۱۳۹۶ تیر ۱۸, یکشنبه

گروه ۲۰ هامبورگ را ترک کردند پلیس آلمان برای متوقف کردن معترضان که بطری و اشیا دیگری را پرتاب می‌کردند از آب پرفشار استفاده کردند.
اورژانس آلمان اعلام کرد:‌ در این درگیری‌ها تعدادی از مردم زخمی شدند اما رقم دقیقی در این باره ارائه نشد.
در طول برگزاری اجلاس دو روزه گروه ۲۰ تنش‌ها در سطح بالایی قرار داشت.
برخی از مغازه‌ها و ماشین‌ها به آتش کشیده شدند و در مرکز شهر بسیاری از مغازه‌های لوکس تعطیل شدند.
همچنین پلیس برای جلوگیری از پیشروی معترضان موانعی را در خیابان‌ها قرار داد.
در تظاهرات "گروه ۲۰ خوش نیامده‌اید" بیش از ۵۰ هزار تن در شهر ساحلی هامبورگ گردهم آمدند. همچنین گروهی متشکل از ۱۲۰ تن که برخی از آنها صورت خود را پوشانده بودند با میله‌های پرچم به پلیس حمله کردند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که در ماه سپتامبر با برگزاری انتخابات روبروست در طول برگزاری این اجلاس تلاش کرد که تعهد خود را برای آزادی بیان نشان دهد.
با این حال در طول دو روز گذشته تصاویر دود بلند شده از بخش‌های شهر، آتش زدن ماشین‌ها، مغازه‌های تخریب شده منتشر شده است و همه این تصاویر استراتژی وی را زیرسوال بردند.
مرکل که بعد از اجلاس با دیدار با نیروهای پلیس امنیتی کشور با قدردانی از عملکرد آنها خشونت‌های چند روز گذشته را محکوم کرده و با این حال گفت: بیشتر اعتراضات صلح‌آمیز بوده و معترضان به شکل مشروع تظاهرات کرده‌اند.
وی ادامه داد: من قویا خشونت‌های رخ داده را محکوم می‌کنم. هیچگونه توجیهی برای آتش سوزی‌ها،‌ غارت‌ها و حملات ظالمانه علیه جان ماموران پلیس وجود ندارد. هرکسی که در این چارچوب عمل کرده است جایگاهی‌ در جامعه دموکراتیک ما ندارد.
همچنین رئیس پلیس هامبورگ از میزان خشونت‌ها و تخریب‌ها در طول تظاهرات اعتراض آمیز در زمان برگزاری اجلاس گروه ۲۰ اظهار تعجب کرد.
در طول سه روز گذشته بیش از ۲۰۰ مامور پلیس زخمی شده و نزدیک به ۱۴۳ تن بازداشت و ۱۲۲ تن به زندان منتقل شدند.
وزرای آلمان اعلام کردند کسانی که در خشونت‌های روزهای گذشته شرکت داشته‌اند با اجرای کامل قانون مواجه خواهند شد.
وزیر کشور آلمان گفت: آنها معترض نبوده بلکه مجرم هستند.

هیچ نظری موجود نیست: