۱۳۹۷ مهر ۲۰, جمعه

صدور حکم قطع دست یک زندانی در اورمیه

صدور حکم قطع دست یک زندانی در اورمیه


 یک زندانی محبوس در زندان مرکزی جمهوری اسلامی در اورمیه از سوی شعبه ١ دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان به اتهام سرقت به قطع دست محکوم شده است.
به نقل از khrn: کسری کرمی، متولد ۱۳۵٩، فرزند یدالله و اهل کرماشان که در مهرماه سال ۹۴ به اتهام سرقت بازداشت شده بود برای دومین بار از سوی شعبه ١ دادگاه کیفری یک در اورمیه به اتهام سرقت به قطع دست محکوم شده است.
این زندانی در ۲۱ مهرماه سال ۹۴ در فلکه بهداری شهر اورمیه توسط نیروهای آگاهی بازداشت و به اتهام چندين فقره سرقت مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت. جلسه دادگاهی این زندانی در ۲۴ بهمن ماه سال ۹۵ با حضور ۱۹ شاکی خصوصی و وکیل تعیینی این زندانی در شعبه ١ دادگاه کیفری یک در اورمیه برگزار و از سوی ٣ قاضی این شعبه به نام‌های علیرضا آقازاده، حمزه علی احمدی و سلمان نجفی به اتهام سرقت به قطع دست محکوم شده است.
بعد از اعتراض وکیل نامبرده به حکم صادره، پرونده به شعبه ۲۷ دیوان عالی ارجاع داده شد و سوم خردادماه سال ۹۶ این دادگاه به دلیل عدم درخواست شاکیان خصوصي برای صدور حکم قطع دست، پرونده ناقص تشخيص داده شد و جهت رسیدگی مجدد به شعبه ١ دادگاه کیفری یک در اورمیه ارجاع داده شد.
جلسه دادگاهی این زندانی بار دیگر در ۲۲ تیرماه سال گذشته برگزار و روز ۱ مهرماه ۹۶، این دادگاه مجددا حکم قطع دست نامبرده را تائيد كرد.

هیچ نظری موجود نیست: