۱۳۹۲ فروردین ۲۷, سه‌شنبه


زلزله 7.5 ریشتری سراوان را لرزاند/ موقعیت جغرافیایی مرکز زمین لرزه
سراوان - خبرگزاری مهر: زمین لرزه ۷.۵ ریشتری سراوان در سیستان و بلوچستان را لرزاند.
به گزارش خبرنگار مهر، این زمین لرزه که ساعت 15:14 در عمق 95 کیلومتری زمین به وقوع پیوست تقریبا اکثر نقاط جنوب شرق کشور را نیز تکان داد.
گفتنی است شهرستان سراوان در 300 کیلومتری زاهدان و 400 کیلومتری نهبندان و 86 کیلومتری خاش، در مرز بین ایران و پاکستان قرار دارد.
گفتنی است براثر زلزله سراوان، استانهای فارس، کرمان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز لرزیدند.
دکتر مهدی زارع رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:این زمین لرزه در 86 کیلومتری جنوب شرق شهر خاش و 55 کیلومتری شمال شرق سراوان، پس از 16 سال اتفاق افتاده و تابیش از یک سال ممکن است پس لرزه های به بزرگی 6 ریشتر داشته باشد.
محمود مظفر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از وقوع زمین لرزه 7.5 ریشتری در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان بلافاصله تیمهای ارزیاب و امدادی جمعیت هلال احمر از استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی،  کرمان و هرمزگان به محل وقوع زلزله اعزام شدند.
وی افزود: تیمهای ارزیاب همراه سگ های زنده یاب به شهرستان سراوان اعزام شده و تا کنون گزارشی در خصوص خسارات و یا تلفات احتمالی به ما نرسیده است.
نارویی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون گروههای امدادی در حال اعزام به مناطق زلزله زده هستند و ستاد بحران در استانداری در حال شکل گیری است.
گفتنی است امکان ارتباط با منطقه زلزله زده هم اکنون وجود ندارد.
موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه را در عمق 18 کیلومتری زمین و ساعت بروز زمین لرزه را ساعت 15 و 14 دقیقه اعلام کرده است.
مشخصات جغرافیایی زمین لرزه نیز 62.3 درجه طول جغرافیایی و 28.4 درجه عرض جغرافیایی ثبت شده است.
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

هیچ نظری موجود نیست: