۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه


توکلی : به داد مردم برسید، مردم دیگر اشکنه هم نمی توانند بخورند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گرانی‌های موجود در کشور مردم گوشت نخورند آیا نباید برای زندگی خود حداقل اشکنه بخورند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد توکلی در آغاز جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی تذکری را در زمینه بند ۱۱ ماده ۲۴  به هیات رئیسه داد و با تاکید بر حفظ جایگاه و شأن مجلس از سوی هیات رییسه مجلس، گفت: این وظیفه باید در عمل و با رفتار هیئت رئیسه و مجلس محقق شود و اگر در شرایطی که مردم درگیر مسائل گرانی و تورم هستند  بحث از موافقت‌نامه پستی کنیم، به نظر من این شأن رعایت نمی‌شود.
وی گفت: 3 خبر به نمایندگان مجلس می‌دهم تا آنها مشاهده کنند که وضعیت کشور چگونه است؛ 3 ماه است که برای کالاهای اساسی ارزی تخصیص داده نمی‌شود و همچنین یک ماه است که بهانه ناهماهنگی سیستم یکپارچه دیجیتال کالاهای اساسی که با خون دل ارز آن تعیین شده و تخصیص داده شده و وارد شده از گمرك  ترخیص نمی‌شود و این باعث شده تا اقلامی همچون روغن ۲۵ درصد و گوشت ۳۵ درصد افزایش یابد و برخی کالاهای اساسی 60 درصد گران شود.
توکلی تصریح کرد:‌ این مسائل مانند هرج و مرج بازار ماشین نیست که زندگی روزانه مردم را خراب نکند؛ یعنی مردم گوشت و حبوبات نخورند و حتی اشکنه نخورند؟در حالی که گوشت با ارز مرجع در گمرکات ترخیص نشده است منفعت عدم ترخیص گوشت به نفع چه کسانی است.
توکلی گفت: آنهایی که روغن وارده کرده‌اند و در انبار گذاشته‌اند چه سودی می‌برند؟ نرخ رشد اقتصادی امسال توسط همه سازمان‌های داخلی و خارجی منفی گزارش شده است و متاسفانه در این شرایط آقای احمدی نژاد سرمایه اجتماعی کشور را از بین می‌برد.
وی با بیان اینكه رئیس‌جمهور نعل وارونه می‌زند، گفت: مردم به ما می‌گویند این چه وضعیتی است آنها بار‌ها به ما تاکید می‌کنند که گرانی و تورم مضاعف است و آنوقت در این شرایط ما و شما رییس مجلس که همواره به مسائل مهم زندگی مردم همت داشته‌اید، همیشه جلسه می‌‌گذاشتید و مسائل را بررسی می‌کردید. لذا پیشنهاد من این است که شما از همین الان به وزرا ابلاغ کنید تا در اولین جلسه آینده مجلس به مردم گزارش رسمی دهند که این چه وضعی است که کشور را اداره می‌کنند و کمر تولید شکسته است.
توكلی گفت:از هیات رئیسه درخواست می‌کنم تا جلسه فوق العاده‌ای را تشکیل دهد و با وزرا در رابطه با کم کردن تورم در زمینه معیشت مردم برنامه و راهکار داشته باشد چراکه تورم کمر مردم را شکسته است و مردم نمی‌توانند این تورم را تحمل کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور به مردم می‌گوید که می‌خواهند قیمت یارانه‌ها را 250 هزار تومان کنند و مجلس را متهم می‌کنند که نمی‌گذارد این کار انجام شود؛ افزود: اما به مردم نمی‌گویند که پرداخت این قیمت با 9 برابر کردن قیمت سوخت و آب و برق انجام می‌شود. این چه جور نابود کردن سرمایه اجتماعی است. من از شما به عنوان رییس مجلس تقاضا می‌کنم که به داد مردم برسید و مردم بیشتر از این تحمل گرانی را ندارند.
لاریجانی در پاسخ به تذکر احمد توکلی اظهار داشت: پیشنهاد شما این است که یک جلسه خاص در مسائل اقتصادی برگزار شود که توکلی گفت بله.  و در ادامه لاریجانی گفت که ما این مسئله را پیگیری و در جلسه هیات رئیسه مجلس مطرح می‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: