کرد، از بین بردیم. قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس مسئول یکی از وحشتناک‌ترین‌ گروها بود. تروریست‌های حزب‌الله و دیگر نیروها را تربیت کرد.... دست‌های سلیمانی به خون مردم ایران و آمریکا آغشته بود.
پرزیدنت ترامپ افزود: ما به سرعت اقدامات تحریمی علیه ایران به اجرا می‌گذاریم. این تحریم‌ها می‌ماند تا وقتی ایران رفتارش را عوض کند. ایران کشتی‌ها را مورد حمله قرار داده و در سال ۲۰۱۳ و با امضای توافق اتمی پول نقد گرفتند و به جای توقف شعار مرگ بر آمریکا همان روز امضای توافق، باز هم مرگ بر آمریکا گفتند.
رئیس جمهوری آمریکا به اعتراضات ماه گذشته ایران اشاره کرد و گفت: این اواخر ۱۵۰۰ شهروند معترض ایرانی را کشتند.
پرزیدنت ترامپ درباره برجام هم گفت: توافق اتمی به زودی تمام می‌شود. ایران باید جاه‌طلبی اتمی را متوقف کرده و فعالیت تروریسم پایان دهد. زمان برای بریتانیا فرانسه آلمان چین و روسیه سر رسیده که توافق اتمی را ترک کنند. آنها می‌توانند بیایند و روی توافقی جدید کار کنند که بتواند به نفع همه باشد. صلح و ثبات در منطقه تا وقتی که ایران مدام جنگ‌افروزی و خشونت‌ورزی کند، برقرار نمی‌شود. ایران بداند کمپین ترور دیگر تحمل نخواهد شد.
پرزیدنت ترامپ در پایان گفت که از ناتو می‌خواهد در خاورمیانه بیشتر مشارکت کند.
پخش زنده این سخنرانی را با ترجمه همزمان به فارسی در فیسبوک صدای آمریکا دنبال کنید:
سه شنبه شب، سپاه پاسداران پایگاه «عین الاسد» پایگاه بزرگ محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.
پنتاگون در بیانیه‌ای که ساعتی بعد منتشر شد، خبر داد که پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکا در اربیل نیز هدف قرار گرفته است.
ونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، در نخستین واکنش به حمله سپاه پاسداران به مواضع نیروهای آمریکایی در عراق بامداد چهارشنبه ۱۸ دی نوشت: همه چیز خوب است! موشک‌ها از ایران به سوی دو پایگاه نظامی در عراق شلیک شده بود. ارزیابی تلفات و خسارات در دست انجام است. تاکنون که همه چیز خوب است! ما، با فاصله زیاد با دیگران، نیرومندترین و مجهزترین ارتش جهان را داریم! من فردا صبح بیانیه‌ای را صادر خواهم کرد.

هیچ نظری موجود نیست: