۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

دستگیری بازاریان در بازار تهران ادامه دارد

By jonbeshekhordad

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده ،مامورین وزارت اطلاعات با یورش به محل کار آقای جواد لاری از بازاریان بازار تهران او را دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل کردند.
آقای جواد لاری حدودا 51 ساله روز چهارشنبه 25 شهریور ماه ،با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کار ایشان در بازار تهران وی را دستگیر کردند.مامورین وزارت اطلاعات محل کارش را بازرسی کردند و دفتر تلفن او را ضبط کردند.
سپس آنهاهمراه با آقای لاری به منزل شخصی اش مراجعه کردند و تمامی نقاط خانه را مورد بازرسی قرار دادند.آنها در حین بازرسی وسائل را پخش می کردند و به عمد آنها را تخریب می کردند.مامورین وزارت اطلاعات مقداری زیادی از وسائل شخصی خانواده را ضبط کردند و با خود بردند از جملۀ آنها ؛ مدارک شناسائی،دست چکها،آلبوم عکس خانوادگی،دفترچه تلفن،دست نوشته ها،کتاب و سی دی و موارد دیگر .
مامورین وزارت اطلاعات از تمامی نقاط خانه فیلم برداری کردند و همچنین از اعضای خانواده اش اقدام به فیلم برداری نمودند!
پس از بازرسی که چند ساعت بطول انجامید .آقای لاری را همراه با وسائل شخصی اش به بند 209 زندان اوین منتقل کردند.
علت دستگیری او را هنوز به خانواده اش اعلام نکردند.از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.
لازم به یادآوری است که آقای جواد لاری از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که بیش از 4 سال را در زندانهای ولی فقیه بسر برد. در طی مدت بازداشتش او تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت.
قبل از آقای لاری یکی از بازاریان شناخته شده بازار تهران بنام آقای محسن دکمه چی دستگیر شده بود که از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.
تهدیدات و دستگیریهای اخیر باعث خشم و انزجار اکثر بازاریان، بازار تهران شده است واین اعمال غیر انسانی را به عنوان تعدی و اهانت به بازاریان می دادنند. گفته می شود که در صورت عدم آزادی فوری همکارانشان آنها قصد دارند که به اقدامات اعتراضی دست بزنند.

هیچ نظری موجود نیست: