۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

-انتقال نزدیک به 300 نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا به بند سپاه

15 دی

بنابه گزارش " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ، پنجشنبه شب حدود 300 نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا به سلولهای انفرادی بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.

حوالی نیمه شب پنجشنبه 10 دی ماه نزدیک به 300 نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا به سلولهای انفرادی بند 8 معروف به بند سپاه منتقل شدند. دستگیر شدگان در حالی که دستهای آنها از پشت بسته شده بود و بر سر آنها کیسه مشکی کشانده شده بود به سوی این بند برده می شدند. دستگیر شدگان در بازداشتگاهها مورد شکنجه قرار گرفته اند و در حالی که آنها به سختی قادر به راه رفتن بودندواز درد شدید ناله می کردند.

تمامی زندانیان سیاسی،دانشجوئی و سایر فعالین در بدو دستگیری به این بند منتقل می شوند و گاها تا چند ماه در سلولهای انفرادی آن نگهدار می شوند.

بند 8 زندان گوهردشت که معروف به بند سپاه می باشد این بند در دست بازجویان وزارت اطلاعات است و زندانیان در سلولهای انفرادی نگه داری می شوندو شرایطی بسیار بدتر از بند 209 را دارا است. از جمله بازجویانی که در این بند زندانیان سیاسی را مورد شجنکه قرار می دهند محبی و رضا عارفیان می باشند. خانواده زندانیان برای اطلاع یافتن از عزیزانشان و یا ملاقات با عزیزانشان منوط به موافقت آنها می باشد. بازجویان فوق الذکر خانواده زندانیان سیاسی را تحت فشار و مورد تهدیدهای مختف خود قرار میدهند .

.............

سلمان ذاکر از دستگیری چهل نفر از «عوامل پشت‌پرده» روز عاشورا خبر ميدهد

در پی صدور حکمی از سوی دادستانی تهران بعد از حوادث روز عاشورا تاکنون 40 نفر از « عوامل و طراحان پشت‌پرده» این اعتراضات دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس با دادستان تهران گفت: دادستانی تهران بعد از روز عاشورا دستوری را مبنی بر دستگیری تمامی عوامل پشت پرده اغتشاشات روز عاشورا را صادر کرده است.

وی افزود: پس از صدور این حکم از سوی دادستانی، با توجه به مدارک موجود در دادستانی و اعترافات صورت گرفته از سوی اشخاص دستگیرشده تاکنون 40 نفر از عوامل و طراحان پشت‌پرده این اغتشاشات دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: دادستانی با سرعت و دقت در حال رسیدگی به پرونده‌های دستگیرشد‌گان است و به نمایندگان مردم قول داده است که در این راه به هیچ‌وجه کوتاه نیاید.

هیچ نظری موجود نیست: