۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی


چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۸

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مجید توکلی فعال دانشجویی و یکی از ۱۷ زندانی سیاسی که به دلیل اعتراض به شرایط زندان دست به اعتصاب غذا زده بود، به بند قرنطینه زندان رجایی شهر منتقل شده است. مجید توکلی پس از تبعید به زندان گوهر دشت کرج ( رجائی شهر) به طور موقت به قرنطینه منتقل شده است که محل نگهداری زندانیان آلوده به بیماری های مختلف است.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، مقامات قوه قضائیه پس از تبعید مجید توکلی به زندان گوهردشت، او را برای تحت فشار قرار دادن به بند قرنطینه منتقل کرده اند که به دلیل وضعیت ناگوار جسمی اش او را با تهدید روبرو می سازد. بند قرنطینه را زندانیان تازه وارد تشکیل می دهند که بخشی از آنها را اشرار و قاتلین و معتادان تشکیل می دهند. این بند وضعیت اسفناکی دارد و زندانیان آن به بیماری های مختلفی مبتلا می شوند.

مجید توکلی عضو انجمن دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به دلیل فعالیت سیاسی در داخل زندان، ارسال نامه های سیاسی به بیرون از زندان و روی آوردن به اعتصاب غذا مورد غضب مقامات امنیتی و قضائی قرار گرفته و به همین دلیل به زندان گوهر دشت تبعید شده است.

این فعال دانشجویی در۱۶ آذر سال گذشته در پی سخنرانی در تجمع روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر بازداشت شد و از همان ابتدا مورد اذیت و آزار قرار گرفته است.

مجید توکلی پیشتر دو بار نیز بازداشت شده است. او ابتدا در بهار سال ۱۳۸۶ در پی راه اندازی پروژه جعل نشریات دانشجویی توسط وزارت اطلاعات، بازداشت شد و بیش از یک سال ونیم را در زندان اوین به سر برد. بار دوم او در بهمن سال ٨۷ در مراسم سالگرد درگذشت مهندس بازرگان در مقابل حسینیه ارشاد تهران بازداشت شد و ۴ ماه را در اوین گذراند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹

komitedefa.com


هیچ نظری موجود نیست: