۱۳۹۱ تیر ۳۱, شنبه

یرزاده جهرمی: آن هشت نفر یا این سی نفر یا باند مافیای سهام یا آن هشتصد

مجید پیرزاده جهرمی: آن هشت نفر یا این سی نفر یا باند مافیای سهام یا آن هشتصد نفر



جمهوری اسلامی بر خلاف وعد ه های اولیه نه تنها سرمایه داری دوران شاه را نابود نکرد بلکه خود موجد ایجاد یکنوع سرمایه داری غارتگر و طبقه جدیدی از زالو صفتان مرکب از رانت خواران جنگ ، رانت خواران اطلاعات مالی و رانت خواران نظامی شد که سرمایه داران دوران شاه عملا در مقابل اینان لنگ و لحاف می اندازند.چرا که اینان یکشبه ره صد ساله را رفته اند که سمبل بارز آن "مه آفرید خسروی" بزرگترین کلاهبردار تاریخ بانکی جهان که روی احمد کاخی را سفید کرده است.( احمد کاخی همان بود که در دوران شاه کاخ دادگستری را معامله کرده بود).- در اخبار سال 1390 آمده بود که اعضای یک باند زمین خواری (که همگی سر در آخور حفاظت و اطلاعات قوه قضائئیه و حضرت الیاس محمودی اطلاعاتی سابق و رئیس اداره حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه  و وکیل دادگستری فعلی و مشاور مه آفرید خسروی که هم اینک در بازداشت بسر میبرد ،دارند) پادگان لویزان را با سند رسمی و جعل امضای فرماندهان سپاه فروخته اند حتما چون برادران سپاه این پادگان را جهت سرکوب اعتراضات مردمی لازم داشته اند از تحویل پادگان خودداری والا این پادگان هم چون سایر اموال دولتی در حراج خانه احمدی نژادی بتاراج میرفت !!-.
تجارت‌نیوز در گزارشی با بیان این که «در ایران نه نظام مالیاتی شفاف است ونه آدم‌ها علاقه‌ای به خود اظهاری دارند» به معرفی هشت نفر از میلیاردرهای سرشناس ایران به شرح زیر پرداخته که آنها فقط بخشی از اشراف تازه بدوران رسیده جمهوری اسلامی هستندو ما در این گزارش کوشش کرده ایم با اضافه نمودن  برخی اسامی نسبت به تکمیل آن اقدام کنیم و از همه هموطنان مبارز درخواست داریم نسبت به تکمیل آن همت گماشته و طبقه جدید فاسد افتصادی را معرفی نمایند.

غول گردشگری ایران: حسین ثابت

1-حسین ثابت بکتاش متولد ۱۳۱۳ در مشهد است. از عناوین او، کارآفرین ثروتمند ایرانی، دلال فرش، و و دلال اسلحه و یکی از پولشویان معروف وصاحب گروه هتل‌های ثابت را گفته‌اند.ثابت تا پنج سال قبل در جزایر قناری ۵ هتل (۵ هزار تخت) داشته و در ایران نیز هتل بزرگ داریوش را به سبک تخت جمشید در کیش ساخته است.وی، غیر از این هتل، چهار هتل دیگر نیز در کیش دارد و شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و مجموعه پارک دلفین‌های کیش (دلفیناریوم و باغ پرندگان با مساحت بیش از ۶۵ هکتار) متعلق به اوست که هنوز هم اقساط این اراضی را به سازمان منطقه آزاد کیش بدهکارست !!
2- محمدرضا زنوزی مطلق، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران کشور محسوب شده و اینروزها بیش از پیش نامش شنیده میشود. نام زنوزی اخیرا در کنار نام امیرخسروی که عامل تخلف گسترده مالی است آورده شده .البته باید توجه کرد
سرمایه زنوزی مطلق بسیار بیشتر از امیر خسروی بوده و گفته می‌شود وی بیش از حدود١٢هزار میلیارد تومان سرمایه دارد. البته زنوزی مدعی است که این سرمایه  را در راه اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری به کار می‌برد و قصد افزودن به سرمایه خود را ندارد. این فرد قبلا به
عنوان شهرام جزایری تبریز شهره شده بود.او از یاران احمدی نژاد وراحتتر از برخی از وزرا به رییسجمهوری دسترسی دارد! محمدرضا زنوزی، چهرهای که با فعالیت فولادی و فوتبالی شناخته میشود، هماکنون مالک حدود ۱۰ مجموعه بزرگ و عظیم اقتصادی است که در عرصه فوتبال نیز فعال بوده و باشگاه گسترش فولاد به وی تعلق دارد. شرکت سرمایهگذاری گسترش فولاد تبریز، مجتمع فولاد بناب، مجتمع فولاد عجب شیر، کارخانجات گروه صنعتی درپاد تبریز، گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز، گروه صنعتی توانگران سهند، کارخانه بنیان دیزل تبریز، گروه صنعتی الماس تبریز، مرکز آموزش سرمایهگذاری فولادگستر کوثر، مؤسسه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، گروه صنعتی ایران خودرو تبریز و هواپیمایی آتاایر بخشی از اموال گروه وی است.
او که در حال حاضر بزرگترین بدهکار بانکی کشور محسوب میشود  با برقراری ارتباط ویژه با برخی از مسئولان ملی و محلی، و مشخصا با استفاده از روابط نمایندگان حامی دولت مانند آقای رضا رحمانی و اقای فرهنگی و نیز با همکاری استانداری تبریز اقای بیگی، توانسته هم به روند گسترش فعالیتهای خود و دریافت وامها ادامه دهد و هم شرکتهای جدیدی را تصاحب کند.
وی حدود ۱۰ سال قبل و قبل از ورود احمدی نژاد به عرضه ریاست جمهوری، صاحب یک سوله سیمان و شرکت حمل و نقل سیمان بوده که با شرکت سیمان صوفیان تبریز همکاری میکرده است و مشخص نیست که در طی ۱۰ سال چگونه توانسته است به بزرگترین بدهکار سیستم بانکی کشور و کلان سرمایه دار ایران تبدیل گردد.
«محمدرضا زنوزی مطلق» از چند سال قبل با
استفاده از مشاوره و رانت‎‎های یک مجری مشهور صدا و سیما ( پور حیدری) که کمک شایانی به وی برای اخذ وام‎‎های کلان بانکی کرد، وارد بازار بورس، فولاد، خودرو و معدن کشور شد.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر این فرد جزو ۱۰ کلان سرمایه
دار کشور است که 35 درصد سهام بانک سامان و 34 در صد سهام بانک گردشگری را در اختیار داشته و بعد از افشای ماجرای فساد و تقلب در گروه مه آفرید خسروی ، ایشان ظاهرا سهام خوددراین دو بانک را واگذار نموده است .
وی در شب سفر احمدی نژاد به استان آذربایجانشرقی حدود دو سال قبل توسط اداره اطلاعات به دلیل فساد مالی بازداشت شد اما دو روز بعد با فشار دست های پنهان بر دولت از بازداشت موقت اداره اطلاعت آزاد شد.
زنوزی که ارتباطات عمیق و گستردهای با باند احمدی نژاد دارد، در اندک زمانی توانست مجوز تأسیس یک شرکت هواپیمایی را بهدست آورد و سپس بدون داشتن مسئولیت مشخص دولتی به دیدار یکی از مقامات ارشد ترکیه فرستاده شد تا مجوز پروازهای خود به فرودگاه آتاتورک استانبول را که ارائه مجوز آن در انحصار دولت ترکیه است، دریافت کند.
«زنوزی» سپس ضمن برقراری پیوند عمیقتر با نزدیکان چهره جنجالی دولت و آقازاده یکی از چهره‎‎های مطرح اقتصادی، اقدام به ثبت و تأسیس شرکتی به شماره۳۹۰… کرد تا با سوءاستفاده هرچه بیشتر از رانت‎‎های دولتی بتواند سرمایهگذاری‎‎های مشترک بیشتری را انجام دهد. مسأله دیگری که زنوزی را سر زبان‎‎ها انداخت، شایعه خریداری خودروی احمدینژاد توسط وی بود. هفتهنامه ۹ دی در فروردین امسال نوشته بود که خریدار خودروی محمود احمدینژاد در حال حاضر ۳۰ درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴ درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی «آتا» را در اختیار دارد. این هفته نامه اضافه کرده بود: این فرد در کارخانه‎‎های فولاد سهام دارد و قریب به ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه‎‎های بانکی کشور بدهکار است؛ گفته میشود که وی جزو ۱۰ سرمایهدار برتر کشور است. اگر سیاسی‎‎ها و اقتصادی‎‎ها بهتازگی زنوزی را کشف کردهاند اما ورزشی‎‎ها چندین سال است که او را میشناسند چراکه محمدرضا زنوزی مطلق یکی از چهره‎‎های جنجالی ورزشی هم محسوب میشود.زنوزی، صاحب باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز هم هست و با حمایت خوب او، این تیم حتی تا پای فینال جام حذفی در سال ۱۳۸۹ رفت. این تیم در سال فوتبالی که گذشت در دسته اول بود و تا یک قدمی صعود به لیگ برتر هم رفت اما در گام آخر ناکام بود. البته مسئولان این تیم بهعلت استفاده تیم حریف از بازیکن غیر مجاز بسیار جنجال به پا کردند. شاید دیگر برایتان تعجبآور نباشد که بدانید زنوزی مطلق رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی هم هست. او برای بار دوم از سال ۱۳۸۸ برای مدت چهار سال از سوی مجمع انتخاب رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی به ریاست فخاری، مدیر کل تربیت بدنی استان و با حضور محمدرضا پوریا، دبیر فدارسیون بدمینتون کشور انتخاب شد. والیبال و دو و میدانی از رشته‎‎های دیگری است که زنوزی در آن فعالیت میکند.

3- علاء ميرمحمدصادقي: الان 79 سال دارد و متولد اصفهان است. كسي كه همه او را به‌عنوان پدر گچ و سيمان كشور مي‌شناسند.
اولين صندوق قرض‌الحسنه انقلابي را 38 سال پيش در مسجد لرزاده تأسيس كرد.او بنيانگذار سازمان اقتصاد اسلامي است كه روزي قرار بود بانك خصوصي بازاري‌ها باشد اما با تهديد به استعفاي 7 عضو كابينه دولت موقت، به محاق تعليق رفت تا سرانجام در دولت احمدي‌نژاد به بانك قرض‌الحسنه تبديل شد.میرمحمد صادقی رئیس انجمن صنایع و معادن گچ کشور، رئیس خانه معدن کشور، بنیانگذار و رئیس هیات مدیره اتاق های مشترک این و کانادا، ایران و افغانستان، کمیته مشترک ایران و کره، شورای مشترک ایران و بحرین، و ایران و عربستان، اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات معدنی، عضو هیات مدیره شرکت کشتی سازی نوح، شرکت صنایع گچ خوزستان، شرکت صادراتی بنادر جنوب، شرکت پخش سیمان کشور و عضو هیات رئیسه اتاق تهران است.

4- سید حمید حسینی: حضور اشخاصی مثل صفایی فراهانی در مجلس ترحیم پدر وزیر ارشاد برای بسیاری سوال برانگیز بود.پاسخ سوال را باید در فعالیت های اقتصادی برادر وزیر ارشاد جست، بالاخره برادر وزیر ارشاد با صفایی فراهانی همکار است.52 ساله است و اهل رفسنجان. رئیس هیات مدیره گروه بین المللی مذاکرات و مدیر عامل شرکت پالایشگاه نفت سروش است.

5- محسن خليلي‌عراقي: مديرعامل شركت بزرگ بوتان. همین بوتان کافی است تا دامنه فعالیت های او مشخص شود.رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بوتان است، رئیس هیات مدیره انجمن مدیران صنایع ایران، رئیس هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران، دبیر کل کانون عالی کارفرمایان ایران، رئیس هیات مدیره شورای صنایع لوازم خانگی ایران، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان توزیع کننده گاز مایع ایران است. عراقی متولد 1308 در تهران است.خلیلی عراقی هم از توبره یخورد ه از آخور.او هم با اصلاح طلبان بود هم با باند فعلی و دارودسته موتلفه مشغول مراوده وبده بستان.

6- شاهرخ ظهيري: حتما لااقل یکبار سس های او را تجربه کردید، به او سلطان سس هم می گویند ؛ پيشگام صنايع غذايي در كشور و بنيانگذار كارخانه‌هاي مهرام است. در ضد کمونیستی بودن وبیسوادی او همین بس که فرموده اند
"یکبار باتحاد جماهیر شوروی رفته و چون هنگام ظهر بوده آرایشگر آرایش سر مبارک ایشان را  نیمه کاره رها کرده چون میخواسته برود ناهار!!!"علاوه بر این، ظهیری 80 ساله عنوان های دیگری نظیر: نایب رئیس اتاق های مشترک ایران و روسیه، ایران و استرالیا، ایران و ارمنستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عضو هیات رئیسه اتاق ایران و کانادا، رئیس کمیسیون کشاورزی در صنایع و بسته بندی اتاق ایران، عضو هیات رئیسه انجمن مدیران، نایب رئیس کنفدراسیون صنایع غذایی ایران را نیز در کارنامه دارد.سلطان سس ایران ، متولد تهران است و بکسی هم توضیح نمیدهد در عالم سرمایه داری چطور یارغار ایشان آقا رسول گنجی کل سهام مهرام را بالا کشید و سر ظهیر بی کلاه ماند.

7- مهدي جارياني: هربار که حمام بروید یا دست هایتان را بشویید، شاید به یاد جاریانی بیفتید. جاریانی متولد تهران است و 62 سال سن دارد. جاریانی مدیر عاملی شرکت های: پاکسان، انتباه، تولی پرس، پخش عظیم، کالا مصرفی، تولید مواد اولیه داروپخش(تماد) را در کارنامه دارد.

8- علينقي خاموشي: متولد تهران است، اما چه کسی نمیداند که او اصالتا مشهدی است؟بالاخره دوران زیادی را به صندلی ریاست اتاق های بازرگانی تکیه زده و از سابقه دار هاست. به کت و شلوار عادیش نگاه کنید و با خودتان فکر کنید که در روزگاری نه چندان دور، هر مردی در شب دامادیش یکی از محصولات آقای مدیر را به تن می کرد.درست متوجه شدید، خاموشی 71 ساله، این عنوان ها را در کارنامه دارد(به جهت فزونی تعداد شرکت هایی که به واسطه ریاستش در بنیاد در آنها نیز نفوذ داشته است از ذکر بسیاری از آنها در اینجا خودداری شده است): رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ایران، رئیس هیات مدیره شرکت های: ریسندگی و بافندگی مطهری و پوشاک جامعه، مدیر کل شرکت های: ریسندگی و بافندگی مقدم و تیم، مدیر تولید نساجی ممتاز، عضو شورای عالی پول و اعتبار و رئیس بنیاد مستضعفان و رهبر مافیای صادرات وواردات ..

9- محمد مهدی رئیس زاده: مشهدی 52 ساله انگار برای مدیریت در این دنیا حاضر شده: عضو هیات مدیره و مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت تسهیلات بازرگانی صنعتی، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بازرگانی صنایع ملی ایران، رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سیمان کرمان، عضو هیات مدیره شرکت سیمان ممتازان، عضو هیات مدیره گروه تولیدی لاستیک بارز، نایب رئیس هیات مدیره شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و... .

10- احمد اميراحمدي: 71 ساله است، اما خیلی جوان مانده، به گوش های شکسته و پف کرده اش که نگاه کنید ظاهرا رمز جوانیش را دریافتید، کشتی گیر با سابقه ای است. البته کیست که نداند کار و پول خوب هم آدمی را جوان نگه میدارد! كشتي‌گير قديمي با گوش‌هاي شكسته كه به‌عنوان پدر سرب و روي كشور شناخته مي‌شود اهل تهران است.
علاوه بر سرب و روی، در صنعت شیشه و بلور هم کم فعالیت نکرده است. عناوینی چون: رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت شیشه و بلور استان تهران، و شرکت تعاونی تولید کنندگان شیشه و بلور و انجمن تخصصی صنایع همگن شیشه وبلور تهران، نایب رئیس خانه صنعت و معدن تهران و... را هم یدک می کشد.

11- تقي بهرامي نوشهر: فکر نکنید چون شهرتش به نوشهر ختم می شود شمالی ست. دو کلمه که حرف بزنید متوجه لهجه دلنشین اذریش خواهید شد.متولد 1324 در اردبیل است. اگر سر و کارتان به بازار آهن و ... خورده، احتمالا میخواهید بدانید چه کسی فی این بازار را مشخص می کند. با پدر خوانده فولاد كشور آشنا شوید! مؤسس چندين شركت بزرگ فولاد و فعال اين صنعت است.
او موسس شرکت های گروه صنعتی نورد نوشهر، ذوب آهن اردبیل و سبلان و سهند، کارخانه قطعه سازی دینام و استارت اردبیل، سیمان خلخال، کاغذ سازی اترک اصفهان، رئیس انجمن فولاد کشور، دبیر کل خانه صنعت و معدن، رئیس هیات مدیره شرکت کشتیرانی لنگر است..

12- پدرام سلطاني: شخصي كه با وجود جوان بودن به‌عنوان يكي از بزرگان بخش خصوصي پتروشيمي معروف است.
41 سال سن دارد و متولد زاهدان است. رئیس هیات مدیره گروه شرکت های پرسال، عضو هیات مدیره و دبیر کل اتحادیه صادر کنندگان فرآرده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، موسس، عضو هیات مدیره و مدیر عامل صندوق توسعه صادرات فرآرده های نفتی ایران است.

13- علی شمس اردكاني: مديرعامل يك شركت بزرگ خودروسازي و از فعالين بنام صنعت خودروسازي خصوصي در كشور. سوابق اجرای شمس اردکانی کم نیست که بتوان در چند خط تمام آنها را گفت. رئیس مجمع ایران برای فردا، مشاور وزارت نفت، عضو هیات مدیره بانک مسکن در امور بازرگانی و مالی در اردن، رئیس هیات مدیره شرکت های گروه سرمایه گذاری و تبدیل گاز به مایع نارکنگان، رئیس اجرایی هیات مدیره شرکت های آسیای آرام و صنایع خودرو کویر و گروه بین المللی ساروج بوشهر، دبیر کل اتاق بازرگانی ایران، عضو بنیانگذار منطقه آزاد قشم و.... شمس اردکانی متولد 1322 در اصفهان است.

14- عباسعلي قصاعي: از بازماندگان خاندان بزرگ سرمايه‌دار قصاعي و از بزرگ‌ترين فعالان صنعت چيني در كشور است. به سال1326 در نطنز به دنیا آمده و تا امروز نامش را با چینی و بلور در ذهن بازار ثبت کرده است. قصاعی 63 ساله مدیر شرکت های صنایع چینی قصایی، چینی زرین ایران، چینی یاسمن، صنایع بسته بندی زرین بان و رئیس انجمن صنایع چینی ایران است.

15- محسن بهرامي ارض اقدس: بیشتر سمت های دولتی داشته مثل معاونت وزیر بازرگانی و مشاور وزارت نفت داشته که با پورسانتهای دریافتی خودرا بالا کشیده است . اما این باعث نمی شود که ارض اقدس مشهدی چیزی از سایرین کم داشته باشد، چراکه در حال حاضر او مدیرعامل و عضو هیات مدیره ده ها شرکت صنعتی بزرگ است. ارض اقدس 54 ساله است.

16- احمد پورفلاح: از اقتصادی های خوش تیپ «خیر» به شمار می رود. متولد کرج است و حالا 65 ساله شده. مديرعامل شركت بزرگ تأسيساتي سكو ايران است علاوه بر این عناوینی چون: قائم مقام رئیس هیات مدیره اتاق ایران و ایتالیا، نایب رئیس اتاق ایران و استرالیا، عضو شورای مرکزی
ICC، عضو هیات امنای موسسه خیریه محک و... را نیز یدک می کشد.

17- مسعود دانشمند: 61 سال دارد و اهل زاهدان است. دارنده يك شركت بزرگ حمل و نقل دريايي است. اما شاید دوستی اش( با وجود کراواتی که همیشه به گردن دارد) با علینقی خاموشی هم جزو عناوینش باید ذکر شود. البته از دور دستی هم بر آتش هتلداری یا چیزی شبیه گردشگری و سفر و... دارد!

18- هوشنگ ادهمی: کارمند ساده و سابق سازمان صنایع ملی که هنوز هم کت دوران مارمندیش را می پپوشد .همشهری روسای اتاق های ایران و تهران است، یک زنجانی 58 ساله. عناوینی چون: مدیر عامل شرکت مبنای خاورمیانه(اکنون)، مدیرعامل سیمان فارس خوزستان، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه معادن روی، مدیر گروه سیمان سازمان صنایع ملی ایران را در کارنامه اش دارد.او تا سالهای 1376 لنگ کزایه خانه بود که در جریان خصوصی سازی به نوکیسه گان پیوست .

19- اکبر برادر هریسچیان: تبریزی 70 ساله است. فرش تبریز را چه کسی نمی شناسد؟ در اطراف تبریز هم منطقه ای وجود دارد به نام هریس، شاید نام فامیلش را از آن منطقه اخذ کرده باشد که اتفاقا اگر در ایران فرش تبریز مشهور است، در تبریز هم فرش هریس. او هم در این هنر-فن صاحب نام است.هریسچیان مدیر عامل و رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرش ایران است.

20- محمدرضا بهرامند: تهرانی 61 ساله، بی مقدمه بگذارید برخی از سمت هایش را مرور کنیم: عضو هیات مدیره شرکت های: تولید و فراوری مواد معدنی ایران، گدارسنگ، سنگاب همدان، معدنی پیرتاک، فراسنگ محلات، منطقه ای، معادن آذربایجان، فصلنامه سنگ، اروم کانسار، مدیر عامل و عضو هیات مدیره: فرامز تهران، مجتمع معادن نی ریز، سنگاب آذرشهر، معدنی ایران سنگ، مدیر مسئول مجله سنگ و معدن، عضو کمیته ملی برگزاری بیستمین کنگره جهانی معدن، مشاور وزیر معادن و فلزات در ستاد سیاست گذاری توسعه صادرات سنگ کشور- نایب رئیس کنونی کمیسیون معادن اتاق ایران و... .

21- مهدی پورقاضی: دوباره نوبت به اصفهانی ها رسید، اینبار یک اصفهانی 53 ساله. با عناوینی مثل: مدیر عامل شرکت نیرومند پلیمر و شرکت فرافن گاز تهران.او در صنعتی فعال است که مردم کوچه و بازار به آن می گویند پلاستیک.

23- احمد ترک نژاد: درست 50 ساله است. متولد الشتر . ترک نژاد از جهادگران سال های قبل بوده و از اقتصادیان امروز! نام بانک خصوصی در کشورمان با پارسیان گره خورده، عناوینی مثل: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان، رئیس هیات مدیره شرکت تجاری بین المللی راهبرد پارسیان، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه سیستم های حمل و نقل راه ابریشم، نایب رئیس هیات مدیره شرکت پارسیان اینترنشنال، عضو هیات مدیره شرکت گشترش هتل های لوتوس پارسیان را در کارنامه دارد.

24- محمدرضاجابر انصاری: 61 ساله، اهل تهران، ایجاد یا مشارکت در تاسیس شرکت های: دژ پاد، صنایع فلزی سبک، گروه صنعتی سپاهان، آهن و فولاد اصفهان، ساخته های فلزی اصفهانیان، سرمایه گذاری صنایع ایران، سرمایه گذاری ساختمانی سخت آژند، زراعی محمدآباد، آجر ماشینی سه ام، بار آهن سپاهان، آژند سازه اسکان و مهر آژند، انبوه سازان اسکان، عضو موسس شرکت های عام و تشکل های صنفی موسسه اعتباری کارآفرینان، بانک کارآفرینان، فروسیلیس ایران، بیمه کارآفرین، اتحادیه صنایع فلزی سبک و... را یدک می کشد.

25- غلامرضا حمیدی انارکی: بالاخره نوبت به سمنان هم رسید، 66 ساله است و عناوینی مثل: رئیس کارگاه شرکت پارادیس، عضو هیات مدیره شرکت سرب و روی، مدیر عامل شرکت های: باریت ایران، ایران کان آرا، تولید و فراوری مواد معدنی ایران، معدنی آهن آجین، فولاد زاگرس، مواد نسوز بیرجند، مدیرعهامل تهیه و تولید مواد نسوز کشور-رئیس کنونی کمیسیون معادن اتاق ایران و... را یدک می کشد.

26- محمدرضا حیدری: معاون سابق اقتصادی بنیاد ، مدیر عامل شرکت سایپا یدک ، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سیمان فارس و خوزستان و عضویت در هیات مدیره و مدیر عامل فعلی شرکت سرمایه گذاری بانکملی که پس از تحریم به شرکت سرمایه گذاری توسعه تغییر نام داده است. وی از سهاداران اصلی بازار یهام سیمان در بورس تهران است.
 27- مسعود خوانساری: بازهم یک اصفهانی، 56 ساله، دادستان انقلاب دهه 60 ارومیه ، معاون توسعه وزارت کشور در دوران  حجت الاسلام نوری اصلاح طلب ، مشاور کرباسچی شهردار ، موسس و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتی سامان ، اصلاح طلب دو آتشه که برای کسب . کار بهرریسمانی آویزان میشود..

28- جمشید عدالتیان شهریاری: 55 ساله و اهل تهران،  خوش تیپ، مدیر بخش شیمیائی وزارت صنایع در دوران سازندگی و خاتمی ، تحصیلاتش را در آلمان ادامه داده و مدیر عامل شرکت کمپاس ایران و سرپرست منطقه 7 کمپاس بین الملل، رئیس هیات مدیره شرکت صنایع فراورده های غذایی پدیده دیناوند است.
29-قرارگاه خاتم الانبیا- از دوران محسن رفیق دوست و با اجازه دولت و امام ، سپاه پاسداران و نیرهای انتظامی بر خلاف مقررات اساسنامه ای آنان با همکاری وزارت اطلاعات وارد عرصه تجارت و سرمایه گذاری شده بود. این سرمایه گذاریها تحت پوشش بنیاد تعاون سپاه صورت میگرفت که کم کم همه واحد های سپاه در معاملات تجاری مستقیم و غیر مستقیم منجمله واردات قطعات اتومبیل یدکی ، واردات لوازم خانگی تحت پوشش تامین مایحتاج پرسنل سپاه و بسیج داخل شدند. از سالهای 1375 ببعد سپاه عملا کنتری بازارهای پاساز تجاری در تهران ، مشهد و شیراز و اصفهان را در دست گرفت. بویژه بعد از جنگ که قرار شد معابر شهری گسترش یابند سپاه با دریافت اراضی معوض مرغوب و مجوزهای ساخت و ساز پر تراکم بخصوص در زمان شهرداری کرباسچی میلیارد ها تومان منابع مالی بدون نظارت وارد حسابهای غیر قابل کتنرل سپاه شد که بخش قابل توجها از آن مصروف سرداران سپاه و ساخت منازل و آپارتمانهای مدرن برای کارکنان ارشد سپاه و اطلاعات . در همین راستا سپاه که از مشاوره های مالی و سرمایه گذاری بی بهره نبود و از طرفی با چنگ انداختن در پروؤ های نفت و گاز که ماحصل آن ورود میلیارد ها دلار نفتی به قرارگاه خاتم الانبیا بود ،با دور زدن بانک مرکزی و تاسیس موسسه مالی اعتباری قوامین ،موسسه اعتباری ثامن الائمه ،موسسه اعتباری میزان مشهد و دهها صندوق باصطلاح قرض الحسنه و موسسات مالی دیگر که همگی در دو سال گذشته عمدتا توسط مهندس طهماسب مظاهری ( بابت باج آزادی برادرش طهمورث مطاهری در جریان شهرام جزایری) ببانک تبدیل شدند از پایگاههای اصلی کنترل و هدایت بازار پول کشور شد ه و در حال حاضر کنترل حداقل 22 در صد سهام بازار سرمایه کشور از طزیق شرکت توسعه مبین و شرکت سرمایه گذاری مبین در اختیار سپاه و ستاد اجرائی فرمان امام که همگی مستقیما تحت امر خامنه ای هستند قرار دارد که چنانچه بنیاد مستضعفان را به این جمع اضافه کنیم عملا کنترل کل بازار پول و سرمایه و تولید در اختیار نهاد های باصطلاح غیر شمول که زیر مجموعه رهبری قرار دارند که از حیطه نظارت دیوان محاسبات هم خارج هستند.این توانائی مالی سپاه را در برخورد با جنبش انقلابی بسیار جسور نموده بطوریکه منافع فرمانده هان سپاه اجازه هیچگونه مصلحت اندیشی مردمی بآنان نمیدهدو آنان را از ارتش و تهاد های نظامی دوران شاه بسیار خطرنامتر و ارتحاعی تر نموده است .شاید بتوان این الگوی خاص را فقط در کره شمالی آنهم بصورت محدود ( زیرا آنان فاقد قدرت مالی ناشی از منابع طبیعی منجمله نفت و گاز هستند) ، مشاهده کرد.بهمین علت بخش خصوصی ایران هم که ذاتا دلال مسلک بوده در عمده معاملات طرف تجارت با سپاه قرار گرفته و بهیچ عنوان  غلاق ای به تغییرات سیاسی نشان نمیدهد.
30- مافیای شرکت سرمایه گذاری فوادری: این شرکت پس از خروج حجت الاسلام ریشهری از وزارت اطلاعات با همکاری آقایان شریعتمداری ( وزیر اسبق بازرگانی و معاون وزارت اطلاعات یاسینی معاون وزارت اطلاعات در دوران ریشهری) از طریق آستان حضرت معصومه تشکیل و بسرعت با سهم گیری و باج گیری از دولت و بخش خصوصی و خرید شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت به  ثمن بخس و اخذ مجوز واردات قند وشکر ، دریافت اراضی مصادره شده ، مجوز واردات اتومبیل و شراکت در موسسه نوریانی نماینده بنز و بی ام و اولین وارادات بنز و بی ام و و حضور در پروژه های نفت و گاز به غارت منابع کشور پرداخت .
دنباله داستان  چپاول جمهوری غارت  اسلامی :
 ثروت افسانه ای  تعدادی مدیران دولتی وکارشناسان سابق مالی چند نهاد اقتصادی کشور بالغ بر 50 میلیارد دلار برآورد شده است. یکی سلطان سیمان ، دیگری سلطان سهام قندو شکر ، سومی سکه باز ساکن کانادا ودهها نفر دیگر که همگی دو پاسپورتی و سه زنه و ........میباشند.در واقع از آن زمان که وزارت اطلاعات تصمیم گرفت سهام کارخانجات را بنام اشخاص خریداری نماید تا جو درست نشود بازار سرمایه ایران در دست این اشخاص قرار گرفت زیرا بهمین دلیل این اشخاص به اطلاعات درونی شرکتها دست یافتند.گروهی متشکل از مدیران حسابرسی سازمان حسابرسی ، کارشناسان افتصادی بانک مرکزی ، دلالان آهن ، مدیران بورس و مدیران شرکتهای خصوصی شده با تشکیل یک اتحاد  نانوشته عملا کنترل سهام بیشتر شرکتهای دولتی را  در اختیاردارند.این باند که سر در آخور شرکتهای ایران خودر ، سایپا ، گروه بهمن دارند به زعامت مسعود حجاریان ( برادر کوچکتر آقا سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات ) ،علی عسکری مارانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران مشهور به سلطان سهام سیمان ، سید عبدالحسین ثابت مدیر عامل اسبق شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ،هوشنگ ادهمی مدیر اسبق اداری سازمان صنایع ملی ومدیر عامل شرکتهای سیمانی که با یک کت پاره  به صنایع ملی آمد و با خروارها سهام سیمان و معادن حالا برای خودش کسی شده است ،نجمی هاشمی فشارکی معاون اسبق مالی اقتصادی صنایع ملی و مشهور به سلطان سهام قند و معادن ، بهرام کلانترپوراز مدیران حسابرسی اسبق  سازمان حسابرسی ، حسین داودیان مدیر اسبق حراست وزارت صنایع و مدیر عامل فراری گروه آزمایش که با همدستی مهندس ثقفی ( برادر زن خمینی )معاونت طرحهای پتروشیمی با دستکاری در قیمت ها به سهام گروه آزمایش دست یافتند ، علی ناهید عضو اسبق هیات عامل سازمان حسابرسی و مسافر بین راهی کانادا- ایران ،ابوالفضل متین دبیر کانون سهامداران حقیقی و نماینده وزارت اطلاعات در بورس تهران ،عبدالحسین ثابت مدیر عامل اسبق شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری رنا ، عضو هیات مدیره بانک ااقتصاد نوین که در دوران انقلاب معلمی بیش نتود و با مشارکت در سرکوب جنبش کارگری سری در سرها در آورد  ، محمد صدرهاشمی رئیس هیات مدیره بانک اقتصاد نوین  ، رسول تقی گنجی کارمند اسبق شرکت پتروشیمی  ایران ژاپن  {دلال سهام بنیاد فاطمیه سهام لاستک دنا -( متعلق به حضرت حجت الاسلام یزدی )} و مدیر عامل فراری شرکت  سرمایه گذاری ملت  ،سید مرتضی عزیزی مدیر عامل سابق شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و مدیر عامل فعلی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پارسیان متعلق به نیروهای مسلح وسپاه پاسداران ، محمد مهرزاد مدیر عامل اسبق شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ساکن تورنتو کانادا، پرویز مقدسی عضو سابق هیات مدیره بانکملی و شرکت سرمایه گذاری بانکملی ساکن دوبی دارای پرونده های متعددفساد مالی  ،رضا زمانی مدیر عامل سابق شرکت سرمایه گذاری صادرات مسافر بین راهی کانادا-ایران، - پرویز اوجانی عضو اسبق هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری غدیر و مدیر عامل شرکت کارگزاری غدیر و دلال سهام مدیران ارشد بانک ملی مسافر بین راهی تورنتو ایران ، نصیری افشار از مدیران حسابرسی اسبق سازمان حسابرسی ساکن تورنتو ( جمع یاران تورتنو شامل (خاوری- مهرزاد- زمانی واوجانی و ......) ، مرتضی سامی مدیر مالی  سابق شرکت زیراکس و مدیر مجامع بیست ساله اخیر شرکت سرمایه گذاری غدیر ،مرتضی  داداش مدیر عامل سابق شرکت سرمایه گذاری بانکملی ایران و مدیر عامل فعلی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی بهشهر ،ایرج اکبریه معاون سی سال اخیر صنایع ملی ووزارت صنایع (باند نعمت زاده)، مهدی لری امینی  ( معاون سابق امور مجامع شرکتهای سازمان گسترش و نوسازی که عملا نمایندگی باند مدیران سازمان را بر عهده داشت )،  احمد حاتمی یزد ( معاون سابق اقتصادی  سازمان گسترش و عضو هیات مدیره بانکهای صنعت ومعدن و صادارات)،بنیاد الزهزا مالک گروه زمزم- بنیاد نور (رفیق دوست ناطق نوری) قرارگاه خاتم الانبیا ء قرارگاه خاتم الاوصیا شرکت سرمایه گذاری فوادری ( حجت الاسلام ریشهری- یاسینی و شریعتمداری معاون اسبق وزارت اطلاعات و وزیر سابق بازرگانی و یار غار آقای کربلائی رئیس صندوق ضمانت صادرات و شریک شهرام خان جزایری) شرکت سرمایه گذاری امیر منصورخسروی ( بزرگ کلاهبردار تاریخ ایران ) ، شرکت سرمایه گذاری ساتا ( نیروهای مسلح )- بنیاد تعاون ( سپاه)- شرکت سرمایه گذاری توسعه مبین ( مالک اصلی سهام مخابرات ایران که به تنهائی معادل سیزده در صد کل بورس ایران ارزش داردو با دلالی آقای کردزنگنه رئیس سازمان خصوصی سازی به شرکت توسعه مبین واگذار و پس از بازنشستگی بابت خوش خدمتی واگذاریها به گروه فواد رس به مدیر عاملی شرکت دوبی فواد ری گماشته شد ولی با توجه به اقرارات مه آفرید در مورد خرید ویلای 250 میلیونی کرد زنگنه به یک میلیارد و سیصد میلیون تومان ، برای فرار از بازداشت مشاور سرمایه گذاری ستاد اجرائی فرمان اما م منصوب شد تا از شر تعقیب قضائی در امان باشد .او از متهمان بیصدای پرونده مه آفرید خسروی می باشد.،  بانک سینا ( بنیاد مستضعفان ) بانک قوامین ( نیروهای انتظامی )- بانک انصار ( سپاه و نیروهای انتظامی ) بانک دی ( بنیاد شهید )- موسسه مالی اعتباری توسعه
( گروه مشکوک مهندس خلیل خلیل زاده  + شهرام سلماسی ) که در دوران بی نظارتی بانک مرکزی میلیاردها تومان منابع موسسه را تحت عناوین قلابی به شرکتهای اقماری شخصی و پروژه های ساختمانی شخصی واگذار و پرونده آنان به دیوان عدالت اداری و دادستانی انتظامی بانکها ارجاع اما بنا به مصلحت نظام سرو صدای پرونده با واگذاری بخشی از سهام موسسه به ستاد اجرائی فرمان امام خوابید - شرکت سرمایه گذاری عظام ( عباس ایروانی سلطان قطعات یدکی و یار غار بیت رهبری )-
اینان در واقع نمایندگان تازه به دوران رسید ه ها و یا طبقه جدیدی هستند که از دل نظام جمهموری اسلامی زاده شده وهم روشنفکر نما هستند و هم دلالان نظام سرمایه داری دولتی که رسالت آنها سوق دادن منابع کشور به باند های نوظهور سرمایه میباشند.
نکته آخر: این لیست به مثابه  مشت نمونه خروار و شامل اسا می سرداران بلند مرتبه سپاه که در کار قاچاق سیگار و اسلحه و نفت و قیر و مشروبات الکلی  وهمچنین  کاروان های اقتصادی مراکز مذهبی نظیر بنیاد قائمیه ، بنیاد آیت الله مکارم صاحب کارخانجات قندو شکر ،بنیاد مصباح یزدی ، بنیاد تقریب بین المذاهب که عمدتا بکار دلالی و خرید و فروش امتیازات واردات و صادرات مشعولند نمی باشد. بنا بریک تحقیق سری بیش از هشتصد نفر از میلیاردها که اسامی بالا بخشی از آنان است در غارت کشور مشارکت دارند.

هیچ نظری موجود نیست: