۱۳۹۵ مرداد ۳۰, شنبه

روز پنجشنبه (۱۸ اوت - ۲۸ مرداد) یک بار دیگر عکسی از یک پسربچه سوری که قربانی جنگ‌های داخلی شش سال گذشته در این کشور شده، در صدر اخبار جهانی قرار گرفت.

روز پنجشنبه (۱۸ اوت - ۲۸ مرداد) یک بار دیگر عکسی از یک پسربچه سوری که قربانی جنگ‌های داخلی شش سال گذشته در این کشور شده، در صدر اخبار جهانی قرار گرفت.
khashmBacheSyr1.jpg
آن طور که گزارش شده عمران، سه خواهر و برادرش و والدینش از بمباران جان سالم به در برده‌اند

انتشار تصاویر عمران، پسربچه پنج ساله‌ای که مبهوت و شوک‌زده در یک آمبولانس نشسته خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی با آیلان، دیگر پسربچه سوری که سال گذشته عکس جسد به پشت افتاده او در ساحل دریا منتشر شد، مقایسه شده است.
در ویدئویی که فعالان سوری منتشر کرده‌اند، عمران که صورت و تن او با لایه‌ای از خون و خاکستر پوشیده شده، مبهوت و شوک‌زده به در و دیوار آمبولانس نگاه می‌کند و 'بی‌گناهی خیره‌کننده‌ای' که در صورت او موج می‌زند مخاطبان در سراسر دنیا را شوکه کرده و موجی جدید در اعتراض به 'بی‌تفاوتی قدرت‌های جهانی' نسبت به بحران سوریه به راه انداخته است.
khashmBacheSyr2.jpg
یک کاربر توییتر به نام خالد با انتشار این کارتون نوشته: "وضعیت کودکان در سوریه چنین است؛ بروند (آیلان)، بمانند (عمران).

khashmBacheSyr3.jpg
'اهمال قدرت‌های جهانی' بر سر پایان دادن به بحران سوریه محور موج جدید اعتراض‌های خشمگین نسبت به اوضاع سوریه شده است

آن طور که مرکز رسانه حلب که نهادی حامی مخالفان دولت است گزارش کرده، خوشبختانه عمران، والدین و سه خواهر و برادرش از بمباران جان سالم به در برده‌اند هر چند تصویر مغموم و وحشت‌زده عمران خیلی زود به نمادی از "زندگی جهنمی ساکنان حلب" تبدیل شده است.



"من نمی‌توانم در حالی که بر سر مردم هنوز بمب ریخته می‌شود این کار (ازسرگیری مذاکرات) را بکنم؛ نه تا زمانی که عکس هایی چون عکس این پسربچه

صدها هزار سوری غیرنظامی هنوز در مناطقی زندگی می کنند که یا از سوی ارتش سوریه محاصره شده و یا در کنترل و محاصره شبه نظامیان مخالف دولت است.
بزرگترین این شهرها حلب و رقه است که برآورد می شود در هر کدام از آنها حدود ۲۵۰ هزار غیرنظامی حضور دارد.
khashmBacheSyr4.jpg
کاربر دیگری به نام ابو یوشع در توییتر، با مونتاژ عکس عمران بر روی صندلی خالی سوریه در اتحادیه عرب، بحران سوریه را به تصویر کشیده است

حلب که روزگاری قلب اقتصادی و بزرگتر

هیچ نظری موجود نیست: