۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

چهره شهرهای بزرگ کشور امنیتی شد


کلمه: در آستانه شب چهار شنبه سوری شهر چهره امنیتی به خود گرفته و نیروهای انتظامی و گارد ویژه در میادین و نقاط مختلف شهر حضور چشمگیر دارند.

به گزارش خبرنگار کلمه در ادامه اقدامات امنیتی و انتظامی که از ابتدای هفته در سطح شهر تهران صورت گرفته بود در آخرین شب چهارشنبه سال تهران تجربه متفاوتی را از سنت چهارشنبه سوری در سالی که همه رویداد ها و مناسبت ها باز تعریف شد،تجربه می کند.

از شهرهای بزرگ همچون اصفهان،شیراز ،مشهد و … نیز گزارش شده وضعیت امنیتی و انتظامی پر رنگی حاکم است.

در تهران همانطور که حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده بود عوامل پلیس از ساعات اولیه بعدازظهر در مکان‌های پیش‌بینی شده حضور یافتند.

پلیس همچنین از ممنوع بودن تردد موتور سیکلت در سطح شهر تهران از ساعت دو بعد از ظهر خبر داده بود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز ضمن اعلام خبر استقرار نیروهای پلیس از صبح امروز برای برقراری امنیت و نظم مراسم چهارشنبه سوری تاکید کرد که مردم جلوی درب منازل خود این مراسم را برگزار کنند.

او همچنین گفته است پلیس از تجمع در خیابان‌های اصلی جلوگیری خواهد کرد.

در راستای این اقدامات امنیتی بسیاری ازوزارتخانه ها، شرکت ها، موسسات، کارخانجات و…از ظهر امروز تعطیل شدند.در همین رابطه شنیده شد سایپا از ظهر امروز تعطیل شده است.مراکز خرید بزرگ و اکثر فروشگاه های اطراف میدان هفت تیر و پونک تعطیل شدند.

اما حضور پر رنگ لباس شخصی ها در سطح شهر کاملا مشهود بود.این حضور به ایستگاه های مترو هم گسترش یافته به نحوی که در هر ایستگاه مترو نیروهایی برای کنترل رفت و آمد مسافرها و فضا حضور داشتند.

با نزدیک شدن به شب تعداد نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی در حال افزایش است.

هیچ نظری موجود نیست: