۱۳۹۹ تیر ۲۵, چهارشنبه

#اعدام_نکنید: ایرانیان صدای خود را با داغ‌کردن یک هشتگ، جهانی کردنددبه

#اعدام_نکنید: ایرانیان صدای خود را با داغ‌کردن یک هشتگ، جهانی کردنددبه اشتراک بگذارید

#اعدام_نکنید: ایرانیان صدای خود را با داغ‌کردن یک هشتگ، جهانی کردند
سازمان حقوق بشر ایران؛ سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹: کاربران ایرانی توییتر، هشتگ «اعدام نکنید» را در میان هشتگ‌های داغ (ترند) جهانی قرار دادند.
در حالی که آمار اجرای احکام اعدام در ایران افزایش یافته و حکم اعدام سه‌تن از معترضان تظاهرات آبان‌ماه ۱۳۹۸ در دیوان عالی کشور تأیید شده است، شهروندان ایران تلاش کردند تا در توییتر صدای اعتراض خود را به مقام‌های جمهوری اسلامی، با داغ‌کردن هشتگ «اعدام نکنید» به گوش جهان برسانند.
سازمان حقوق بشر ایران افزایش تعداد اعدام‌ها را که با اجرای کم‌سابقه برخی احکام همراه شده است -مانند اعدام برای تکرار در نوشیدن مشروب الکلی و اعدام با جوخه آتش، نشان‌گر توسل حکومت به مجازات مرگ برای کنترل فضا در شرایط ملتهب اجتماعی می‌داند. محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران در این باره، در توییتی نوشت: «جمهوری اسلامی سعی دارد با اعدام و وحشت‌افکنی، ناتوانی‌اش را در مقابله با مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که خود مسبب آن بوده، بپوشاند. اعدام، راه حل مشکلات ایران نیست. #اعدام_نکنید»
بنا بر گزارش نهاد آمار سازمان حقوق بشر ایران، طی ۱۴ روز گذشته، دست‌کم ۱۳ نفر در ایران اعدام شده‌اند. همچنین در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، جمهوری اسلامی ۱۲۳ تن را اعدام کرده است که رشدی ۱۰ درصدی را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد

هیچ نظری موجود نیست: