۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

اسامی بانک‌های درگیر در پرونده اختلاس ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی منتشر شد


hbank-logoاسامی بانک‌های درگیر در پرونده اختلاس ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی منتشر شد
به گزارش فارس مدیر عامل سابق بانک صادرات ایران ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌و‌گو با خبرنگار قانون در این خصوص گفت: بانک‌های رفاه کارگران ، پارسیان، سامان، سپه ،ملی و صادرات شش بانک از هفت بانکی هستند که در این پرونده درگیر هستند و باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده باشند . 
احمد حاتمی یزد در خصوص نام بانک هفتم درگیر اختلاس گفت: از آنجا که رقم سوء استفاده از بانک هفتم بسیار پایین است بهتر است نام آن را در کنار نام بانک‌های دیگر منتشر نکنیم . 
او گفت: دو سوم از این سوء‌استفاده‌ها در بانک ملی رخ داده است و باید مسئولان بانک ملی پاسخگو باشند که چه اتفاقی رخ داده است . 
وی در جواب این سئوال که آیا شما هم این اختلاس را سیاسی می‌دانید یا خیر گفت: قطعا این اختلاس سیاسی است . قطعا بانک‌ها زیر فشاری بوده‌اند که ما نمی‌دانیم از کجاست والا نمی‌شود بانک‌ها درگیر اختلاس به این بزرگی و در این ابعاد باشند و موضوع سیاسی نباشد . 
این فعال بانکی در جواب این پرسش که نتیجه چنین اختلاسی برای سیستم بانکی چه می‌شود ، گفت: فکر می‌کنم بانک صادرات و بانک‌های دیگر دعوایی را به دادگاه می‌برند و اگر در این بررسی بانک صادرات محکوم شود بانک صادرات دچار مشکلاتی می‌شود . هم از نظر اعتبار داخلی و خارجی و هم در صورت‌های مالی . 
او با اشاره به این که قیمت سهام این بانک در بورس هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گفت: البته مقصر بانک‌های دیگر هم هستند . به هر حال به نظر می‌رسد بانک های دیگر LC ها را DISCOUNT کرده بودند . 
او گفت: به طور متوسط بیست درصد از این ارقام در دست بانک‌های درگیر است و در درآمد آنها منظور شده است.آنها روی درآمدی که واقعی نیست باید مالیات بدهند . به هر حال آنها درآمدی موهوم را به حساب آورده بودند پس باید این نکته را به سرعت اصلاح کنند و بعد نیز جستجو کنند که این اموال کجا رفته است . 
این فعال بانکی ادامه داد:بهتر است مدیران بانکی برای درآمدی که واقعی نیست ذخیره بگیرند.
او گفت: به هر حال اسکناسی که از بانک خارج نشده بلکه پولی از این حساب به حساب دیگری رفته و از حساب دیگر به حسابی دیگر منتقل شده است . از طریق روابط زنجیره‌ای باید مشخص شود که این پول از کجا سر درآورده است . این موضوع که معلوم شود تکلیف سوء‌استفاده سیاسی این اختلاس هم معلوم می‌شود و من در تعجبم که چرا این اقدام صورت نمی‌گیرد.
 

هیچ نظری موجود نیست: