۱۳۹۶ فروردین ۱۹, شنبه

بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه
بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

بیوگرافی و کارنامه سراسر جنایت ابراهیم رئیسی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه
سمت فعلی:
ریاست تولیت آستان قدس رضوی
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان
نام و نام خانوادگی: سید ابراهیم رئیس الساداتی
متولد: ۱۳۳۹
محل تولد: مشهد
وی داماد احمد علم الهدی امام جمعه مشهد می‌باشد
تحصیلات:
پس از پایان تحصیلات ابتدایی در مدرسه جوادیه درمشهد، وارد حوزه شد ودرس طلبگی خواند . ابتدا در مدرسه نواب و سپس برای ادامه دروس حوزوی به مدرسه علمیه موسوی نژاد می رود که تا سال ۱۳۵۴ادامه می یابد ، در این سال به قم میرود و در مدرسه بروجردی ادامه تحصیل میدهد و دروس فقه و اصول و سپس فلسفه و شرح منظومه و دوره شناخت و نهج البلاغه را میگذراند. پایان این دوره مصادف با سال ۱۳۵۶و شروع انقلاب در ایران می باشد. پس از انقلاب سال ۵۷ و در حین اشتغال در مشاغل حکومتی پس از اتمام تحصیلات در دوره کارشناسی ارشد ، دوره دکترای فقه و اصول را در مدرسه عالی مطهری میگذراند و موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته فقه و حقوق خصوصی درحوزه میشود. در حوزه دانشگاهی هم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه مطهری به تدریس دروس تخصصی فقه قضا و فقه اقتصاد پرداخته است. ابراهیم رئیسی همچنین از سال ۱۳۷۰ بمدت ۱۴ سال در کلاس های درس خامنه ایی شرکت داشته است.
سابقه ابراهیم رئیسی در پروسه رسیدن به قدرت در حاکمیت ایران
ابراهیم رئیسی پس از انقلاب سال ۵۷ از طریق بهشتی وارد یک دوره آموزشی که برای آموزش ۷۰ نفر از طلاب برای بدست گرفتن برخی مشاغل حکومتی برگزار شده بود در مدرسه مطهری در تهران شرکت میکند. اولین ورود وی به مشاغل قضایی از آنجا آعاز شد که در اوایل انقلاب بعنوان کمک به نماینده خمینی در مسجد سلیمان در امور فرهنگی و قضایی به این شهر میرود و کلید کارهای قضایی او در دادسرای انقلاب از این نقطه زده شده است.
پس از آنهم مدتی در سیاسی – عقیدتی پادگان آموزشی ۰۲ شاهرود کار میکند و نهایتا در سال ۱۳۵۹ بعنوان دادیار دادگاه شهرستان کرج منصوب میشود و پس از چند ماه با حکم دادستان کل انقلاب وقت ٬قدوسی به سمت دادستان کرج منصوب میشود و بیش از دو سال یعنی تا سال ۶۱ در این سمت بوده است . در سال ۱۳۶۱با حفظ سمت به عنوان دادستان شهر همدان نیز منصوب میشود. ولی پس از سه ماه فقط در سمت دادستان همدان ابقا میشود و بمدت سه سال یعنی تا سال ۱۳۶۴در این سمت بوده است. در این سال به تهران منتقل میشود و به سمت جانشین دادستان انقلاب تهران منصوب می گردد.
بعد از سه سال در سال ۱۳۶۷مورد توجه شخص خمینی قرار گرفته و در این سال است که بر اساس احکام ویژه خمینی در جریان قتل عام های زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ ماموریت رسیدگی این احکام در برخی از استان ها از جمله لرستان و کرمانشاه و سمنان که مستقل از ساختار قوه قضاییه بوده برعهده وی گذاشته میشود و از جمله چندین پرونده مهم را برای تصمیمات قضایی بطور مشترک بر عهده وی و حسینعلی نیری دراین دوران گذاشته میشود.
با شروع رهبری خامنه‌ای، ابراهیم رئیسی نیز پله‌های قدرت را یکی پس از دیگری بالا میرود.
در سال ۶۸ و بعد از مرگ خمینی با حکم یزدی رئیس وقت قوه قضاییه به سمت دادستان تهران منصوب میشود و از سال ۱۳۶۸تا سال ۱۳۷۳به مدت ۵ سال در این سمت به جنایت مشغول میشود تا اینکه در سال ۱۳۷۳به سمت ریاست بازرسی کل کشور گمارده میشود و تا سال ۱۳۸۳عهده دار این سمت بوده است.
ابراهیم رئیسی پس از آن از سال ۱۳۸۳تا سال ۱۳۹۳به مدت ۱۰ سال در مقام معاون اول قوه قضائیه به خامنه ای خدمت کرد و در حق مردم ایران از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است .
نهایتا نیز در سال ۱۳۹۳بعنوان دادستان کل کشور منصوب میشود و علاوه بر این در سال ۱۳۹۱با حفظ سمت با حکم خامنه ایی عهده دار سمت دادستانی ویژه روحانیت نیز میشود.
رئیسی در ۱۷ اسفند سال ۹۴  بعد از مرگ واعظ طبسی توسط خامنه ای به سمت ریاست تولیت آستان قدس رضوی انتخاب شد.
عضو هیات مرگ در قتل عام زندانیان سیاسی و از سکانداران قوه قضاییه
نام ابراهیم رئیسی به عنوان یکی از اعضای “هیات مرگ” در اعدام‌های سال ۶۷ در پرونده‌ای سراسر از کشتار ثبت شده است که هنوز باز است و دادخواهی هزاران خانواده پشت آن نهفته است. او همراه با دیگر اعضای هیات مرگ یعنی حسینعلی نیری، حاکم شرع وقت در زندان اوین، مصطفی پورمحمدی، نماینده وزارت اطلاعات در کمیسیون مرگ و مرتضی اشراقی، دادستان تهران، از جمله کسانی است که مسئول اعدام هزاران زندانی سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ به شمار می‌روند.
سوابق مدیریتی و سیاسی
– انجام ماموریت های ویژه قضایی در مناطق مختلف کشور با حکم خمینی
– عضویت در هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام به مدت ده سال از سوی خامنه ای
– معاون اول قوه قضاییه به مدت ده سال
– ریاست سازمان بازرسی کل کشور به مدت ده سال
– دادستان انقلاب اسلامی تهران
– اولین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور
– دادستان انقلاب اسلامی استان همدان
– عضو هیات عالی گزینش کشور
– مشارکت در تاسیس دفاتر حزب جمهوری اسلامی در جنوب خراسان به دستور بهشتی
– موسس حوزه علمیه فاطمه الزهرا خواهران در تهران (کوی نصر)
سایر مناصب :
رئیسی در سال ۱۳۷۶به عضویت شورای مرکزی روحانیت مبارز در می آید و در سال ۱۳۵۸از طرف جامعه مدرسین و جامعه روحانیت ، نماینده چهارمین دوره مجلس خبرگان از حوزه خراسان جنوبی میشودکه پس از دو سال تا پایان دوره چهارم خبرگان به عنوان عضو هیات رئیسه خبرگان (مسئولیت بخش اجرایی دبیرخانه ) انتخاب میشود وی در سال ۱۳۹۲مجددا برای بار دوم به عضویت درپنجمین دوره مجلس خبرگان در می آید.
اینک پس از این همه جنایت و خوش خدمتی به خمینی و خامنه ای؛ وی به میدان آمده تا رئیس جمهور شود!

هیچ نظری موجود نیست: