۱۳۹۱ آبان ۲۰, شنبه

رییس سازمان سیا به خاطر رابطه با یک زن استعفا داد + عکس

رییس سازمان سیا به خاطر رابطه با یک زن استعفا داد + عکس

دیوید پترائوس، رییس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) روز جمعه از مقام خود استعفا داد. آقای پترائوس می‌گوید به همسرش خیانت کرده و همین موضوع را دلیل استعفای خود عنوان کرده است.

به گزارش بی بی سی، وی در بیانیه ای استعفای خود را به باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا ارائه کرده و در آن گفته است در "قضاوت‌های خود بسیار ضعیف" عمل کرده است. او گفته به عنوان مسئول یکی از مهمترین سازمان ها در آمریکا، رفتارش "غیر قابل قبول" بوده است.

پترائوس در سال ۲۰۱۱ میلادی، ریاست سازمان اطلاعات آمریکا را بر عهده گرفت. وی پیش از آن، فرماندهی نیروهای آمریکایی را در عراق و افغانستان بر عهده داشت. استعفای پترائوس تنها سه روز بعد از آن می آید که باراک اوباما، در انتخابات آمریکا پیروز شد و دوره دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

پترائوس در بیانیه خود گفت: "بعد از ۳۷ سال زندگی مشترک، من در قضاوت‌های خود بسیار ضعیف عمل کردم و با فرد دیگری رابطه برقرار کردم. چنین رفتاری کاملا غیر قابل قبول است، چه به عنوان همسر، و چه به عنوان رییس سازمانی همچون سیا. عصر امروز رییس جمهوری، استعفای من را از سر لطف پذیرفت."

در بیانیه ای که باراک اوباما، رییس جمهوری منتشر کرده است، با اشاره به ریاست آقای پترائوس در سازمان سیا و فرمانده ای او در عراق و افغانستان، آمده است: "آقای پترائوس سالها خدمات قابل توجهی به آمریکا ارائه کرده است. او با خدماتش، کشور ما را امن‌تر و قدرتمند‌تر کرده است."


پلیس فدرال آمریکا (اف.بی‌.ای) اعلام کرد که براساس تحقیقات انجام شده پترائوس با پائولا برادول، نویسنده بیوگرافی خود و یکی از افسران ارتش آمریکا روابط غیراخلاقی داشته است.


همسر پترائوس

هیچ نظری موجود نیست: