۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

نامه مردم و تحریف اسناد جنبش کمونیستی

۲۷ تیر ۱۳۸۸ | admin

ترجمه «نامه مردم»: در صحنهٔ بین‌المللی، ایران موضعی ضد آمریکایی و ضد امپریالیستی می‌گیرد، ما خواهان پایان دادن به دخالت ایالات متحد آمریکا و مبلغّان آن در داخل و خارج ایران در امور داخلی این کشور هستیم.// ترجمه «تارنگاشت عدالت»: حزب کمونیست استرالیا در اتحاد و همبستگی با مردم ایران و با نیروهایی که برای صلح، ترقی و تغییر اقتصادی و سیاسی مبارزه می کنند، ایستاده است. بطور عینی، ایران در عرصه بین المللی یک موضع ضد-آمریکایی و ضد-امپریالیستی دارد، ما خواهان پایان دادن به مداخلات ایالات متحده و پرووکاتورهای آن در امور داخی ایران- هم در داخل و هم در خارج از کشور- هستیم.

بیانیهٔ حزب کمونیست استرالیا دربارهٔ رویدادهای اخیر ایران [ترجمه نامه مردم]

در صحنهٔ بین‌المللی، ایران موضعی ضد آمریکایی و ضد امپریالیستی می‌گیرد، ولی در جبههٔ داخلی، رژیم ایران رژیمی است غیردموکراتیک، ضدکارگری و ضدمردمی. ما نمی‌توانیم از استفادهٔ ابزاری از مذهب برای سرکوب و نقض حقوق اساسی مردم پشتیبانی کنیم. ما صمیمانه از مردم ایران در مبارزه‌شان برای برقراری یک جامعهٔ مسالمت‌آمیز و دموکراتیک که حقوق بنیادی طبقهٔ کارگر و مردم ایران را تأمین کند، حمایت می‌کنیم.

ما خواهان پایان دادن به دخالت ایالات متحد آمریکا و مبلغّان آن در داخل و خارج ایران در امور داخلی این کشور هستیم. ما از مبارزهٔ کمونیست‌ها و دیگر نیروهای مترقی که در برابر خشونت وحشیانه و ماهیت ناعادلانهٔ رژیم ایران پیکار می‌کنند، استقبال و پشتیبانی می‌کنیم. دوام این رژیم تئوکراتیک بر اساس خودکامگی و سرکوب بوده است. این رژیم مردم بی‌گناه را بی‌رحمانه سرکوب و شکنجه کرده است، و با قساوت تمام آنهایی را که با ادامهٔ حکومت سیاسی ملاها و آیت‌الله‌ها مخالفند هدف حمله قرار داده است.

ما حمایت خود را از طبقهٔ کارگر ایران اعلام می‌کنیم که حق آن در ایجاد تشکل‌های صنفی و تنظیم قراردادهای جمعی پیوسته نقض شده است. فعالان کارگری را به جرم پیگیری خواست حقوق اساسی سندیکایی و کارگری به زندان می‌اندازند، شکنجه می‌کنند و می‌کشند.

مردم ایران پیش از این هم به پا خاسته بودند، اما پس از سرنگون کردن رژیم شاه و پنهان شدن رژیم جدید در پشت نقاب مذهب، آرمان‌های دموکراتیک آنها توسط رژیم سرکوب شد. ما معتقد به جدایی دین از حکومت هستیم.

دبیرخانهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست استرالیا
۶ ژوئیهٔ ۲۰۰۹ (۱۵ تیر ۸۸)

http://www.tudehpartyiran.org/detail.asp?id=721

***

بیانیه حزب کمونیست استرالیا پیرامون ایران [ترجمه تارنگاشت دعدالت]

حزب کمونیست استرالیا در اتحاد و همبستگی با مردم ایران و با نیروهایی که برای صلح، ترقی و تغییر اقتصادی و سیاسی مبارزه می کنند، ایستاده است.

بطور عینی، ایران در عرصه بین المللی یک موضع ضد-آمریکایی و ضد-امپریالیستی دارد، اما در جبهه داخلی رژیم غیر-دموکراتیک، ضد-کارگری و ضد-مردمی است. ما نمی توانیم از استفاده از مذهب بعنوان ابزار سرکوب و از اینکه حقوق اساسی مردم انکار می شود، حمایت کنیم. ما قاطعانه از مردم ایران در مبارزه شان برای یک جامعه صلح آمیز و دموکراتیک که حقوق بنیادین طبقه کارگر و مردم ایران را تأمین کند، حمایت می کنیم. ما خواهان پایان دادن به مداخلات ایالات متحده و پرووکاتورهای آن در امور داخی ایران- هم در داخل و هم در خارج از کشور- هستیم.

ما از مبارزه کمونیست ها و نیروهای مترقی که علیه ددمنشی و ماهیت ناعادلانه رژیم ایران مبارزه می کنند استقبال و حمایت می کنیم. این رژیم تئوکراتیک بر اساس ستم و سرکوب باقی مانده است. این بیرحمانه مردم بی گناه را سرکوب و شکنجه کرده است و سنگدلانه آنهایی را هدف قرار داده است که با ادامه حکومت ملاها و آیت الله ها مخالفند.

ما در کنار طبقه کارگر ایران، که حق آن برای تشکل و مذاکره دسته جمعی مستمراً نادیده گرفته می شود، می ایستیم. فعالین طبقه کارگر بخاطر تقاضای حقوق اساسی سندیکایی و کارگری شکنجه، زندانی و کشته می شوند.

مردم ایران قبلاً بپا خاسته اند اما خواستهای دموکراتیک آنها سرکوب شده است، در حالی که رژیم بعد از سرنگون کردن شاه در پشت ماسک مذهب پنهان می شود. ما خواهان جدایی حکومت و مذهب هستیم.

دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کمونیست استرالیا
۶ ژوئیه ۲۰۰۹

http://www.cpa.org.au/guardian/2009/1418/03-cpa-statement-iran.html

***

اصل بیانیه بزبان انگلیسی

CPA statement on Iran

The Communist Party of Australia stands in unity and solidarity with the Iranian people and the forces fighting for peace, progress and economic and political change.

Objectively, in the international sphere Iran takes an anti-US, anti-imperialist stand, but on the domestic front the regime is undemocratic, anti-worker and anti-people. We cannot support religion being used as a tool of oppression and the people’s basic rights being denied. We support the Iranian people wholeheartedly in their struggle for a peaceful and democratic society that can deliver fundamental rights to the working class and people of Iran.

We call for the ending of the US interference in the internal affairs of Iran and its provocateurs both inside and outside the country.

We support and welcome the struggle of the communist and progressive forces that are fighting against the brutality and unjust nature of the Iranian regime. This theocratic regime has survived on the basis of tyranny and oppression. It has mercilessly repressed and tortured innocent people and ruthlessly targeted those who oppose the ongoing political rule of the mullahs and ayatollahs.

We stand by the Iranian working class whose right to organise and collectively bargain is consistently thwarted. Working class activists are tortured, jailed and killed for demanding fundamental trade union and workers rights.

The people of Iran have risen before but had their democratic desires smashed as the regime hid behind the mask of religion after the overthrow of the Shah. We advocate for the separation of the state and religion.

CPA Central Committee Secretariat, July 6.

http://www.cpa.org.au/guardian/2009/1418/03-cpa-statement-iran.htmll

هیچ نظری موجود نیست: