۱۳۹۲ خرداد ۱۷, جمعه

تعهدات ده گانه مريم رجوی برای ايران آزاد فردا و طرح چند سوال

تعهدات ده گانه مريم رجوی برای ايران آزاد فردا و طرح چند سوال
حنیف حیدرنژاد

سایت همبستگی ملی، یک آگهی، که به نظر می رسد به سفارش سازمان مجاهدین خلق در روزنامه فیگارو فرانسه درج شده است را منتشر کرده است. عنوان آگهی این است: به سوی آزادی در ایران، تعهدات ده گانه مريم رجوی برای ايران آزاد فردا
تجربه خمینی در لوفت نشاتو و وعده های او در زیر درخت سیب در پاریس و واقعیت آنچه که او و رژیمش پس از به قدرت رسیدن بر سر مردم و کشور ما آوردند، این آموزه را با خود به همراه دارد، که قبل از آنکه منتظر "ایران آزاد فردا" ی وعده داده شده بمانیم، امروز وهمین الان وعده های خانم و آقای رجوی را محک زده تا میزان صداقت، وفاداری و پایبندی آنها به آنچه که می گویند را سنجش کنیم.
بطور اختصار چند مثال با نگاهی به برخی از مواد ده گانه آگهی مریم رجوی:
در بند 2 آمده است: نظام کثرت گرا، آزادی احزاب و اجتماعات، آزادی های فردی، آزادی کامل بيان و رسانه ها و دسترسی بی قيد و شرط همگان به انترنت
کدام تعهد به نظام کثرت گرا؟ زمانی که سازمان مجاهدین خلق حتی منتقدین در درون تشکیلات خود را نمی تواند تحمل کند.
کدام تعهد به آزادی احزاب؟ زمانی که سازمان مجاهدین و وابستگانش خانم عاطفه اقبال را به خاطر تاسیس یک کمپین اینترنتی بنام "کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث" با توهین و فحش و اتهام مورد حمله سیستماتیک قرارمی دهند.
کدام تعهد به آزادی کامل بیان؟ زمانی که آقای ایرج مصداقی بخاطر نوشتن " گزارش ۹۲، نامه‌ی سرگشاده به مسعود رجوی"، و آقای اسماعیل وفا یغمائی بخاطر طرح یک سوال و نوشتن مطلبی با عنوان "آیا اکرم حبیب خانی زنده است؟ " از سوی سازمان مجاهدین خلق و وابستگانش مورد توهین و فحاشی قرار گرفته و بر علیه آنها اطلاعیه صادر می شود.
کدام تعهد به آزادی کامل رسانه ها و اینترت؟  زمانی که همین دیروز دو تن از اعضاء شورای ملی مقاومت، آقایان محمد رضا روحانی و کریم قصیم استعفاء داده و استعفانامه خود را به دبیرخانه شورا نیز ارسال کرده اند، اما هنوز در سایت های مجاهدین یا شورای ملی مقاومت خبری از آن دیده نمی شود.
زمانی که اخبار مربوط به ساکنان اشرف و لیبرتی در عراق ابتدا از منابع دیگری غیر از سازمان مجاهدین انتشار پیدا می کند و زمانی که این سازمان با سیاست سکوت به بسیاری از پرسش ها پاسخ نمی دهد.
در بند 4 آمده است: جدائی دين از دولت. منع هر گونه تبعيض در قبال پيروان تمام اديان و مذاهب
کدام تعهد به جدائی دین از دولت؟ در حالی که هنوز دولتی تشکیل نشده است، سیاست های شورای ملی مقاومت را "رهبر عقیدتی" مجاهدین با توسل و الهام گرفتن از تفاسیر خود از تشیع انقلابی تعیین کرده و آن را هدایت می کند.

در بند 5 آمده است: برابری کامل زنان و مردان در زمينه های سياسی، اقتصادی و اجتماعی. مشارکت برابر زنان در رهبری سياسی. الغاء هر گونه تبعيض عليه زنان. آزادی انتخاب پوشش، ازدواج، طلاق، تحصيل و شغل.
کدام تعهد به آزادی کامل زنان؟ در حالی که در پایگاه های مجاهدین و در نشست های آنان، حتی در مورد زنان غیر مجاهد، جدائی زنان و مردان اعمال می شود. زمانی که عدم برابری "حضور زن و مرد در برنامه های ورزشی تلويزيونی" سیمای آزادی و رسانه های وابسته به مجاهدین یکی از انتقادات آقایان روحانی و قصیم در استعفانامه آنها می باشد.

در بند 6 آمده است: اعتقاد به حکومت قانون و عدالت. تأسيس نظام قضائی مدرن بر پايه فرض بی گناهی، حق دفاع، حق دادخواهی و حق محاکمه علنی. استقلال کامل قضات. الغاء قانون شريعت ملايان.
کدام تعهد به نظام قانونی برپایه فرض بر بی گناهی؟  زمانی که خانم اقبال یا آقایان مصداقی، یغمائی و همنشین بهار تنها به دلیل انتقاد و طرح پرسش از رهبری سازمان مجاهدین خلق به مزدوری برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی متهم می شوند.
کدام تعهد به قوه قضائیه مدرن و مستقل؟ زمانی که به نام کمیسیون قضائی شورا اطلاعیه صادر می کنید و در آن با الفاظ بسیار رکیک و با طرح اتهام به مخالفین و منتقدین تان حمله می کنید. به نحوی که "مداخله دادن مكرر و بی وجه كميسيونها و دبيرخانه شورای ملی مقاومت در مسائل و بعضاً مشاجراتی  كه آشكارا به ايدئولوژی و تشكيلات  سازمان مجاهدين خلق مربوط بوده اند"، از جمله ی مواردی است که آقایان روحانی و قصیم در استعفا نامه خود به آن اعتراض داشته اند.
  در بند 7 آمده است: احترام به حقوق بشر. احترام به اعلاميه جهانی حقوق بشر، معاهدات و کنوانسيون های بين المللی مانند پيمان بين المللی حقوق مدنی و سياسی، کنوانسيون منع شکنجه و کنوانسيون منع هر گونه تبعيض عليه زنان.
کدام تعهد و  احترام به حقوق بشر؟ زمانی که شما در جزئی ترین و خصوصی ترین مسائل اعضاء سازمانتان دخالت کرده، آنها را مجبور به گزارش نویسی در مورد خود می کنید و بعدا نوشته های آنها را بر علیه شان استفاده می کنید. زمانی که خصوصی ترین اطلاعات مربوط به اعضاء خود، از جمله مسائل جنسی آنها را انتشار عمومی می دهید. زمانی که منتقدین درون سازمان و تشکیلاتتان را زیر فشارهای روحی شدید و عذاب آور قرار می دهید تا از جداشدن از سازمان مجاهدین خلق خود داری کنند. کدام حقوق بشر در حالی که به یک سوال آقای یغمائی در مورد خانم اکرم حبیب خانی که آیا او  زنده است یا مرده، پاسخ نمی دهید.
سه ده گذشته نشان داده است که شعار و وعده هائی که رهبری سازمان مجاهدین خلق، آقای رجوی به مردم و اعضاء و هوادرانشان داده است با واقعیت کاملا بیگانه است. خانم و آقای رجوی شما اجازه ندارید به خاطر تصاحب قدرت سیاسی به فریب مردم روی آورید. باید به اعتمادی که اعضاء و هودارانتان نثار شما کرده اند، به شعور مردم و قدرت درک و فهم آنان احترام بگذارید و در مقابل آنان در برابر اعمال و سیاست های حال و گذشته خود پاسخگو باشید.
رفتار و سیاست های متضاد، غیر شفاف و غیر پاسخگوی رهبری  سازمان مجاهدین خلق گواه بارز آن است که این رهبری اعتبار خود را از دست داده و  وعده های آنان غیر قابل باوراست.

حنیف حیدرنژاد
06.06.2013
................................................................
سایت همبستگی ملی: تعهدات ده گانه مريم رجوی برای ايران آزاد فردا


تاریخ ایجاد در 15 خرداد 1392
فهرست تعهدات:
1-رأي مردم تنها ملاک مشروعيت، جمهوري مبتني بر رأي عامه مردم،
2-نظام کثرت گرا، آزادي احزاب و اجتماعات، آزادي هاي فردي، آزادي کامل بيان و رسانه ها و دسترسي بي قيد و شرط همگان به انترنت.
3-تعهد به حمايت از الغاء مجازات اعدام
4-جدائي دين از دولت. منع هر گونه تبعيض در قبال پيروان تمام اديان و مذاهب
5-برابري کامل زنان و مردان در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي. مشارکت برابر زنان در رهبري سياسي. الغاء هر گونه تبعيض عليه زنان. آزادي انتخاب پوشش، ازدواج، طلاق، تحصيل و شغل.
6-اعتقاد به حکومت قانون و عدالت. تأسيس نظام قضائي مدرن بر پايه فرض بي گناهي، حق دفاع، حق دادخواهي و حق محاکمه علني. استقلال کامل قضات. الغاء قانون شريعت ملايان.
7-احترام به حقوق بشر. احترام به اعلاميه جهاني حقوق بشر، معاهدات و کنوانسيون هاي بين المللي مانند پيمان بين المللي حقوق مدني و سياسي، کنوانسيون منع شکنجه و کنوانسيون منع هر گونه تبعيض عليه زنان.
8-شناسائي حق مالکيت خصوصي، سرمايه گذاري خصوصي و بازار آزاد. احترام به اصل برابري فرصت براي تمام مردم ايران در زمينه هاي حرفه اي و حق داشتن شغل.
9-سياست خارجي مبتني بر همزيستي مسالمت آميز، صلح و همکاري بين المللي و منطقه اي و احترام به منشور ملل متحد.
10-يک ايران غير اتمي و بدون سلاح هاي کشتار جمعي.
کارزار: رأي من سرنگوني رژيم آخوندي Je vote pour le renversement du régime des mollahs
براي يک جمهوري پلوراليست (کثرت گرا)، دموکراتيک، لائيک بر پايه حاکميت مردمي و نه ديکتاتوري مذهبي.
وعده ما: 22 ژوئن، ويلپنت، شمال پاريس
کميته دوستي فرانسه و ايران
چهارشنبه 15خرداد1392
تعهدات ده گانه مريم رجوي براي ايران آزاد فردا

هیچ نظری موجود نیست: