۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

اشپیگل:اپوزیسیون در ایران مراسم سوگواری را به یک تظاهرات بزرگ تبدیل کرد.

عکس و تیتری که مجله اشپیگل آلمان از مراسم امروزانتخاب کرد . تشییع جنازه منتظری

‌‌تابناک در گزارشی از مراسم تشییع پیکر آیت‌الله العظمی منتظری آورده که «پیکر این مرجع عالیقدر با تمهیدات ویژه‌ای که از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب صورت پذیرفته بود، در یکی از بهترین نقاط حرم به خاک سپرده شد.»

از این نوشته تابناک چنین استنباط می‌شود که رهبر دستور داده تا یک قبر دوبلکس با کلیه امکانات، آب، برق، گاز و دو خط تلفن دارای سونا و جکوزی اختصاصی در زعفرانیه حرم، به ایشان اختصاص داده شود. تابناک یادش رفته است که رهبر اگر بیل زن بود باغچه خودش را بیل می‌زد. اگر تمهیدات مثبت بلد بود فراهم کند که الان کاسه چه کنم دستش نمی‌گرفت. او اگر بخشنده بود و کینه‌ورزی نداشت که تا الان مملکت شده بود گل و بلبل.

انگار ما یادمان رفته است که چه کسی حسینیه منتظری را بست و او را خانه‌نشین کرد. کی بود که سالها اجازه تدریس را از او گرفت و دفاترش را تعطیل کرد؟ به دستور چه کسی شاگردان منتظری یکی بعد از دیگری دستگیر و محاکمه و زندانی شدند؟ چه کسی از قائم مقام رهبری یک شیخ ساده لوح ساخت؟ کی بود که سالها اجازه چاپ و نشر آثار منتظری را نمی‌داد؟ فدائیان و اراذل و اوباش وابسته به چه کسی بود که روبروی خانه آیت‌الله شعار مرگ بر منتظری سر می‌دادند؟

در زمان حیاتش هر نوع بی‌حرمتی که می‌شد را در حقش روا داشتند و پس از مرگش یک مدفن در «بهترین جای حرم» به او دادند! رهبر معظم انقلاب! حتی در پیام تسلیتش هم کینه و خشمش را بروز داد و خود را در جایگاه خدایی نشاند و منتظری را در امتحان الهی! مردود دانست.

خامنه‌ای و اطرافیانش طی بیست سال گذشته آنچنان بر سرمایه‌های مملکت چنگ انداخته‌اند که بر وابستگانش نیز این امر مشتبه شده که تمام ایران ارث پدری و ملک شخصی اوست. اگر چنین تصوری وجود نداشت، تابناک نمی نوشت که خامنه‌ای بهترین جای حرم را به آیت‌الله داد. چرا که از گذشته‌های دور رسم بر این بوده که مراجع تقلید و روحانیان سرشناس را در «بهترین» اماکن مذهبی به خاک می‌سپردند چه حاکم بخواهد یا نخواهد.

هیچ نظری موجود نیست: