۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

به پشتیبانی از مبارزه و مقاومت زندانیان سیاسی بشتابیم!


لیلا جدیدی

رژیم ولایت فقیهی همچنان با همه توان خود با فشارها و اعمال غیر انسانی و مغایر با همه موازین حقوق بشری، زندانیان سیاسی را تحت فشار و شکنجه های روحی و جسمی قرار می دهد. تعدادی از زندانیان هنوز در اعتصاب غذا هستند و با فرا رسیدن ماه رمضان حتی از نوشیدن آب هم محروم شده اند.

فشار بر زندانیان سیاسی همچنان ادامه دارد و به همین صورت مقاومت زندانیان سیاسی که جمهوری اسلامی را به ستوه آورده و در سطح داخلی و بین المللی به رسوایی کشانده است. به همین جهت، هم اکنون حمایت از زندانیان سیاسی و افشای جنایتهای رژیم بیش از بیش می بایست در دستور کار نیروهای جنبش قرار گیرد. نمونه های زیر بازگو کننده آخرین رفتار رژیم نسبت به زندانیان است که علاوه بر وضعیت محکومین به اعدام باید مورد توجه فوری فعالین جنبش قرار گیرد:

در روزهای گذشته، پنج نفر از زندانیان اعتصاب کننده اوین از سلولهای انفرادی بند 240 به دادسرای اوین منتقل شده اند. مسوولان زندان در این دادسرا، این پنج نفر، کوهیارگورزی، بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی، غلامحسین عرشی و علی ملیحی را تهدید کردند که آنها را شش ماه در انفرادی نگه خواهند داشت. سایر زندانیهای اعتصاب کننده نیز به ادامه حبس در انفرادی تا ۲۰ روز دیگر و قطع تماس با خانواده تهدید شده اند.

کیوان صمیمی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد و با توجه به فرارسیدن ماه رمضان نگرانیها در باره وی افزایش پیدا کرده است.

رحیم رش، زندانی سیاسی کرد، چهار روز پیش از زندان اطلاعات سپاه ارومیه به زندان عمومی مهاباد منتقل شده اما هم چنان به اعتصاب غذای خود ادامه داده است و حال او به گفته یکی از پسرانش "بسیار وخیم" است. این دومین بار است که او به زندانهای مخوف رژیم افتاده و دست به اعتصاب غذا زده است.

خانم نازنین داودی، همسر زندانی سیاسی، ارژنگ داودی، نویسنده، شاعر و فعال سیاسی نیز در نامه ای اطلاع داده است که همسر وی در سی و دومین روز اعتصاب غذای خود بسر می برد. آقای داودی از 22 بهمن سال 88 به سلول انفرادی منتقل و ملاقات او با خانواده قطع شده است. نازنین می گوید: "آقای حسن زارع دهنوی و حسن حداد و همکاران جان برکف؟ ایشان در دستیابی به اهداف میهنی و انقلابی؟ خود و در راستای آن، ساقط نمودن این خانواده از زندگی که با نقشه ها و برنامه هایی که ماهرانه طراحی و پیاده نمودند، به قول خودشان ما را بدبخت و آواره کرده اند."

وی می افزاید: "از تمامی آزادی خواهان و آزاداندیشان برای رهایی همسرم از این وضعیت بسیار بحرانی استمداد می طلبم."

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار، نزدیک به 14 ماه است که درپی حوادث پس از انتخابات، بازداشت و هم‌اینک در زندان رجایی‌شهر کرج در حبس بسر می‌برد. همسر وی ضمن توصیف آسیبها و بیماریهای وی که پس از دستگیری بدان مبتلا شده، خبر از نوعی فلج و بی حسی در پای او و دردهای شدید که نیاز به رسیدگی فوری دارد، داده است.

اکبر کرمی، پزشک، نویسنده و فعال حقوق بشری که سوم آذر ماه ۱۳۸۸ پس از ورود نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت گردید، بعد از هشت ماه زندان، به ۶ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و تبعید محکوم شد. اتهام او "توهین به مقام رهبری" و "تبلیغ علیه نظام" اعلام شده است.

منصور اسالو، کارگر مبارز شرکت واحد پس از مدتها حبس بار دیگر به یک سال زندان محکوم شد.

همچنان خارج از زندان، از همه فرصتهای به دست آمده و از همه فرصتهایی که می توان ایجاد کرد سود جسته و به حمایت از زندانیان سیاسی که برای آزادی و عدالت مبارزه و مقاومت می کنند، ادامه دهیم.

هیچ نظری موجود نیست: