۱۳۹۷ فروردین ۳, جمعه

عبدالکریم لاهیجی: حکم قصاص محمد ثلاث، سیاسی است

عبدالکریم لاهیجی، حقوقدان درباره پرونده محمد ثلاث می‌گوید این پرونده‌ای سیاسی است که زیر فشار نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی برای او حکم قتل صادر شده است. گفت‌وگو با عبدالکریم لاهیجی را بشنوید.
 
شنیدن صوت06:48
محمدرضا محمدی کشکولی قاضی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران محمد رضا ثلاث، "عامل" حادثه خیابان پاسداران تهران را به حکم قصاص محکوم کرد. ثلاث متهم است در این حادثه با اتوبوس ۳ مامور انتظامی ناجا را زیر گرفته است. این حادثه در شامگاه دوشنبه ۳۰ بهمن، در جریان تجمع دراویش گنابادی مقابل کلانتری ۱۰۲ خیابان پاسداران که یکی از رهبران دراویش در آنجا بازداشت بود رخ داد. در  آن زمان بین نیروهای انتظامی و تجمع‌کنندگان درگیری رخ داد. اتوبوسی سه مامور ناجا را زیر گرفت وهم‌زمان ده‌ها درویش مورد ضرب و جرح نیروهای بسیجی و انتظامی قرار گرفتند. در آن شب ۳۰۰ درویش گنابادی نیز دستگیر شدند.
 روز دوشنبه (۲۹ اسفند) جزئیات جلسه دادگاه و گفت‌وگوی قاضی با ثلاث را منتشر کرده است. در این گزارش ثلاث اتهامات وارده را قبول نکرد و در آخرین دفاعیات خود  در قتل عمد ۳ تن از مامورین ناجا هم گفت: «اینکه سه نفر را عمدا کشته باشم قبول ندارم.» او اتهام دیگر دادگاه در "اخلال در نظم عمومی" را نیز رد کرد و  گفت: «من این اتهام را قبول ندارم، چون ما جلوی نیروی انتظامی بودیم و شعار می‌دادیم و این کار اخلال در نظم نیست.»

هیچ نظری موجود نیست: