۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

خاتمي: هرکس کنار کلمه جمهوري اسلامي کلمه دمکراتيک بگذارد دشمن ما است

از ایلنا

خاتمي: هرکس کنار کلمه جمهوري اسلامي کلمه دمکراتيک بگذارد دشمن ما است، اگر کسي در اين شرايط کشور سوءاستفاده کند و جمهوري ايراني را مطرح کند مردم بدانند که هر کسي اين شعار را بدهد ضد امام (ره) است.

آيت الله سيد احمد خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: راه نجات در فنتنه ها تنها ولايت مداري و توسل به ائمه معصومين ( ع) و در غيبت حضرت امام زمان(ع) ولي فقيه است.
خاتمي با بيان اينکه خط امام (ره) براي ما همانند قانون اساسي داراي ارزش و قداست است ،‌تصريح کرد: خط امام (ره) استکبار ستيزي، مستضعف نواري ،عدالت محوري، ولايت فقيه مردم سالاري ديني، اعتماد به نفس ملي است که همه اين موارد به فضل خدا شاداب و با نشاط در کشور پيش مي رود و شخص مقام معطم رهبري پاسدار بزرگ اين راه نوراني است.
وي به صراحت اعلام کرد که ما تفسير درست خط امام(ره) را از مقام معظم رهبري مي گيريم. ايشان شاگرد شايسته امام (ره ) است که همواره همراه ايشان بوده اند. تفسير درست ،‌تفسير ايشان اشت. خط امام(ره) خط اسلام است.
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران به موضع امام خميني (ره) در رفراندوم جمهوري اسلامي ايران اشاره کرد و گفت: ايشان در رفراندوم جمهوري اسلامي فرمودند جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد.
خاتمي ادامه داد: بنابراين اگر کساني بيايند پرچمي را به دروغ به نام امام بلند کنند و بگويند استقلال، آزادي، جمهوري ايراني، آنها ضد خط امام (ره) هستند. آنها در پي منزوي کردن خط امام هستند.
وي همچنين به اين بيانات امام خميني (ره) تاکيد کرد که هرکس مسيرش، مسير اسلام نباشد دشمن ما است، با هر اسمي که باشد. هر کسي جمهوري را بخواهد دشمن ما است چراکه دشمن اسلام است.
امام جمعه موقت تهران يادآور شد: هرکس کنار کلمه جمهوري اسلامي کلمه دمکراتيک بگذارد دشمن ما است، اگر کسي در اين شرايط کشور سوءاستفاده کند و جمهوري ايراني را مطرح کند مردم بدانند که هر کسي اين شعار را بدهد ضد امام (ره) است.
خاتمي همچنين به اجلاس اخير مجلس خبرگان رهبري اشاره کرد که گفت: اين اجلاس از اجلاس هاي بسيار پرمحتوا بود و ولايت مداري در آن موج مي زد.
وي افزود: مردم بدانند که وکلاي آنها در مجلس خبرگان رهبري همانند خود آنها تشخيص دادند که لبه تيغ دشمن به سمت ستون خيمه انقلاب يعني ولايت فقيه است، بنابراين در نطق هاي پيش از دستور و بيانيه پاياني اين اجلاس با شکوه تر از گذشته بر ولايت مداري تاکيد و اعلام کردند که لباس رهبري تنها و تنها بر قامت حضرت آيت الله خامنه اي زيبنده است.
امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: دشمن از اين موضع گيري مجلس خبرگان رهبري کلافه شد، آنها تلاش بسياري کردند که چنين القا کنند که در مجلس خبرگان دو فکر و سليقه وجود دارد.
خاتمي يادآور شد: تنها موردي که در مجلس خبرگان رهبري راه ندارد اين بازي هاي مصطلح سياسي است و رويکرد مجلس خبرگان رهبري تکليف مدارانه است.
امام جمعه موقت تهران همچنين گفت: ‌مجلس خبرگان افراطي و غير افراطي ندارد، اين مجلس خردورزان جمهوري اسلامي ايران است.
خاتمي همچنين با قدرداني از مردم ولايت مدار چالوس و نوشهر در استقبال عظيم از مقام معظم رهبري اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب که در چند ماه اخير چندين بار بر عنصر بصيرت تاکيد کرده بودند، در سخنراني ها و رهنمودهايشان در چالوس نيز ضرورت اين عنصر را بيان کردند.
وي ادامه داد: ابعاد بصيرت شامل خداشناسي، راه شناسي، وظيفه شناسي و نعمت شناسي است، اما مهمترين آن دشمن شناسي است.
وي يادآور شد که مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري نيز فرمودند "دشمن هم اکنون سه خط القاي ياس در بين مردم، القاي بن بست، سياه نمايي و ايجاد تفرقه در سطوح مختلف و اينکه تلاش مي کند مردم از دشمنان اصلي مخالف نظام غافل شوند، را دنبال مي کند".
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران تصريح کرد: مقام معظم رهبري در سخنراني چالوس خود همچنين تاکيد کردند که اگر مشاهده کرديد دشمنان شما از کسي تعريف مي کند، در او شک کنيد، اگر حرکتي کردند که به نفع دشمنان خوني جمهوري اسلامي باشد، بايد هوشيار باشيم که به راه غلط مي رويم. اگر حرکت ما آنها را ناراحت کرد، اين راه درست است.
وي به راهپيمايي ميليوني مردم در روز جهاني قدس و شعار مرگ بر اسراييل در اين راهپيمايي تاکيد کرد و گفت: در اين راهپيمايي يک جمعيت بسيار اندک شعار اسراييل پسند نه غزه، نه لبنان را سر دادندکه مورد استقبال رسانه هاي بيگانه قرار گرفت.
وي افزود: اين جمعيت چند هزار نفري را رسانه هاي بيگانه در بوق کردند و حضور جمعيت ميليوني را ناديده گرفتند، شبکه تلويزيوني العربيه که به پاس خدمات به اسراييل نام آن العبريه مي گذاريم، هنوز و هنوز عکس هاي تظاهرات اين چند هزار نفر را پخش مي کند.
خاتمي در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران، مذاکرات ژنو را مذاکراتي بسيار موفق و جمهوري اسلامي ايران را موفق در اين مذاکرات دانست که حتي رسانه هاي صهيونيستي نيز بر آن تاکيد کردند.
وي گفت: آنها تا پيش از برگزاري اين مذاکرات دائما سخن از تعليق و تحريم ايران را مطرح مي کردند اما پس از مذاکرات نه تنها کلمه اي از تعليق و تحريم به ميان نيامد بلکه فقط بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران محور قرار گرفت.
وي اقتدار جمهوري اسلامي ايران را مديون تلاش هاي حکيمانه مقام معظم رهبري و همراهي دولت نهم و دهم ذکر کرد.

هیچ نظری موجود نیست: