۱۳۸۷ بهمن ۴, جمعه

صبحدم پیروزی بر فراز شهر غزه












د. س. علیرضا دلیری

پس از بیست و دو روز بم افکنی متواصل در جنگی تحمیلی و نابرابرانه از سوی دژخیمان خون آشام صهیونیستی علیه ملتی بیگناه که جز سلاح ایمان هیچ اسلحه ای در دست نداشته تا با جتهای بم افکن و سریع السیر دشمن مقابله کنند آتش جنگ در حالی بخاموشی می رود که تنها در میدان یک پهلوان پیروز می تواند خود نمایی کند. و آن کسی نیست جز شهر شهید پرور و تاریخ ساز غزه و ملت غیور و دلیر این باریکه ی تنگ...تحلیلگران نظامی ای که از چهارسو بر میدان جنگ نظاره داشتند آنرا چنین ارزیابی می کنند:

دکتر محمد عبد السلام تحلیگر نظامی در مرکز پژوهشهای سیاسی و استراتژی اهرام:
هترین توصیفی که می توانم در این مورد عرض کنم اینست که: حماس شکست نخورد. و اسراییل پیروز نشد!

میدان این جنگ آسمان بود.
در حقیقت جنگی بدان صورت بر زمین روی نداد تا بتوان حجم بازوهای حماس را بررسی کرد. هر چه بود بم بود که سیل آسا بر سر خانه های مردم فرود می آمد. و 4000 هزار خانه ی با خاک یکسان، و 16000 هزار خانه نیمه ویران همراه با بیش از 2000 هزار شهید و بیش از 5000 زخمی و هزاران ملیون دلار خسارتهای دیگر بر جای گذاشت.و از طرف نیروهای مقاومت مردمی ـ حماس ـ 600 موشک دست ساز بسوی اسراییل شلیک شد که تنها 3 نفر کشته بر جای نهاد ولی توانست جامعه اسراییل را در بحران و ناامنی شدید گرفتار ساخته زندگی را بطور کلی منحل، و مردم را در پناهگاههای زیر زمینی زندانی کرده اقتصاد کشور را با فرار سرمایه داخلی و خارجی درهم کوبد. و در درگیریهای زمینی که در آخر سیناریوی جنگ وحشت درگرفت حماس توانست 50 سرباز اهریمن را بقتل برساند و صدها تن دیگر را زخمی کند.
این در حالی است که اسراییل تنها به هلاکت 10 تن از نیروهایش از روز اول جنگ 27/12/2008م تا کنون اعتراف کرده است!
کشتار بیرویه مردم بیگناه هرگز دلیل پیروزی نبوده و نیست. مردم الجزائر پس از تقدیم یک و نیم ملیون شهید، و ویرانی کامل کشور نهایتا استعمار فرانسه را از کشور راندند و پیروزی را کسب کردند. و امروز نیروهای از سر تا پا غرق آهن و اسلحه رژیم صهیونیستی دمشان را بر کولشان نهاده سربزیر غزه را ترک می کنند. و اینچنین در جنگ سندان علیه دندان، قطره ناتوان آب سنگ فولادین را سوراخ کرده بر آن غلبه می یابد.و تحلیلگر سیاسی لبنانی سرتیپ بازنشسته ولید سکریه بر این اعتقاد است که:
حماس توانست پیروزی را در میدان نظامی و مردمی از آن خود سازد. ایشان در مصاحبه ای با اسلام اون لاین گفتند: حماس در میدان نظامی توانست پس از از وارد کردن خسارتهایی مهلک بر لشکر اسراییل آنها را مجبور به آتش بس کند، و هنوز هم توان شلیک موشک بسوی اسراییل را دارد. و از سوی دیگر تعاطف و همدلی تمام دنیا را کسب نموده، می تواند همیشه اهرم فشاری باشد بر اسراییل در برابر تجاوزها و سرپیچیهای پی در پیش از قوانین بین المللی، و همچنین شاید بتواند رهبران اسراییل را بعنوان مجرمان جنگی به دادگاه بکشد.
تحلیلگر نظامی مصری، فرمانده بازنشسته ارتش طلعت مسلم اظهار داشتند:
هنگامی که توان نظامی بین دو طرف درگیر جنگ مسلحانه بهم خورده است، تنها مانع شدن از اینکه دشمن به اهدافش دست برسد خود پیروزی به شمار می آید.ایشان اقرار داشتند که این جنگ تا حدودی به جنبش مقاومت مردمی حماس ضربه زده است، ولی بدون شک نتوانسته آنرا ریشه کن سازد. این در حالی است که با عقب نشینی ارتش اشغالگر و قبول آتش بس از سوی او روحیه جانبازان جنبش مقاومت مردمی حماس بسیار بالا رفته در حالیکه روحیه سربازان اسراییلی بکلی نابود شده است.اینها همه اشاراتی است واضح و روشن که اسراییل دست از پا درازتر در حالی از غزه عقب نشینی می کند که مردم غزه پروانه وار دور حماس می چرخند و همه جهان با آنها تعاطف نشان می دهد، و جوانان و نوجوانان دنیای اسلام از اختر تا به خاور آرزوی پیوستن به جناح نظامی این جنبش را در سر می پرورانند.این ثبات و پایداری مردم غزه و جانبازان حماسی از آنها فرشتگانی پاک و بی آلایش و رمزی از صداقت در اذهان مردم دنیای اسلام ساخت، و چهره خود فروخته و ننگ و خائنانه دولتمردان کشورهای اسلامی را برای ملتها بیش از پیش روشن نمود.
صلابت و مردانگی ملت غزه هم آنها را بر اسراییل پیروز ساخت و هم بر سران کشورهای عربی و اسلامی...

هیچ نظری موجود نیست: