۱۳۹۴ شهریور ۱۸, چهارشنبه

گرد و غبار نفس خوزستان را گرفت/ میزان ذرات آلاینده گرد و غبار دیشب از 66 برابر حد مجاز فراتر رفت



گرد و غبار شدید در شهرهای مختلف استان خوزستان منجر به تعطیلی ادرات شهرستان دشت آزادگان شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در حال حاضر میزان غلظت ذرات گرد و غبار در سوسنگرد به 52 برابر حد مجاز رسیده است.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان ذرات آلاینده گرد و غبار دیشب از 66 برابر حد مجاز در شهرستان ماهشهر فراتر رفت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز گفت: گرد و خاک تا ظهر امروز در خوزستان فروکش می کند با اینحال احتمال برخاستن خاک در بعد از ظهر امروز وجود دارد.

کورش بهادری علت برخاستن گرد و خاک را داخلی و منشا آن را بین شهرهای اهواز و ماهشهر اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود به علت وزش بادهای شدید برخاستن گرد و غبار تا اواسط هفته آینده با شدت و ضعف تداوم داشته باشد.

گرد و غبار شدید در دشت آزادگان  باعث شد فرماندار این شهرستان، امروز فعالیت تمامی ادارات دولتی این شهرستان را تعطیل اعلام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: غیر از شهرستان  دشت آزادگان، هیچ یک از ادارات شهرهای استان خوزستان تعطیل نیست.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان، غلظت گرد و خاک را 10 هزار میکروگرم برمترمکعب معادل 66 برابر حد استاندارد بیان کرد و گفت: شدت این طوفان به حدی بود که میزان دید افقی را به کمتر از 10 متر رساند.

سید احمد موسوی آزاد با بیان اینکه کیفیت هوا در آبادان در وضعیت خطرناک قرار دارد از مردم خواست به دلیل آلودگی هوا از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

او گفت: کانون های گرد و غبار منشا داخلی و خارجی دارند که بیش از 67 درصد آن مرتبط با منشا خارجی است.

تند باد و گرد و خاک منتشر شده در آسمان جنوب غرب کشور دیشب در آبادان و خرمشهر باعث کندی تردد خودروها و قطع برق در برخی از مناطق شد.


هیچ نظری موجود نیست: