۱۳۹۲ آبان ۱۰, جمعه

بیان دیدگاه

تلفات بی آبی سیصد برابر حمله اتمی امریکا به هیروشیما و ناکازاکی

اگر برداشت های بیرویه از آبهای زیرزمینی به همین روال پیش برود تا بیست و پنج سال آینده شصت میلیون نفر از جمعیت کشور از تشنگی می میرند. این سخنان را عیسی کلانتری دبیر فعلی خانه 1451523_570674449654484_1677190213_nکشاورز و وزیر جهاد کشاورزی دولت رفسنجانی به زبان آورده است. وی هم چنین پیش بینی کرده است که اگر فکری به وضعیت آب کشور نکنیم در سی سال آینده بیم آن می رود که قوم آریائی نیز به مانند «سومری ها» و «عادها» از بین برود. دقت کنید این سخنان کسی است که ادعا دارد برای کشاورزی ایران راه حل دارد، کسی که زمانی وزیر رفسنجانی بوده و اکنون هم نشین روحانی. اگر واقعا این سخنان مبنای علمی دارند پس چرا هیچ یک از مسئولین و زعمای قوم ککشان هم گزیده نمی شود. آخر صحبت از نابودی شصت میلیون انسان است. فراموش نکنیم طی بمباران  جنایتکارانه اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکیِ ژاپن توسط ارتش امریکا دویست و بیست هزار نفر کشته شدند ولی این جنایت برای همیشه در حافظه تاریخی مردم جهان ثبت شد. اما اینجا صحبت از مرگ شصت میلیون انسان است. تنها تصورکنید شصت میلیون انسان در قرن بیست و یکم بر اثر تشنگی تلف می شوند. آیا تنها به این دلیل که این تلف شدن طی یک پروسه زمانی رخ می دهد می توان از کنارش گذشت. یا اینکه در اینجا نیز آن گفته قدیمی مصداق پیدا می کند که مرگ ضعفا به مانند ننگ اغنیا «بی صدا» است.
********************
پنج دهک جامعه دچار سوء تغذیه هستند
خبرگزاری امنیتی فارس / دبیرکل خانه کشاورز گفت: براساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران پنج دهک جامعه دچار سوء تغذیه هستند و موضوع مهمتر اینکه به دلیل عدم توزیع عادلانه ثروت بیش از هفتاد و پنج درصد درآمد کشور دست بیست و پنج درصد افراد جامعه است.
عیسی کلانتری در چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد گفت: تهدید کشاورزی و حتی تمدن ایرانی با شوری جدی آب و خاک واقعیت است.
دبیرکل خانه کشاورز افزود: اگر برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی به همین روال پیش رود تا بیست و پنج سال دیگر شصت میلیون نفر جمعیت کشور از تشنگی می‌میرند.
وی همچنین با اشاره به تاریخ گفت: سومری‌ها و عاد‌ها در این کشور به دلیل شوری آب و خاک در آن زمان و نبودن امکان تولید غذا از بین رفتند و اگر فکری به وضعیت آب کشور نکنیم در سی سال آینده بیم آن می‌رود قوم آریایی نیز از بین برود.
وی با بیان اینکه موضوع خشکیدگی دریاچه ارومیه را طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری  نوشته است: خشکیدگی دریاچه ارومیه، باتلاق‌های گاوخونی، بختگان، جازموریان همه هشدار جدی نه تنها برای بخش کشاورزی بلکه تمدن ایرانی است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته پنجاه و پنج درصد نیاز غذایی کشور در کالاهای اساسی از خارج وارد شد.
وی ادامه داد: تهدید امنیت غذایی در کشور وجود دارد و فقر و ضریب جینی بالا نیز نشانگر همین موضوع است.
کلانتری گفت: براساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران پنج دهک جامعه دچار سوء تغذیه هستند و موضوع مهمتر اینکه به دلیل عدم توزیع عادلانه ثروت بیش از هفتاد و پنج درصد درآمد کشور دست بیست و پنج درصد افراد جامعه است.
کلانتری با اشاره به وضعیت کشاورزی در جهان گفت: به دلیل کمبود سوخت بخش زیادی از غلات دنیا به تولید سوخت اختصاص می‌یابد.
وی افزود: در آمریکا سال 2005، چهل و یک میلیون تن و در سال 2011، صد و بیست و هفت میلیون تن غلات به الکل تبدیل شد.
وی ادامه داد: هر نه روز یک کارخانه تبدیل غلات به الکل در آمریکا تأسیس می‌شود.
کلانتری همچنین افزود: در سال 2011، بیست و پنج میلیارد لیتر گازوئیل از روغن نباتی تولید شده است و نیز آمارها نشان می‌دهد که ذخیره مواد غذایی دنیا تنها برای شصت و پنج روز است.
کلانتری با بیان اینکه وظیفه اصلی خانه کشاورز آینده‌پژوهی در بخش کشاورزی است گفت: وضعیت کشاورزی دنیا و داخل کشور نشان می‌دهد که برای داشتن امنیت غذایی در آینده نیازمند دگرگونی در استراتژی‌های کنونی بخش کشاورزی هستیم.

هیچ نظری موجود نیست: