۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

نامه ی خانواده های اعدام شدگان نوزده اردیبهشت به استانداری کردستان

خبرگزاری هرانا - با وعده ی مساعد و بنا بر درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تحویل دادن پیکرهای اعدام شدگان 19 اردیبهشت، مادران و خواهران داغدار به تعویق تجمعی که قرار بر برپایی آن در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه بود؛ مبادرت کردند.

در همین خصوص نامه ای از سوی خانواده ی فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی که مخاطب اصلی آن استانداری استان کردستان است، در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته که متن اصلی آن در پی می آید.

به استانداری استان کردستان


احترامأ به استحضار می رساند:

امضاء کنندگان ذیل این نامه که از اعضای خانواده های زندانیان اعدام شده ی فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی و علی حیدریان هستند ضمن تشکر فراوان از همراهی و همدردی عموم مردم کردستان در روز پنج شنبه 23/2/89 به اطلاع عموم می رسانیم:

نظر به مراجعات مکرر خانواده های زندانیان اعدام شده و وکلای آنها به مراجع قضایی و قانونی جهت پیگیری استرداد پیکر زندانیان فوق الذکر و عدم وصول جواب روشن و صریح از جانب آن مراجع، طی اطلاعیه ای تصمیم خود را مبنی بر تحصن خانواده ها در مقابل استانداری کوردستان به اطلاع عموم رساندیم.

با توجه به رصد فضای عمومی مناطق کرد نشین و احضار آقای بهرامیان وکیل سه تن از زندانیان فوق به شورای امنیت ملی و نیز تماس های مکرر یکی از نمایندگان شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی "آقای عبد الجبار کرمی" با خانواده ها و هم چنین تعهد و تضمین وی مبنی بر استرداد پیکر های زندانیان اعدام شده در اسرع وقت و نیز درخواست وی مبنی بر لغو تحصن اعلام شده ی روز چهار شنبه مورخ 29/2/89 ، از سوی خانواده زندانیان اعلام می شود:

که طی این نامه ضمن تعویق موقت تحصن فوق تا اطلاع ثانوی بر خواست های خود مبنی بر تحویل پیکرهای آنان به خانواده ها تأکید کرده و مصرأ و مؤکدأ تا وصول جواب قطعی و صریح از جانب مراجع هم چنان بر این خواسته بر حق و قانونی خویش اصرار خواهیم کرد.

باشد که اولیای امور و مخاطبان این نامه با درک بهتر و بیش تر از فضای کنونی بیش از این فضای امنیتی کردستان را تشدید نکنند و به شیوه مدنی، مسالمت آمیز و قانونی که از سوی خانواده های زندانیان اعدام شده جهت تحقق خواسته هایشان اعمال می شود جواب درخور و شایسته بدهند. بدیهی است که مسؤلیت عواقب احتمالی آینده بر عهده مقامات ذیربط خواهد بود.

رونوشت به:

فراکسیون نمایندگان مستقل مجلس شورای اسلامی

امین شعبانی نماینده شهرستانهای سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی

اقبال محمدی نماینده شهرستان مریوان و سرو آباد

هیچ نظری موجود نیست: