۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

جمهوریت در کجای نظام مافیایی لانه کرده بود؟


بصير نصيبي


در دوره نهم خیمه شب بازی کمدی موزیکالی زیر عنوان انتخابات جمهوری اسلامی پروژه ای را که در دوره هشتم آغاز کرده بودندبه انجام رساندند و آن حذف کامل شبه اصلاح طلبان از قدرت بود. جناح مغلوب برای باز پس گرفتن قدرت از دست رفته چند دست آویز دارد . یکی اینکه اندیشه های مترقی! امام خمینی در معرض خطر نابودی است واگر باند غالب همچنان بمانددر آینده ای نه چندان دور کلیت نظام ساقط خواهد شد، همچنین این ادعا را مطرح می کنند که جمهوریت نظام را باند غالب حذف کرده است. در نهایت سران توهم سبز از مردم میخواهند که به فرامین آنها عمل کنند تا باند غالب، مغلوب شود ومغلوبان غالب. آیا آرزوی قلبی نهایی مردم هماهنگی با دغدغه حذف شدگان دارد؟ اول اینکه هدف وقصد اصلی مردم اسیر ماپاک شدن فضای ایران از تفکر امام راحل وبنیان گذار بساط استبداد وارتجاع وخفقان ،قتل و آدم کشی زیر عنوان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر ونه بیشتر بوده است وترس دوم جناح مغلوب از خطری است که کلیت نظام را تهدید می کنند. این دومین ترس سبز پوشان ، یکی از خواست های مردم ستم کشیده ماست که هرچه زود تر از شر این رژیم خلاص شوند. مردم نه فقط در این تلاش سبزپوشان سهیم نمی شوند بلکه خود مترصدند که ضربه آخر وکاری را به حکومتی که خودش ،خودش را دارد میخورد بزنند نه اینکه مانعی برای سقوطش باشند.اما نگرانی واضطراب دیگر باند مغلوب یعنی حذف جمهوریت از نظام جمهوری اسلامی را زیر ذره بین می بریم.

ابتدا سران سبز و لابی هایشان مشخص کنند آیا دوره اول انتصاب احمدی نژاد جمهوریت نظام پا بر جا بود؟ اگر جواب منفی باشد که پس اینها خودشان را کاندید نظام ولایت فقیه مطلقه کردند دیگرچرا از نتیجه انتصابات گلایه دارند؟اما اگر تا ساعت اعلام نتیجه انتصابات ومشخص شدن اراده رهبر ویا سپاه ویا هر نهاد قدرتمند دیگری در سیستم مافیایی به ادامه انتصاب این موجود،نظام جمهوریت داشت و بلافاصله وبطور ناگهانی جمهوریتش زائل شد!پس اجازه بدهید ما فهرست وار رفتار ،اعمال همیشگی نظام تا وقتی که جمهوریتش حذف نشده بود را مرور کنبم، بعد از آقایان وخانم های نگران سئوال کنم این جمهوریت چه حسنی برای مردم داشته که باید برای باز گرداندنش باز هم از جان خود مایه بگذارند؟

فهرست اعمال و رفتار 30 ساله ج. اسلامی بطور خیلی خلاصه

اعدام های اوایل انقلاب در پشت بام بیت امام بدون محاکمه (نوری زاده ی هفت خط هفت رنگ که سبز پوش شده خودش اذعان می کند که در آن بیدادگاه ها حضور داشته و برای مجریان عدل اسلامی کف می زده است )وبدون قائل شدن حق دفاع برای متهمین ،یورش به کردستان وقتل عام وحشیانه مردم،یورش به ترکمن صحراوخوزستان.سرکوب مردم بلوچ ولر، به دادگاه کشاندن بازیگرانی که جرمشان این بود که در رژیم پیش در فیلم بازی کرده اند! سرکوب اقلیت ها ی مذهبی ومسلمانان غیر شیعه، شکنحه و اعدام بهائیان،کشتار وحشیانه سال های 60 و67 و دفن جنازه ها در گور های دسته جمعی، ترور بیش از صد مخالف در خارج از ایران،خروج از کشور وسرگردان شدن شش ملیون ایرانی، آغاز جنگ با صدام وادامه آن که حاصلش برای مردم ما یک ملیون کشته وزخمی معلول و موجی بود. قتل عام تمام پاسبان های آذر شهر، شهری در آذربایجان (این شهر40 پاسبان داشت ) ، تعطیل صد ها روزنامه،توقیف فیلم هایی که سازندگان آن تمکین نکردند. خمیر کردن بسیاری از کتاب ها . تشکیل بیدادگاهای فرمایشی واعتراف گیری زیر شکنجه (نمونه. پژوهشگر برجسته سعیدی سیرجانی که اورا سرانحام به قتل رساندند*) قتل و تجاور به زهراکاظمی وکشتن او زیر شکنجه در دوران خاتمی،قتل وتجاوز به زهرا بنی یعقوب در دوره احمدی نژاد. افزایش فقر، وفحشا ،اعتیادو فاصله طبقاتی.در طول عمر ج. اسلامی، سوزاندن فیلمهای قبل از انقلاب به دستورخمینی وبه وسیله خلخالی، سرکوب وحشیانه جنبش دانشجویی در دولت خاتمی وبا مشارکت شبه احزاب دوم خردادی ودانشجویان تحکیم وحدت دانشگاه وحوزه. پایمال کردن دایم حقوق زنان،مردان،کارگران، گنجانیدن قوانیی ضد انسانی وضد زن در قانون اساسی جمهوری اسلامی، اجباری کردن حجاب، دخالت در زندگی خصوصی مردم وسلب آرامش عمومی. سرکوب دانشجویان در انقلاب فرهنگی آقای سروش،تجاوز به زنان ومردان درزندان ها درطول عمر ننگین جمهوری اسلامی ودر همان دوران که جمهوریتش حذف نشده بود. جنایت در سیاه چال های اوین و کهریزک که این دومی از سال 88 و زمان ریاست حمهوری خاتمی فعال شده بود. آتش زدن سینما رکس آبادان و سوزاندن 377 تماشاگر فیلم، پیش در آمد نزول جمهوری اسلامی و...

این بخش کوچکی ار رفتار وجنایت های رژیم جمهوری اسلامی است که من در این لحطه بدون مراجعه به اسناد به ذهنم رسید. در همه این جنایت ها ، موسوی، خاتمی، هاشمی،خامنه ای، کروبی یا نخست وزیر بودند ویا وزیر یا رئیس مجلس،یا رئیس بنیاد شهید ویا رئیس جمهور ویا رهبر. 30 سال است پست های رژیم در همین دایره بسته بین عوامل ومعماران حکومت تقسیم شده است.همه این سالها هم نظام از برکت حمهوریت برخوردار بوده اما چه جنایتی در دنیا وجود داشته که حمهوریت نظام مانعی در اعمال آن ایجاد کرده باشد؟ پس مردم چرا باید نگران از دست رفتن جمهوریت نظام باشند؟

آقای موسوی وبقیه مغلوبین با یافتن فرمانبرانی که از دل همین رژیم زاده شده اندو هم اکنون در آغوش امریکا ی قبلا جهانخوار غنوده اند وجیره روزانه شان را از امپریالیست ها طلب می کنند همین طوربه مدد کارگردان سینما، بازجوی سابق خودشان وبا به خدمت گرفتن آن بلوف زن دلال صفت وکارچاق کن و هوچی، قصد دارند امریکا واتحادیه اروپا را هم همراه خود کنند.

چرا اینقدر مردم را ساده اندیش تصور کرده اند؟ مردم در فرصتی مناسب وبسیار زیرکانه به میدان آمدند، شکاف بین باند ها را به دره ای عمیق بدل کردند، آنها در فرصتی دیگر که حتم داشته باشید خیلی زود بدست می آید ضربه نهایی را خواهند زد.اما این توهین بزرگی است به مردم اگر تصور کنیم که آنها نگران از دست رفتن اندیشه خمینی ویا سقوط نظام هستندویا حذف جمهوریت از نظامی که واژه جمهوریت در عنوان آن واژه ای تهی از معنای واقعی آن بوده است نگرانشان کرده است.

وقتی مردمی بپا خاستند خیلی بعید است که بگذارند خون های ریخته شده با باز گرداندن شبه اصلاح طلبان هدر برود. آنها می پرسند .جمهوریت در کجای نظام مافیایی لانه کرده بود که فقط دار ودسته خاتمی، رفسنجانی. موسوی و ...از وجودش بهره می بردند اما سهمی به مردم نمی رسید؟

"یادداشت‌های روز"، ویژه سایت دیدگاه نوشته می‌شوند. در صورت تمایل به بازتکثیر متن، لطفا منبع را "یادداشت‌های روز سایت دیدگاه" قید کنید .


منبع: سايت ديدگاه

هیچ نظری موجود نیست: