۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

فرزندمان را تبعيد نکنيد

27تير :درخواست خانواده ضيا نبوی که به يازده سال حبس قطعی محکوم شده است از دادستان تهران :فرزندمان را تبعيد نکنيد

کلمه :با وجود گذشت بيش از يک سال از زندانی بودن ضيا نبوی از دانشجويان ستاره دار او همچنان دربند ۳۵۰ زندان اوين به سر می برد .

وی فارغ التحصيل فلسفه از دانشگاه نوشيروان بابل، دانشجوی ستاره دار و عضو شورای دفاع از حق تحصيل است که در تابستان سال گذشته و پس از حوادث انتخابات دهم بازداشت و روانه زندان اوين شد . اين دانشجو که بيشتر به خاطر دفاع از حق تحصيلش و به دليل شرکت در تجمع های اعتراضی که در زمان انتخابات به اين منظور تدارک ديده شده بود بازداشت شده بود ،به يازده سال حبس قطعی محکوم شده است .

ضيا نبوی ماههای اول بازداشتش را در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ و ۲۴۰ که هر دو متعلق به وزارت اطلاعات هستند گذراند و سپس، پس از ماه ها راهی بند ۳۵۰ زندان اوين شد . بندی که هم اکنون زندانيان سياسی زيادی را در خود جای داده است زندانيانی که بيشترشان به دليل حوادث پس ار انتخابات در اين بند به سر می برند .

او در دادگاه بدوی به رياست قاضی پير عباسی با حکمی باور نکردنی به پانزده سال حبس محکوم شد که اين حکم در دادگاه تجديد نظر به يازده سال کاهش يافت . هر چند اجرای بخشی از حکم اين دانشجو به زندان ايذه موکول شده است . حکمی که ضيا و خانواده اش به شدت به آن اعتراض دارند و از دادستان تهران می خواهند که نگذارد چنين حکمی اجرا شود چرا که خانواده او در شمال کشور زندگی می کنند و زندان ايذه در جنوب کشور قرار دارد و رفت و آمد به آن برای ملاقات فرزندشان تقريبا .محال است .

ضيا نبوی در تمام يکسال گذشته حتی يک روز به مرخصی نيامده است .خانواده وی از دادستان بارها درخواست کرده اند که با مرخصی فرزندشان موافقت کند که تاکنون پاسخ مثبت دريافت نکرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: