۱۳۹۵ مرداد ۳۰, شنبه

در کتاب آقای هاشمی رفسنجانی [کتاب خاطرات سال 1370-صفحه 259] چنین آمده است:!

  دکتر شاپور بختیار بدست دژخیمان رژیم بطرز فجیعی به قتل رسید. اما جالب است بدانیم که برای اولین بار است که یکی از مسئولین رژیم، آقای هاشمی رفسنجانی که در آنزمان رئیس جمهوری اسلامی بود به این جنایت از سوی رژیم اعتراف کرده است.
دکتر شاپور بختیار و منشی وی، سروش کتیبه در ۱۵ مرداد ۱۳۷۰ در خانهٔ مسکونی بختیار به قتل رسیدند. ترور توسط گروهی ۳ نفره، فریدون بویر احمدی، محمد آزادی و علی وکیلی‌راد که در قالب حامیان و دوستداران بختیار توانسته بودند به اقامتگاه وی نفوذ کنند صورت گرفت. فریدون بویراحمدی عضو شورای نهضت مقاومت ملی ایران بود و از سال‌ها پیش به منزل بختیار رفت‌ و آمد داشت. جسد دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه در حدود ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه صبح روز ۱۷ مرداد ۱۳۷۰ در حالیکه ۴۸ ساعت از مرگ آن‌ها گذشته بود پیدا شد. هاشمی رفسنجانی در صفحه 259 کتاب خاطرات خود می نویسد که آقای علی فلاحیان روز 16 مرداد 1370 خبر ترور شاپور بختیار را به او می دهد. یعنی پیش از پلیس فرانسه که جسد دکتر شاپور بختیار و منشی او را روز 17 مرداد 1370 پیدا کرد و خبر آن در مطبوعات دنیا از آنروز به بعد منتشر شد. چگونه فلاحیان قبل از پلیس فرانسه و مطبوعات دنیا از قتل اطلاع داشته است بدون اینکه خود رژیم قتل را سازمان داده باشد. بعدها معلوم شد که رژیم ایران مدتی بوده است که فریدون بویر احمدی را خریده و ماهیانه به او پول می داده است و او قاتلها را براحتی با وجود پلیس فرانسه وارد خانه کرده بود.
در کتاب آقای هاشمی رفسنجانی 
 [کتاب خاطرات سال 1370-صفحه 259] چنین آمده است:KetanRafsanjani
چهارشنبه 16 مرداد 1370
آقای علی فلاحیان اطلاع داد که در فرانسه شاپور بختیار [آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی] و یکی از کارکنانش در محل اقامت خود در پاریس کشته شده است. تا شب خبری در این جهت در گزارش های جهانی «نیامد».
پنجشنبه 17 مرداد 1370
مدیران وزارت اطلاعات آمدند. آقای علی فلاحیان گزارش داد و من در صحبت مفصلی ، آنها را به مسایل اساسی «توجیه» نمودم. «بعدازظهر» خبر کشته شدن شاپور بختیار و دستیارش منتشر شد و بازتاب وسیعی یافت. خبر آزادی مک کارتنی ، گروگان انگلیسی - در لبنان- بازتاب «وسیعتری» دارد.
جمعه 18 مرداد 1370
در اخبار و گزارش ها ، مساله گروگان های لبنان و مرگ بختیار ، با تفسیرهای گوناگون درباره آن ، در صدر است. به وزارت امورخارجه گفتم که برای کمک به آزادی دیگر گروگان غربی «فشار» بیاورند و توجهی به تهدیدها «نشود».
یکشنبه 21 مهر 1370
آقای علی فلاحیان ، وزیر اطلاعات آمد. حواشی بعد از ترور شاپور بختیار را گفت و نزدیک شدن آقای فریدون بویراحمدی به ایران و علل بازداشت آقای اسدی و خانم جهانبانی و احتمالات را توضیح داد. در مورد «کنترل» ماموران وزارت اطلاعات «تذکر» دادم

هیچ نظری موجود نیست: