۱۳۹۶ آبان ۲۲, دوشنبه

در یکی از شاکیان پرونده سعید طوسی: هر سه روز یکبار برای پیگیری پرونده از شهرستان به تهران مراجعه می‌کنم


کلمه : پدر یکی از شاکیان پرونده سعید طوسی، درباره آخرین خبرها از پرونده‌ی شکایت از این قاری قرآن از پیگیری هر روزه این خانواده در دادستانی تهران خبر داد.  او گفته که هر سه روز یک بار برای پیگیری این پرونده از شهرستان به تهران می‌آیند اما کسی پاسخگویشان نیست. پیش از این نیز محمود صادقی و چند نماینده مجلس نسبت به اهمال‌ها و تاخیرهای صورت گرفته در این پرونده به قوه قضاییه نامه نوشتند و خواستار اجرای صحیح قانون شده‌اند.

طبق خبرهای منتشر شده، پس صدور حکم بدوی در خصوص سعید طوسی، این پرونده از دادگاه تجدید توسط دادستانی نظر پس گرفته شده، دلیل این امر نیز قاری قرآن بودن متهم ذکر شده است، مساله‌ای که اعتراض علی مطهری و محمود صادقی را به دنبال داشت.

پدر یکی از شاکیان پرونده سعید طوسی در گفت و گو با اصناف نیوز گفت: هر سه روز یکبار برای پیگیری پرونده از شهرستان به تهران مراجعه می‌کنم. فعلاً خبر خاصی نیست و از آقای صادقی (نماینده‌ی مجلس) خواستیم تا پیگیر این پرونده باشد؛ خدا خیرشان بدهد چرا که ایشان از جمله افراد پیگیر هستند.

این پدر شاکی پرونده توضیح داد: آقای صادقی و آقای خرمشاهی پیگیر ماجرا هستند و در آخرین موارد؛ نامه‌ای از سوی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی به رییس کل دادگستری استان تهران برای بازگشت پرونده‌ی سعید طوسی به مسیر قانونی زده شد و همچنین نامه‌ای رییس کمیسیون اصل نود خطاب به رییس قوه قضاییه زده بودند و خواستار برگشت پرونده‌ی قضایی سعید طوسی به مسیر قانونی شدند.

وی با گلایه از رسانه‌های داخلی که به گفته‌اش به این موضوع نمی‌پردازند، گفت: یکی از رسانه‌های داخلی به نام […] قبلاً گفته بود که اگر نماینده‌ای درباره‌ی این موضوع مطلبی بگوید در رسانه‌های داخلی این موضوع را می‌آوریم اما وقتی از پیگیری‌ها گفتم، آنها گفتند که چرا نماینده‌ی مجلس گفته «مربی صوت و لحن» و اسم او را نیاورده است؟ وقتی که او نیاورده است ما جرات می‌کنیم که بیاوریم! و گفتم شما هم بنویسید مربی صوت و لحن که در نهایت ندیدم این موضوع را کار کنند.

محمود صادقی روز شنبه ۱۳ آبان در توئیتی نوشت: “در بریتانیا وزیر دفاع به صرف اتهام آزار جنسی مجبور به استعفا میشود، اینجا پرونده مربی صوت و لحن را پس از صدور حکم بدوی از دادگاه تجدیدنظر می‌گیرند.”

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بی آنکه از نامی از سعید طوسی بیاورد، به پرونده او اشاره کرده و نسبت به روند قضایی این پرونده اعتراض کرده است.

اللهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، نیز در نامه‌ای به رئیس دادگستری استان تهران از بلاتکلیفی پرونده شکایت از این قاری قران نوشته است. بر اساس این نامه، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، نامه محمود صادقی و نامه مصطفی‌لو و سلمانی، دو تن از شاکیان پرونده سعید طوسی مبنی بر”بلاتکلیف” بودن پرونده در شعبه ۵۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران را به پیوست نامه خود به رئیس دادگستری استان تهران ارسال کرده است.

در این نامه که سوم مهر ارسال شده، رئیس کمیسیون قضایی مجلس خواستار صدور دستور بررسی این موضوع شده است. صادقی همچنین تصویر نامه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به رئیس قوه قضائیه را منتشر کرده که بر اساس آن، بازپرس در سال ۹۱ برای محمد گندم‌نژاد طوسی، مشهور به سعید طوسی «قرار مجرمیت» صادر کرده اما درتاریخ ۹ اردیبهشت ۹۲ با «نظریه» علی خلفی مشاور رئیس قوه قضائیه، و «نظریه» عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، برای او قرار منع تعقیب صادر شده است.

به گفته رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس «عدم اقناع از ادله موجود و وضعیت خاص متهم که از قاریان مشهور کشور است» دلیل صدور قرار منع تعقیب برای آقای طوسی اعلام شده است.

علی مطهری نیز سال گذشته، از طولانی‌شدن زمان رسیدگی به پرونده سعید طوسی را طبیعی ندانسته و از روند بررسی این پرونده انتقاد کرد و گفت: ظاهراً مقامات قضایی رعایت مصلحت خودساخته را کرده‌اند که مثلاً چون متهم قاری قرآن است، بهتر است به طور جدی پیگیری نشود؛ که البته این روش اشتباه است و با عدالت اسلامی و علوی سازگار نیست.

سعید گندم نژاد طوسی از اساتید تلاوت قرآن  که از شاخص ترین قاریان کشور به حساب می آمد متهم به عمل خلاف عفت عمومی و تشویق به فساد شده است.

هیچ نظری موجود نیست: