۱۴۰۳ فروردین ۱۰, جمعه

حوزه‌های‌علمیه «لاکچری»؛ ارث پدری یا سوءاستفاده از قدرت روحانیون و بهره بردن از بودجه‌های عمومی؟حوزه‌های‌علمیه «لاکچری»؛ ارث پدری یا سوءاستفاده از قدرت روحانیون و بهره بردن از بودجه‌های عمومی؟

 


قم

منبع تصویر،ROKNA

  • نویسنده,شهاب میرزایی
  • شغل,بی‌بی‌سی

انتشار اسنادی از انتقال مالکیت یک باغ ۴۲۰۰ متری به ارزش حدود ۱۰۰۰ میلیارد در جوار حوزه علمیه امام خمینی به موسسه‌ای با سهامداری کاظم صدیقی و پسرانش، با واکنش‌های زیادی رو‌به‌رو شده است. پیش از این هم خبرهایی درباره ساخت و ساز حوزه‌های مجلل از سوی روحانیون نزدیک به حکومت با واکنش‌های منفی جامعه و حتی اقشار مذهبی روبرو شده بود.

کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف هی از منکر در واکنش در نامه‌ای با اشاره به اینکه از انتقال مالکیت این ملک به نام خود و فرزندانش اطلاع نداشته، این انتقال را «جعل و خیانت در امانت» و هدف آن را «ضربه زدن به اعتقادات جوانان» اعلام کرد.

اما همزمان و حتی پیش از آن هم خبرها و عکس‌های فراوانی در شبکه‌های مجازی و حتی رسانه‌های رسمی ایران درباره حوزه علمیه امام خمینی کاظم صدیقی، ساختمان و استخر و فضاهای ورزشی‌اش منتشر شده بود.

منتقدان می‌گویند که برخی روحانیون با سوءاستفاده از موقعیت ویژه‌ای که در نظام جمهوری اسلامی نصیبشان شده، با بهره بردن از بودجه‌های عمومی موفق شده‌اند این مراکزی دینی مجلل را برپا کنند.

هیچ نظری موجود نیست: