۱۳۹۵ تیر ۱۹, شنبه

هزاران نفر در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان راهپیمایی کردند


Image copyrightAFP
هزاران نفر در آمریکا در با شرکت در راهپیمایی های اعتراضی تیراندازی پلیس به دو مرد سیاهپوست و کشتن آنها در هفته جاری را در شهرهای لوئیزیانا و مینه سوتا محکوم کردند.
براساس گزارش‌ها این اعتراضات در آتلانتا، نیواورلئان، نیویورک و چند شهر دیگر برگزار شد.
این اعتراضات درحالی برگزار شده که روز گذشته یک مرد مسلح در شهر دالاس در جریان راهپیمایی اعتراضی در این شهر با تیراندازی به سوی نیروهای پلیس پنج نفر از آنها را کشت و تعدادی دیگر را مجروح کرد.
Image copyrightAFP
Image captionمیکا جانسون حدودا هفت سال در ارتش آمریکا خدمت کرده بود
ضارب که مایکا جانسون ۲۵ ساله شناسایی شد بعدا توسط پلیس کشته شد.
پلیس دالاس اعلام کرده در جستجو از محل سکونت مایکا مواد منفجره، اسلحه و مهمات پیدا کرده است.
به گفته پلیس مایکا همچنین مجلات مرتبط با تیراندازی و نبرد مسلحانه در خانه خود داشته است.
سه مظنون دیگرهم در جریان این ماجرا دستگیر شدند اما هنوز معلوم نیست که آنها نقش مهمی در تیراندازی‌های دالاس داشته اند یا خیر، چرا که پلیس می‌گوید به احتمال زیاد مایکا جانسون تک تیراندازی بوده که پلیس‌ها را هدف قرار داده است.

واکنش کلینتون و ترامپ

Image copyrightREUTERS
هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است که خشونت های اخیر باید برای هر آمریکایی نگران کننده باشد.
خانم کلینتون افزود آمریکا باید در مورد توسل به زور نیروهای پلیس دستورالعملی داشته باشد. او همچنین تاکید کرد که این کشور باید در جهت حفاظت از نیروی پلیس اقدامات بیشتری انجام دهد.
همزمان دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به حوادث اخیر خواستار اتحاد مردم آمریکا در جهت اجرای قانون شده است.
آقای ترامپ در عین حال تاکید کرد که مرگ دو سیاهپوست به دست نیروهای پلیس نشانگر ضرورت اقدامات بیشتری است تا هر آمریکایی احساس کند که در امنیت است.
Image copyrightGETTY

هیچ نظری موجود نیست: