۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

علام خواسته‌های خانواده‌های زندانیان سیاسی از رئیس قویه قضائیه


خانواده‌های زندانیان سیاسی در سومین تجمع خود که این هفته در مقابل قوه‌قضائیه برگزار شد، با خطاب قرار دادن سیستم قضائیه رهایی آزادگان دربند و اجرای قانون و عدالت برای همه را خواستار شدند. این تجمع که با حضور خانواده‌های بازداشت شدگان غیرقانونی پس از انتخابات، شامل تعدادی از سران اصلاح‌طلب و فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه‌نگاران و اسرای دعای کمیل سبز انجام شد، بیش از دو ساعت به طول انجامید و پس از گفتگو با نمایندگان قوه قضائیه و درخواست ملاقات با رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور با ارائه نامه‌ای که متضمن خواسته‌های قانونی خانواده‌ها بود به پایان رسید.


نیروی انتظامی مستقر در منطقه چند بار از تجمع کنندگان خواست تا دست نوشته ها و پلاکاردهای خود را جمع کنند و به تجمع شان خاتمه ببخشند که پاسخ گویی مقامات قضائی‌، شرط انجام این درخواست از جانب خانواده ها اعلام شد و گفتند: بیش از شما خود ما از این اقدام متأسفیم که بهترین فرزندان انقلاب و ایران باید دربند باشند و خانواده های آنان علیرغم گرفتاری های معمول این روزهای سخت، هر روز تا شب پیگیری کار آنان بوده یا جواب نگیرند یا جواب سربالا بگیرند.

خواسته های اعلام شده خانواده ها در نامه به قوه قضائیه به شرح ذیل است:

- آزادی فوری اسرای کمیل سبز
- آزادی فوری زنان بی گناه دربند از جمله مهندس آذر منصوری، نفیسه زارع کهن، محبوبه حقیقی، فریبا پژوه و مهدیه مینوی و دیگران
- تشکیل دادگاه صالحه آزادگان دربند به شکل علنی ( با توجه به این که نامشان در کیفرخواست های عمومی آمده است )
- اجازه انتخاب وکیل و معرفی عوامل بازدارنده از این حق قانونی
- معرفی عوامل فشار بر برخی خانواده های اسرای بعد از انتخابات
- سرعت در تشکیل دادگاه ها و آزادی فوری عزیزان دربند با تخفیف در قرار

لازم به ذکر است خانواده های زندانیان سیاسی بعد از انتخابات دهم، در بیانیه ای با اعتراض شدید به بی توجهی هایی که توسط دستگاه های مسئول نسبت به پرونده ها و وضعیت اسرا و خانواده هایشان می شود، اقدامات بعدی خود را شامل تجمع، تحصن و اعتصاب غذا و شکایت به مقام ها و مراجع بین المللی اعلام کرده بودند و در حال حاضر بخش اول اقدامات در حال اجراست.

به گفته کمیته نمایندگی و پیگیری بازداشت های غیرقانونی بعد از انتخابات، تجمع بعدی در هفته آینده خواهد بود و زمان و مکان آن طی بیانیه ای به اطلاع عموم خانواده ها خواهد رسید. دو تجمع قبلی، مقابل دادستانی تهران با وعده های این مقام قضائی برای تسریع در آزادی بویژه برای کمیلیون اسیر که به گفته دادستان حکمی توسط ایشان برای دستگیری آنان صادر نشده بوده است، بهبود شرایط بازداشت شدگان، ملاقات های مستمر و منظم و تسریع در تشکیل دادگاه ها و نیز در مقابل خانه ملت با نگارش نامه سرگشاده ای به رئیس قوه مقننه برای تشکیل جلسه ای برای رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان، برگزار شده بود.

خانواده های زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن هرگونه ایجاد تنش و آشوب و فتنه در روند رسیدگی به پرونده ها خصوصا توسط خبرگزاری ها و رسانه های دولتی و با امید به توقف اقدامات تحریک کننده برخی دستگاه های امنیتی با ادامه دستگیری جوانان مومن وفعال در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تا آزادی همه بازداشت شدگان اقدامات اعتراضی خود را ادامه خواهند داد.

گفتنی است پس از پیگیری های انجام شده دفتر دادستانی کل کشور روز دوشنبه را برای تنظیم وقت ملاقات خانواده ها با دادستان درنظر گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: