۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

نتشار عکس هایی 'دایر بر ارتباط کشتی حامل سلاح با ایران' bbc

صورت بار کشتی فرانکوپ

صورت بار کشتی فرانکوپ که ظاهرا نشان می دهد محموله آن از ایران آمده است

اسرائیل مدارک و عکس هایی را منتشر کرده که می گوید اثبات کننده این موضوع است که یک محموله سلاح که در دریای مدیترانه ضبط کرد از ایران می آمده است.

این عکس ها نشان می دهد که کانتینرهای موجود در کشتی حاوی نشان خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) است. اسرائیل می گوید که این کشتی حاوی 500 تن اسلحه است.

اسرائیل همچنین آنچه را که گفت یک فرم گمرکی با مهر ارتش ایران است منتشر کرد.

دمشق و تهران هر دو این موضوع را که محموله ای حاوی تسلیحات از ایران و از طریق سوریه برای گروه پیکارجوی حزب الله در لبنان ارسال می شد رد کرده اند.

ماموران نیروی دریایی اسرائیل در روز 4 نوامبر در نزدیکی قبرس سوار این کشتی به نام فرانکوپ که با پرچم آنتیگوا حرکت می کرد شدند تا آن را بررسی کنند. کشتی سپس به بندر اسرائیلی اسدود منتقل و بار آن ضبط شد.

ارتش اسرائیل می گوید که در میان ده ها کانتینر دیگر این کشتی محموله هایی حاوی 9 هزار گلوله خمپاره، 3 هزار موشک کاتیوشا، 20 هزار نارنجک و بیش از نیم میلیون عدد مهمات سلاح های کوچک پنهان شده بود.

مقام های اسرائیلی روز چهارشنبه آنچه را که می گویند بارنامه این کشتی است که نشان می دهد این بار از مبدا اصفهان می آید را منتشر کردند.

به گفته آنها سند دیگری نشان دهنده محتویاتی است که از زیر دست خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گذشته است. یکی از فرم ها ظاهرا حتی مهر نیروهای مسلح ایران را دارد.

تخلیه بار فرانکوپ توسط اسرائیل

عکسی که دولت اسرائیل از تخلیه بار فرانکوپ منتشر کرده است

همچنین عکس هایی از جعبه های حاوی راکت که برچسب "قطعات بولدوزر" بر آنها خورده بود وجود داشت، درحالی که بنابه ادعای اسرائیل، از مواد پلی اتیلین با مهر شرکت صنایع پتروشیمی ملی ایران برای مخفی کردن این مهمات استفاده شده بود.

مقام های اسرائیلی گفتند که فرانکوپ حاوی بزرگترین محموله اسلحه است که اسرائیل تاکنون ضبط کرده است، اما هیچ فناوری تازه تسلیحاتی در آن دیده نمی شود.

واشنگتن روز سه شنبه گفت که این محموله نشان می دهد که ایران ناقض تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه لبنان است که پس از مناقشه سال 2006 میان اسرائیل و حزب الله بر این کشور اعمال شده بود.

علاوه بر ایران و سوریه، حزب الله لبنان نیز ادعای اسرائیل در مورد این کشتی و بار آن را رد کرده است.

در ماه فوریه سال جاری یک کشتی که پرچم قبرس داشت و "مواد اولیه ساخت مهمات" حمل می کرد در قبرس توقیف شد. اسرائیل در آن زمان گفت که این سلاح ها از سوی ایران برای حماس در نوار غزه ارسال شده بود اما ایران این ادعاها را رد کرد

هیچ نظری موجود نیست: