۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

پنج فعال عرب اهوازي عضو مؤسسة الحوار محكوم به اعدام به مكان نامعلومي انتقال داده شدند


براساس اطلاعات رسیده از یک منبع موثق، روز پنج شنبه ٢٨ دي ماه ، نيروهاي امنيتي پنج فعال مدنی عرب اهوازی شهر خلفیه (رامشیر) را از زندان کارون اهواز به مکان نامعلومی انتقال داده اند. خانواده های آنان بیم آن دارند که این افراد را جهت اجرای حکم اعدام از بند عمومی زندان کارون خارج کرده باشند.
اين فعالان مدني كه از اعضای موسسه الحوار(گفتگو) بودنده اند ، اخيراً احكام اعدام آنها در شعبه 32 دیوان عالی کشور تاييد شد. اين أفراد كه  بنامهای محمدعلی عموری نژاد و هاشم شعبانی نژاد و هادی راشدی و برادران  سید یابر و سید مختار آلبوشوکه در سال ٢٠١١  توسط نيروهاي وزارت اطلاعات دستگير شده بودند.
خانواده های  اين محكومين  دیروز جمعه  28 دی جلوى درب زندان کارون اهواز تجمع کرده و خواستار ملاقات  با فرزندان خود بودند تا از أوضاع آنان اطمينان حاصل كنند. مسئولان زندان اما به آنها گفتند كه این محکومین به اعدام را نیروهای امنیتی اداره اطلاعات به مکان دیگری منتقل كرده اند.
لازم به ذکر است این پنج فعال و دیگر متهمان این پرونده که اکثرا از فرهيختگان و دبیران دبیرستانهای شهر خلفیه  بوده و از اعضای موسسه فرهنگی – مدنی الحوار از موسسه های اقماری "لجنه الوفاق" هستند ، علی رغم فعالیتهای هویت طلبانه، مسالمت آمیز و مدنی و علی رغم اینکه در دادگاه اتهامات انتسابی را نپذیرفته و از اعتراف گیریهای تحت زور و شکنجه پرده برداشتند، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی در تاریخ 17 تیرماه 1391 به اعدام و یا زندانهای بلند مدت و تبعید محکوم شدند.

هیچ نظری موجود نیست: