۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

مادر عاطفه امام: دخترم را مجبور به اعتراف به روابط نامشروع با افراد سیاسی کرده اند

عاطفه امام دختر 18 ساله جواد امام عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رئیس ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی در تهران، روز گذشته به طرز بدي در حاليكه چادر را از سرش كشيدند بازداشت شد. ليلا سادات جلال زاده مادر عاطفه در گفت و گو با «كلمه»درباره آخرين وضعيت دختر و همسرش اطلاعات تازه اي ارائه كرد.

او درباره فشار شديد بر روي دخترش براي اعتراف به روابط نامشروع سخن گفت و از برگزار شدن دادگاه غيرعلني همسرش بدون حضور وكيل خبرداد.او خواست تا به داد دخترش و ديگر زندانيان سياسي برسند:

دخترتان تماس جديدي با شما نداشت؟

امروز صبح ساعت 11 دوباره تماس گرفت و گفت كه خيلي تحت فشار هست و از او مي خواهند تا اعتراف كند.

چه اعترافي مي خواهند بكنند؟

به ارتباط نامشروع با يكسري از افراد سياسي كه هم اكنون درون زندان هستند.

آيا درباره شكنجه هم صحبتي كرد؟

بله مي گفت از ديروز تا حالا فقط مقداري آب دادند بخورد. يك دفعه آب يخ رويش مي ريزند. در يك اتاق كوچك نگه اش مي دارند كه مجبور است خودش را درون آن مچاله كند. يك گربه را هم در اين اتاق كوچك گذاشته اند.

درباره محل نگهداري اش چيزي نگفت؟

مي گفت كه اطراف شهر ري هست كه براي تلفن زدن بيرونش مي آورند تا با تلفن عمومي زنگ بزند اما اطلاع دقيق از محل نگهداري اش نداشت.

اطلاع داريد چه نهادي دخترتان را بازداشت كرده است؟

نه اصلا. اما خودش مي گفت كه يكي از افرادي كه دستگيرش كرده از افرادي بوده كه پدرش را دستگير كرده بودند. گويا سپاه پدرش را دستگير كرده است.

شما امروز براي پيگيري به جايي هم مراجعه كرديد؟

ما به همه جا مراجعه كرديم ولي هيچ خبري ازش نداريم. هيچ ارگاني قبول نكرده است. مي گفت با ماشين هاي نيروي انتظامي بردندش اما با توجه به اينكه سپاه پدرش را دستگير كرده اينها با يكديگر همخواني ندارد. نمي دانم تحت فشار اين حرف ها را به من مي زند يا نه.

دليل اين گونه بازداشت يك دختر 18 ساله را در چي مي دانيد؟

تنها براي اعتراف دروغين است.آيا اسلام اين را به ما گفته كه مي شود چادر از سر يك دختر 18 ساله بكشند و بدون چادر بين دو مرد بنشانند و با چشم بسته ببرندش و بدون چادر براي تلفن زدن بيرون بياورندش؟ دختري كه پدرش حدود 8 سال سابقه جبهه دارد. اين دختر از شش سالگي چادر سرش مي كرده حال چطور جرات مي كنند با او اين چنين رفتار كنند؟

براي تحت فشار قرار دادن پدرش اين كارها را نمي كنند؟

پدرش امروز دادگاه داشته است. شايد بخواهند با اين كارها پدرش را بشكنند يا دخترم وسيله اي شود تا بتوانند به هدفشون برسند و هدفشون هم اعتراف گرفتن از دوستاني است كه داخل زندان هنوز شكسته نشده اند. بچه هاي كوچك را گرفته اند تا با ترس و ارعاب بزرگ ترها را بشكنند.

گفتيد امروز گويا دادگاه همسرتان بود. چطور
متوجه اين موضوع شديد؟
امروز خواهر همسرم براي ملاقات به زندان اوين رفته بود كه به ايشان گفته بودند كه براي دادگاه آقاي امام را بردند و ملاقات به بعد از ظهر موكول مي شود. گويا دادگاه غير علني بوده است.

وكيلشان مطلع بودند؟


نه. اصلا وكيلشان را به داخل زندان راه ندادند. ما واقعا بي دفاع هستيم و واقعا نمي دانيم چرا صداي ما را نمي شنوند.به داد دخترم و ديگر زندانيان سياسي برسيد.

کلمه

هیچ نظری موجود نیست: