۱۳۹۰ اسفند ۲۰, شنبه

20اسفند.اعدام8 زندانی از جمله 2 زن و 2 شهروند افغانی در زاهدان:تحويل اجساد در مقابل پرداخت پول برای طناب دار،انتقال جسد، تاييديه فوت...

20اسفند.اعدام8 زندانی از جمله 2 زن و 2 شهروند افغانی در زاهدان:تحويل اجساد در مقابل پرداخت پول برای طناب دار،انتقال جسد، تاييديه فوت...

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" از 10 زندانی که روز گذشته به سلولهای انفرادی زندان زاهدان منتقل شده بودند 8 نفر به دار آويخته شدند.
روز شنبه 20 اسفند ماه از 10 زندانی که به سلولهای انفرادی زندان زاهدان منتقل شده بودند 8 نفر از آنها صبح امروز حوالی ساعت 03:00 بامداد به دار آويخته شدند در ميان 8 زندانی اعدام شده 2 زن زندانی و 2 شهروند افغانی جزو اعدام شدگان بودند.
صبح امروز خانواده های آنها به زندان زاهدان مراجعه کردند و اجساد اعدام شدگان پس از گرفتن مبالغی به خانواده های آنها تحويل داده شد.خانواده های اعدام شدگان در صورتی می توانستند اجساد عزيزان خود را تحويل گيرند که می بايست مبالغ زير را به زندان پرداخت کنند.مبالغ پرداختی عبارتند از :
1- پول طناب دار 50 هزار تومان
2- پول انتقال به پزشک قانونی 40 هزار تومان
3- تاييديه فوت 20000 هزار تومان
اسامی تعدادی از زندانيان که صبح امروز حکم ضد بشری اعدام در مورد آنها به اجراگذاشته شد به قرار زير می باشد:
1- حميد سيری حدودا 40 ساله اهل ورامين در تهران دستگير شده است و از سال 1388 تاکنون در زندان بسر می برد
2- گل احمد حيدری 38 ساله شهروند افغانستان متاهل و دارای 4 فرزند می باشد . او از سال 88 تاکنون در زندان زاهدان زندانی بود.
3- غلام سارانی حدودا 39 ساله از شهروندان افغانستان
گفته می شود که زندانيان فوق به دليل داشتن مواد مخدر محکوم به اعدام شده اند
ولی فقيه علی خامنه ای پس از توقف چند روزه اعدام ها به منظور برگزاری نمايش انتخابات (انتصابات) خود و پس از تحريم گسترده نمايش انتصابات وی و بار ديگر گواهی دادن بر عدم مشروعيت رژيم ولی فقيه توسط مردم ايران، برای ايجاد فضای رعب و وحشت در آستانۀ چهارشنبه سوری دوباره رو به اعدام های گروهی آورده است.اعدام ها با تاييد و دستور صادق لاريجانی رئيس منصوب شده علی خامنه ای در قوۀ قضاييه و از جنايتکاران عليه بشريت صورت می گيرد و از طرفی ديگر برادر وی جواد لاريجانی بيشرمانه ، جنايت عليه بشريت و اعمال قرون وسطايی اين رژيم را در مجامع حقوق بشری مورد توجيح قرار می دهد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، از سرگيری دوبارۀ موج اعدام های گروهی در آستانۀ چهارشنبه سوری و به منظور ايجاد فضای رعب و وحشت در جامعه را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار ارجاع پروندۀ جنايت عليه بشريت رژيم ولی فقيه علی خامنه ای به شورای امنيت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصميمات لازم اجرا می باشد.
فعالين حقوق بشرو دمکراسی در ايران
20 اسفند 1390 برابر با 10 اکتبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه اعدام سازمان ملل متحد
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران تنها با ذکر منبع مجاز است


20 اسفند

هیچ نظری موجود نیست: