۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

انتقال شبنم مددزاده به بند نگهداری مجرمین خطرناك

خبرنامه امیرکبیر : شبنم مددزاده، نایب دبیر شورای تهران دفتر تحكیم وحدت و دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران كه هم اكنون بیش از 7 ماه است در بازداشت موقت به سر می برد، به بند مجرمین خطرناک منتقل شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر مددزاده به همراه 5 زندانی زن دیگر از جمله شیوا نظر آهاری و مهسا نادری از سه روز پیش به بندی موسوم به بند متادون كه ويژه نگهداری مجرمین خطرناك است، منتقل شده اند.

این مسئله اگرچه با اعتراض شدید مددزاده و هم بندانش همراه بود اما هیچ دلیل قانونی دال بر انتقال آن ها به بند مذكور عنوان نشده است.

لازم به ذكر است كه بند متادون سابق بر این برای نگهداری افراد دارای اعتیاد شدید استفاده می شد كه هم اكنون به حالت نیمه متروكه در آمده است و از نظر وضعیت بهداشتی در بدترین وضعیت ممكن است. به طوری كه گرفتگی فاضلاب حمام و سرویس های بهداشتی و بوی گاز ناشی از آن باعث ایجاد حالت تهوع و خفگی شدید در شبنم مددزاده و دیگر زندانیان در این بند شده است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران در تماسی تلفنی با خانواده اش خبر از ممنوع الملاقات بودن خود نیز داد كه این مسئله با توجه به گذشت بیش از 4 ماه از پایان بازجویی ها و مرحله تحقیقات، عملی غیرقانونی است كه بنا بر روال سابق مسئولین زندان هیچ دلیل قانونی و قانع كننده ای برای آن ذكر نكرده اند.

شیوا نظر آهاری كه از بعد از انتخابات در بازداشت به سر می برد نیز در این بند در بازداشت است. پیش از این سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر از صدور وثیقه 200 میلیونی برای آزادی شیوا نظرآهاری خبر داده بود.

گرچه صبح دیروز خانواده نظرآهاری قرار وثیقه ی 200 میلیونی را تامین كردند اما كماكان خبری از آزادی وی در دست

هیچ نظری موجود نیست: