۱۳۹۴ شهریور ۱۴, شنبه

عکس های تکان دهنده دیگری هم درباره پناهجویان به اروپا 
Image copyrightReuters
این عکس از خوان مدینا است که در سال ۲۰۰۴ عکاس یه روزنامه محلی در جزایر قناری بود. در آن هنگام قایقی که حامل مهاجران آفریقایی بود به آنجا می رسد و به دلیل واژگون شدن ۹ نفر از آنان غرق می شوند. عکس خوان مدینا که دو نفر از نجات یافتگان آن قایق را نشان می دهد، یک سال بعد جایزه ورلد پرس را از آن خود کرد.
Image copyrightAP
دو سال بعد از آن، جزایر قناری همچنان یکی از مقاصد عمده پناهجویان آفریقایی بود. در آن زمان، برخلاف گذشته قایق ها نه از مراکش، بلکه بیشتر از موریتانی یا سنگال می آمدند. بسیاری از مسافران تشنه و گرسنه بودند. در این عکس از آرتورو رودریگز، گردشگرانی را می بینیم که تلاش می کنند به پناهجویان کمک کنند. این عکس هم در سال ۲۰۰۷ جایزه ورلد پرس گرفت.
Image copyrightReuters
دو ناحیه کوچک در ساحل مراکش که قلمرو اسپانیا به شمار می آید، شمار زیادی از پناهجویانی که قصد رسیدن به اروپا را دارند به خود جلب می کند، زیرا فاصله این منطقه با اروپا تنها یک نرده فلزی است. عکس از خوزه پالازون.
Image copyrightReuters
گهواره یک کودک که در مرز سوریه با ترکیه رها شده. عکس از مراد سیزر.
Image copyrightAP
در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ یک قایق چوبی که حامل پناهجویان سوریه و اریتره بود و در مسیر جزیره رُدز یونان در حرکت بود، با صخره برخورد کرد. در عکس یک زن ۲۴ ساله اریتره ای دیده می شود که توسط یک مأمور ارتش یونان نجات داده شده است. یکی دیگر از نجات یافتگان آن حادثه زنی باردار بود که بعدا نام مردی را که او را نجات داد روی پسرش گذاشت.
Image copyrightAP
ماه گذشته وقتی مقدونیه مرز خود را به روی مهاجران بست، هزاران نفر شب را در یک منطقه بی طرف گذراندند و فردای آن روز تلاش کردند که از سد مأموران پلیس بگذرند. عکس از خبرنگار آسوشیتدپرس دارکو وُجینوویچ.
Image copyrightOther
هفته گذشته این عکس در شبکه های اجتماعی بسیار دست به دست شد. بعدا معلوم شد که این مرد، به نام عبدالحلیم عطار، یک بی جاشده فلسطینی ساکن بیروت است. کمپینی برای کمک به او راه افتاد و تاکنون ۱۸۱ هزار دلار برای او جمع آوری شده است. او اکنون مصمم است که یک صندوق کمک به تحصیل کودکان فلسطینی راه بیندازد و هر چه زودتر به فلسطین برگردد.

هیچ نظری موجود نیست: